היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

ללכת עם להרגיש בלי

בתוך כך, אתמול נחשף מחסן מרכזי של מפלגת קדימה ובו מצבור שלטים בהם משתמשים בהפגנות האחרונות ברחבי הארץ, ובעיקר בשדרות רוטשילד. הבעיה היא לא בחשיפת המחסן ובו השלטים, אלא בהעמדת הפנים של יו"ר קדימה לבני הטוענת מהיום הראשון ש"קדימה לא עומדת מאחורי ההפגנות ואינה מסייעת להן". כן, יש כאן בעיה של אמינות של מנהיגה שבנסיבות מסוימות יכולה לשבת בלשכת ראש הממשלה. מחאת האוהלים קוצרת הישגים והיא אפילו לא יודעת על כך. אחד מההישגים הנלווים למחאה הוא חשיפת אישיותם של הפוליטיקאים כפי שהיא באמת, ולא כפי שמשרדי יחסי הציבור והפרסומאים מתאמצים לצייר. בתנאים אחרים, יו"ר האופוזיציה הייתה צריכה לחגוג ולחזק את האלטרנטיבה לשלטונו של בנימין נתניהו. במקרה שלנו, נתניהו צריך לשלוח ללבני זר פרחים ענק ולהודות לה על הדרך בה היא מתנהלת מאז שהמחאה באה לאוויר העולם.

מבלי להיכנס לדרך התנהלותה הפוליטית-מפלגתית (סוגיה שצריכה לעניין בעיקר את מצביעי קדימה), הפעם מדובר בתקלה במערכת המרכזית. לא מדובר הפעם בפליטת פה או שגגה, אלא באי אמירת אמת, לכאורה.

בחשיפת מחסן השלטים יש שתי אפשרויות: הראשונה, שלבני ידעה, ולא אמרה אמת, לכאורה כאשר הכחישה את מעורבותה של קדימה בסיוע למאבק המחאה. וזה חמור.

והשנייה, חמורה לא פחות, שהיא באמת לא ידעה, ואז צריכים לשאול אם היו"ר כיצד היא אינה יודעת פרט כה קריטי ומהותי המתרחש בסלון ביתה המפלגתי, האם היא יודעת מה קורה במפלגתה? האם אפשר להיות בטוחים שההגה נמצא בידיים אמינות היודעות לאן הן מוליכות את מפלגתה, ובעקיפין את הציבור?

יום לאחר חשיפת מחסן השלטים של ציפי, נחשפה עובדה נוספת והיא שחלק ממנהיגי המחאה עושים הכנות להקמת מפלגה חדשה שתתמודד בבחירות הבאות לכנסת. בתנאים אחרים, מפלגת האופוזיציה הגדולה הייתה צריכה להיות בית לרוב המוחים. בתנאים אחרים, ולא בתנאים הקיימים שיו"ר המפלגה גדולה משחקת בדני דין הרואה ואינו נראה.

יש לברך את כל מי שמקבל את כללי המשחק הדמוקרטי ומביא את מרכולתו הרעיונית והאידיאולוגית להכרעה בקלפי.

מה שחשוב כרגע הוא לשמור על אחידות המסרים ואחדות השורות של יושבי המאהלים ולעשות הכל כדי שהבטחותיו של ראש הממשלה נתניהו לשינוי המצב יהפכו באמצעות וועדת טרכטנברג לתוכניות עבודה מעשיות ומתוקצבות עם לוח זמנים לפיתרון בעיות התעסוקה, הדיור, החינוך ויתר התביעות הצודקות שיצאו מהמאהלים השונים בארץ.

 

נמאס משביתת הרופאים

 

הגיע הזמן לומר לעומדים בראש הסתדרות הרופאים "די, נמאס. תחזרו לבתי החולים ולמרפאות. אנשים משלמים בחייהם על ניהול חובבני של מאבק מקצועי". מה זה הדבר הזה? איני יודע מדוע הציבור שותק ולא תובע מהרופאים שמאבקם הביא לנזקים כבדים לחולים לשוב לעבודה סדירה. עוד מעט ונציין (אלה שנותרו בחיים) חצי שנה של מאבק מוזר וחסר תכלית של אנשים שמבינים ברפואה אבל בניהול משברים הם ממש לא מבינים. מנהיגי הסתדרות הרופאים התבלבלו והם כנראה חושבים שהמאבק שלהם הוא חלק מתוכניות הריאליטי בטלוויזיה. דרך ההתנהלות לא מראה על עודף רגישות אמיתית כלפי החולים, בעיקר אלה הנמצאים בפריפריה והעשירונים הנמוכים. לדעת, שחלק מהרופאים שובתים לכאורה כאשר מדובר בבתי החולים הממשלתיים ובקופות החולים, ובמקביל מקבלים חולים עשירים בקליניקות פרטיות ובבתי החולים הפרטיים, זה יותר ממקומם. זו ציניות פושעת שאנחנו החולים אשמים בה לא פחות.

על הרופאים להפסיק מיד את ההתעללות (עיצומים והשבתות) שלהם בחולים חסרי הישע, ולסיים את ההתדיינות מול האוצר בתהליך הגישור שהחל השבוע.

אולי יעניין אותך

Bottom ad