היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

מעניין, מה יגידו המתמודדים על ראשות הממשלה על נתניהו?

חכמי חלם קפצו ואמרו "ידענו, אמרנו לכם. הבחירות יהיו ב-2013. הנה תחזית אחת שלנו כבר התממשה, והשנייה (נהיה ראש ממשלה), תחכו"… נו, ומתי הייתם רוצים שהבחירות יהיו? ב-2012?!

לפני חמישה חודשים עשה נתניהו 'ניסוי כלים' על מפלגת הדֶמֶה, ועל הראש הווירטואלי שלה, קדימה-מופז. במהלך ההוא, איתרו נתניהו וחבריו את נקודות החוזק והחולשה של המתחרים השונים על תפקיד ראש ממשלה. התרגיל על יבש חשף גם את הקודים המקודדים של המתמודדים ואפילו 'סחט' הצהרות המצביעות על אופיו של הקמפיין של מתמודד אחד או אחת.

בואו נודה על האמת. הצהרתו של בנימין נתניהו כופה, מוקדם משציפו במערכת הפוליטית על חלק המועמדים את הסרת המסכות ומאלצת אותם לדבר לציבור הבוחרים שאת אמונו הם יבקשו בעוד מספר חודשים', עם 'הלבן של העיניים'.

מחנה המרכז-ימין אותו מוביל נתניהו למד את לקח הפילוג והפלגנות, מה שעדיין לא למדו בשמאל, ולכן, יש לנתניהו סוג של 'ביטוח קבוצתי' בכיסו. השותפים למחנה ימשכו את החבל אבל ישתדלו, מאוד ישתדלו, לא למתוח אותו יתר על המידה. העובדה שנתניהו השכיל לעשות 'שיקוף ריאות' לשותפיו מבלי לחשוף את פרטי התקציב שהיה אמור להביא לאישור הכנסת, מבלי שמישהו פוצץ מוקש, גם היא מעידה שרמת ההסכמות עם השותפות לקואליציה עתידית נמצאת במקום טוב באמצע.

בנימין נתניהו נכנס במצב טוב למערכת הבחירות, וזה מה שצריך להדאיג אותו ואת חבריו, ומדוע? כי נתניהו נמצא בסוג של שיא הן במיצוי פוטנציאל הבוחרים והן ברמת ההישגים שלו במהלך ארבע השנים שהוא ראש ממשלה.

אם עורכים מאזן עובדתי ומספרי להישגים ולכישלונות, נדמה שטור ההישגים גדול יותר, כידוע, הסיכוי לרדת משיא גדול מאשר לעלות עוד.

לכן, הסכנה הרובצת לפתחו של בנימין נתניהו גדולה, דווקא בגלל שאינה גלויה וברורה. סוג של מלכודת דבש.

נתניהו יצטרך להתמודד בעיקר מול סיסמאות שינפיקו אנשי יחסי הציבור והפרסום של המועמדים. יש להניח, וזה לא הימור מטורף, שככל שהמועמד יהיה בעל סיכויים אפסיים לנצח, כך התחמושת שהוא יירה לעבר נתניהו תהיה 'מלוכלכת' יותר. אתם יכולים לקחת את זה כנוסחא כמעט מדעית.

נתניהו תופס את מחנה השמאל ללא אבא וללא אימא ביולוגים. כל אחת (שלי-גלאון) רואָה עצמה 'אימא זאבה' וכל אחד (מופז-לפיד) עושה פוזות של ראש ממשלה.

השמאל, כבר עושה את הטעות הגדולה שלו ומהרגע שנתניהו הכריז על הקדמת הבחירות, ובטרם יבשה הדיו על פסק הדין המרשיע את העבריין אהוד אולמרט, והם בעיצומה של 'כביסת הכתמים'.

חברים, מדובר בעבריין שאילו היה מחזיק בדעות ה'לא נכונות', הייתם צולבים אותו. מדובר בעבריין שעדיין לא קיבל חשבון על כל העבירות (החמורות) בהן הוא מואשם. ככה זה בשמאל, לכלוך, הם רואים רק אצל היריבים.

אם אולמרט הוא המועמד עליו בונים בשמאל, אני מתנדב להתבייש בשבילם ולהבטיח להם שהם חולבים תיש…

צפוי, שמערכת הבחירות תהיה מעט הזויה בגלל האנומליה. מצד אחד יעמוד ראש ממשלה שיציג רשימת עובדות (וכל אחד יחליט לעצמו אם אלה הישגים) בתחומי הכלכלה, הביטחון והחברה כאשר ברקע 1,200,000 (מיליון ומאתיים אלף) ישראלים חוזרים מנופש בחו"ל.

ומה יגידו הטוענים לכתר? זהו, שהם רק יגידו. תכל'ס, לא יהיה להם משהו רציני להראות. 

 

קניבאליות פוליטית

 

למי שהיה ספק שקדימה היא מפלגה בה מספר העבריינים והחשודים הוא מהגבוהים שהיו ברשימה אחת, הקדמת הבחירות חשפה פן נוסף. תכונות קניבאליות. עוד לפני שמופז הספיק לחמם את כס היו"ר, ודליה (איציק) כבר מחזרת אחרי אולמרט המורשע שיעמוד בראש קדימה. הבושה מהם והלאה…    

 

 

 

 

ועדת חקירה לחדירת המל"ט

 

אני לא מבין את שר הביטחון אהוד ברק. במקום להקים ועדת חקירה לבדיקת חדירת המל"ט לשטחה של מדינת ישראל, הוא רץ, ותסלחו לי על הביטוי, ומלקק לחיילים.

עוד סימן שאנחנו במערכת בחירות, מלקקים במקום לבדוק את המחדל.

 

 

 

מכת מלפפון

 

רק במדינה 'לא נורמאלית' כמו ישראל מלפפון אחד יכול לפגוע בחוסנה הכלכלי. פעם זו הייתה העגבנייה, והיום זה המלפפון. במדינה נורמאלית פשוט לא היו קונים מלפפון עגבנייה או כל מוצר אחר במשך מספר ימים, ואז נראה מי ישרוד, השקל שלנו או המלפפון שלהם…

 

 

מבחן בגרות למחאה החברתית

 

אחרי ההפנינג החברתי בשני הקייצים האחרונים ומשחקי הנדמה-לי, הגיעה שעת המבחן, מעין מבחן בגרות אזרחי.

דעתי על המחאה החברתית נכתבה לא פעם, אם לחיוב ואם לשלילה.

נושאי התעסוקה, החינוך, הדיור, הבריאות והתחבורה בכלל, ובפריפריה בפרט, היו והינם נושאים קריטיים ובמיוחד לצעירים הבונים את הקן המשפחתי.

מתוך אמונה כנה ביושרם הבסיסי של רוב בני האדם, אני מאמין שבשעת מבחן, 'המורדים' והמוחים יצטרכו לעשות שתי פעולות. הראשונה, להגיע לקלפי. והשנייה, להצביע עבור מי שהם מאמינים שהוא טוב למדינת ישראל, בגדול.  

 

 

מכת הפרשנים ברדיו ובטלוויזיה

 

אני לא מקנא בנו הצופים והמאזינים עד שהבחירות יעברו. אם לשפוט מה מחכה לנו בגיזרת ה'פרשנים' לפי הפרומו של היומיים האחרונים, אזי צריך להזדרז ולהזמין תור בכוכבית 2700 לרופא אוזניים ועיניים. כמה שטויות אפשר היה לשמוע ברדיו ובטלוויזיה.

ואם כבר מתקשרים, רצוי לשמור אופציה גם לתור אצל פסיכיאטר, שיהיה.

אולי יעניין אותך

Bottom ad