היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

מתחילת ינואר: גני החובה יסיימו את יום הלימודים בשעה 16:00, כולל יום שלישי

מאז פתיחת שנה"ל, לא פסקו הורים לילדים בגני חובה לשאול 'מדוע ילדינו לא לומדים עד השעה ארבע אחר הצהרים, כמובטח?'

ההורים הצעירים חשו אי נוחות, בלשון המעטה, מכך שההסדר אינו מיושם ובאו בטענות כלפי הרשות המקומית.

העירייה מצידה הייתה כבולה למהלך גדול יותר של השלטון המקומי שהגיש שפנה לבית המשפט בטענה שאין ביכולת הרשויות למממן את ההוצאה הנדרשת.

השבוע התבשרו ההורים על ידי מנהלת אגף החינוך תמי לוי שגני החובה בקריית שמונה יחלו לפעול במתכונת של חמישה ימים עד השעה 16:00 כולל יום שלישי, ויום שישי יסיימו כרגיל מהראשון לינואר. זאת בעקבות מהלך שמשרד החינוך הוביל והכניס את גננות החובה לאופק חדש. מהלך זה אמור היה להתחיל כבר בתחילת שנת הלימודים אבל בעקבות דיון בבג"ץ מול השלטון המקומי בנושא סוגיית השיפוי של הרשויות על שכר הסיעות הנושא התעכב עד כה. עם סיום הדיון בבג"ץ אגף החינוך נערך לכך  והמתכונת החדשה תחל כבר ב-1 לינואר. ההורים מתבקשים לשלם 120 שקלים עבור ההזנה של ימי שלישי הסכום הוא עבור ששת החודשים שנותרו לשנת הלימודים מינואר עד יוני. להורים נשלחו מכתבים בנושא.

ראש העיר מברך על המעבר ל-5 ימים עד השעה 16:00 דבר שנותן מענה להורים שעובדים, בעיקר יום שלישי שהיה מורכב מי יוציא את הילד מהגן דבר ששיבש להורים את רצף יום העבודה שלהם. ובנוסף, הילד נמצא במסגרת עם סדר יום מגוון פעילויות כך שהמעבר הוא לטובת כולם ואני שמח שאנחנו יוצאים לדרך ומברך את משרד החינוך על המהלך".

לגני הטרום חובה, אין הנחייה דומה של משרד החינוך וגם אין סיוע תקציבי לכך. היום גני הטרום חובה מסיימים ע"פ משרד החינוך בשעה 14:00, אצלנו, בקריית שמונה מופעל צהרון-מיל"ת עד השעה 15:30 לא כולל יום שלישי.

בכוונת העירייה להתאים את גני הטרום חובה לגני החובה וגם בהם לסיים בשעה 16:00 כולל יום שלישי. השתתפות ההורים תהיה 420 שקלים לתקופה מפברואר עד יוני.
כרגע אגף החינוך בודק את מידת הענות של ההורים. במידה ותהיה הענות ותשלום של 75% מכלל הורי הטרום חובה (ברמה עירונית ולא בכל גן), גני הטרום חובה יעברו לפעול עד השעה 16:00 חמישה ימים בשבוע ויום שישי כרגיל מה-1 לפברואר. במידה ולא תהיה הענות ותשלום של ההורים המתכונת החדשה תחל לפעול רק בשנה הבאה.

ובאשר לגנים הארוכים, תמי לוי מנהלת אגף החינוך מציינת שאין חשש שמהלך זה יצמצם את הענות ההורים לגן ארוך שבד"כ יש לגנים הארוכים ביקוש גדול מאוד. מהסיבה שגן ארוך פועל מהשעה 7 ועד 17:00 כולל ערבי חג, חגים חופשות וחופש גדול. בנוסף בגן ארוך יש מוספים רבים מלבד שעות הפעילות כמו כוח אדם מתוגבר של 2 סיעות לאורך כל היום להבדיל מגן רגיל שבו סייעת אחת, ומספר הילדים בגן ארוך מוגבל ל-26 ילדים ולא ל-35 ילדים כמו בגן רגיל. 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad