היום ה-14 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

חדש באקדמית תל-חי: מסלול ביו-דאטה, ביולוגיה חישובית בחוג לביוטכנולוגיה

'מדעי החיים' נמצאים בעיצומה של מהפיכת מידע המשפיעה על מגוון רחב של תחומים כמו גנטיקה, ביוכימיה, אקולוגיה ורפואה. מהפכה זו היא תולדה של פיתוחים טכנולוגיים ששיפרו באופן דרמטי את יכולותינו לאסוף נתונים סביבתיים, רפואיים, גנטיים, ועוד. הן במחקר והן בתעשייה קיים צורך דחוף בכוח אדם איכותי המסוגל להתמודד עם האתגרים הנובעים ממהפכה זו. כיום, כוח האדם היחידי המסוגל להתמודד עם האתגר הטכנולוגי הזה הם אנשי מדעי המחשב, אך ההבנה שלהם בתחומי מדעי החיים היא לרוב מצומצמת, ולכן בדרך כלל אנשי מדעי המחשב אינם יכולים להוביל פרויקטים הדורשים ראייה והבנה "ביולוגית". על מנת להתמודד עם מחסור זה בכוח אדם, וכן להתאים את לימודי מדעי החיים לדרישות השוק והמחקר היום, הוחלט במכללה האקדמית תל-חי לפתוח כבר בשנת הלימודים הקרובה (תשפ"א) מסלול ייחודי וראשון מסוגו בחוג לביוטכנולוגיה בו ירכשו הסטודנטים יכולות עבודה בסביבה חישובית בנוסף ללימודים מלאים במדעי החיים. המסלול שיקרא "ביודאטה – ביולוגיה חישובית" מהווה גשר בין תחום מדעי המחשב ומדעי החיים ובראשו יעמדו ד"ר שריאל היבנר, מהחוג לביוטכנולוגיה וד"ר איתי שרון, מהחוג למדעי המחשב.

מטרת המסלול היא להקנות לבוגרי תואר ראשון במדעי החיים יכולת עבודה בסביבה חישובית עם מסדי נתונים מתקדמים, דבר שיעניק להם יתרון על פני בוגרים ממוסדות אחרים במחקר ובתעשייה.

המסלול החדשני מיועד לסטודנטים בוגרי מגמות מדעי החיים ומדעים מדויקים המעוניינים לרכוש יכולות בתחום ניתוח המידע והתכנות בנוסף לבסיס חזק במדעי החיים. אין דרישות קדם לידע או יכולות חישוביות".

"אחת הבעיות הקיימות היום בשוק היא שאנשי מדעי המחשב חסרים את ההכשרה והראייה הביולוגית. הייחוד של המסלול החדש במכללה האקדמית תל-חי לעומת מסלולים דומים הקיימים באוניברסיטאות, הוא במהות ההכשרה של הסטודנטים, במטרות המסלול ובדרך הלמידה" מסביר ד"ר שרון. "בעוד שהאוניברסיטאות מציעות הכשרה במדעי המחשב הכוללת פתרון בעיות ושאלות תוך שימוש במידע בעל אופי או עקרונות ביולוגיים, תל-חי מציעה מסלול בביו-דאטה שעיקרו הכשרה במדעי החיים ובביוטכנולוגיה הכוללת פתרון בעיות ושאלות בעזרת כלים חישוביים" מוסיף ד"ר היבנר.

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad