היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

"ראש עיר תחת אש"

מפגש עם ראש העיר המיתולוגי של קריית שמונה פרוספר אזרן אודות הספר שכתב בתקופת כהונתו ומצב אזור הצפון כיום

מוצ"ש, 25 ביוני, בשעה 20:30, במוזאון הפתוח לצילום בגן התעשייה תל חי, בשיתוף המועצה האזורית גליל עליון במסגרת שבוע הספר העברי

כניסה ללא תשלום

 

עם ציון תאריך הנסיגה מלבנון ובמסגרת שבוע הספר העברי, מזמינים במוזאון הפתוח לצילום בגן התעשייה תל-חי והמועצה האזורית הגליל העליון, למפגש עם פרוספר אזרן "ראש עיר תחת אש" מסע מצולם באוטוביוגרפיה הפוליטית של ראש העיר המיתולוגי של קריית שמונה מסיפורי המעברה, ימי הקטיושות, סוסים טרויאנים בליכוד, מורשת הגבורה של הטרומפלדורים מהגליל ודעתו על מצב אזור הצפון כיום. כחלק מהמפגש תוצג תערוכת צילומים מהספר. באירוע תופיע מקהלת "פרחי קריית שמונה" בניהולה של אולגה לוי.

פרוספר אזרן, בן למשפחת עולים ממרוקו ונציג מובהק של הנהגה שורשית שנולדה בפריפריה של המדינה. בזיכרונותיו שלושה עשורים ושלוש קדנציות כראש עיריית קרית שמונה (1983-1989, 1989-1993, 1993-1997) בתקופה הקשה ביותר שידעו יישובי הספר הצפוני בשנות ה-80'.

"ראש עיר תחת אש" הוא סיפורם של תושבי העיר הצפונית שבמשך 32 שנים היו לכודים בין אש רצחנית מלבנון, אלפי קטיושות, חדירות מחבלים ופיגועים, ללא הגנתן האפקטיבית של סוללות טילים ובלי התראות מוקדמות על נפילות מחוללות מוות והרס, לבין בעיות התפתחות אדירות וחבלי קליטה עצומים. מאז, הפכה כל מדינת ישראל לקריית שמונה אחת גדולה, כשכל עריה נמצאות בטווח הנשק המאיים על ריכוזי אוכלוסייה.

בעיני רוחו של פרוספר אזרן, תושבי עירו הם טרומפלדורים מודרניים בני זמננו, המגשימים הלכה למעשה בגופם את אידיאל השמירה ואתוס ההתיישבות הציוני. בחזונו רואה ראש העיר המיתולוגי את קריית שמונה מתפרשת על פני עמק של שלום כמפגש גבולות ועמים בין לאומי, משגשגת בזכות יחסי שכנות והרמוניה עם הטבע.

לפרטים והזמנות- המוזאון הפתוח לצילום בגן התעשייה תל-חי- 04-6816702, www.omuseums.org.il

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad