היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

בדיקת שד לנשות צפת וחצור

הניידת, שפועלת בשיתוף עם קופות החולים השונות, תגיע לחצור וצפת החל ממחר (בין התאריכים 21-30 לנובמבר) וב-1 בדצמבר ותעמוד בתאריכים אלו לרשות מבוטחי קופת חולים כללית לאומית ומכבי. תורים ניתן לקבוע בסניף קופת החולים המקומי.

לדבריה של מירי זיו, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן, "הניידת מגיעה ללמעלה מ-100 ישובים שונים, ושוהה בכל מקום מספר ימים או שבועות בהתאם למספר הנשים. מחקרים מעידים על כך שנגישות גבוהה יותר אל בדיקת הממוגרפיה, יחד עם פעילות הסברתית, מעלה באופן משמעותי את שיעור ההיענות של הנשים, המוביל להפחתת התמותה כתוצאה מסרטן השד בישראל". פרויקט ניידת הממוגרפיה מתקיים בישובים מרוחקים ובמגזרים באוכלוסייה בהם ההיענות נמוכה לבדיקת ממוגרפיה ומטרתה לצמצם פערים בהיענות לבדיקה שבכוחה להציל חיים, גם בקרב נשים המתגוררות בעיירות פיתוח, עולות חדשות, נשים בכפרים הערביים ועוד.

לדבריה של ד"ר אירנה ז'יבליוק, אונקולוגית ומנהלת היחידה לאשפוז יום אונקולוגי באסותא: "מומלץ לכל אישה מעל גיל 50 להיבדק בתדירות של אחת לשנתיים. בדיקה תקופתית זו מסייעת לנו לאתר ממצאים חשודים בשלב מוקדם ובכך להגדיל משמעותית את סיכויי ההחלמה. ניידת הממוגרפיה מאפשרת לנשים לבצע את הבדיקה מצילת החיים קרוב לביתם ובכך מגדילה את מספר הנשים הניגשות לבצע את הבדיקה".

הבדיקה ניתנת ללא תשלום לחברות קופות החולים מכבי, כללית ולאומית, העומדות בקריטריונים של סל הבריאות: נשים שחצו את גיל 50 (פעם בשנתיים) או לנשים הנמצאות בקבוצת סיכון, כגון נשים בנות 40 ומעלה שיש להן אם או אחות שחלו בסרטן השד (פעם בשנה).

סרטן השד הינה המחלה הממארת השכיחה ביותר בקרב נשים בישראל 1- מתוך 8 נשים עלולה לחלות בסרטן השד במהלך חייה ומדי שנה מאובחנות כ-4,000 נשים. שיעור ההיענות של הנשים בישראל לבדיקת הממוגרפיה, במסגרת התכנית הלאומית לגילוי מוקדם של סרטן השד שיזמה האגודה למלחמה בסרטן, עלה בשנים האחרונות ועומד על כ- 60% בממוצע. 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad