היום ה-15 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

האם קריית שמונה תהיה מרכז למכירת קנביס?!

השבוע ביקרה בקריית שמונה ובמטולה ח"כ שרן השכל. בפגישה שקיימה בעיריית קריית שמונה עם ראש העיר אביחי שטרן, סגניו מישל בן שימול הממונה על תיק הבריאות ויורם ממן, הועלתה בקשה שקריית שמונה תשתתף בפיילוט בנושא הקנביס. מה זה אומר? לאחר שהוועדה שהוקמה בנושא, וח"כ השכל היא מהמובילות בה, תסיים את דיוניה ותהיה חקיקה בהתאם, ייעשה פיילוט בנושא שזה אומר שחנויות ובעלי זיכיונות בעיר יוכלו למכור קנביס. לטענת היוזמים והמבקשים, 'זה יגביר את התעסוקה והתיירות ויכניס כסף לעיר'.

נציין שהפיילוט הוא חלק ממהלך גדול יותר שמובילה ח"כ שרן השכל ובו הפללת משתמשים ורישומים פליליים למשתמשים. עוד בפיילוט מחקר וגידול הקנביס באזורים החקלאיים.

השאלה הנשאלת היא, האם שוק מכירת הקנביס צריך להיות חלק מהתעסוקה העתידית בעיר? ואם יש אינטרס לחקלאים לגדל את הקנביס, שהוא חלק מהרעיון, האם קריית שמונה צריכה להיות הקטר שמושך את קרונות הרכבת החקלאית והתיירותית?!

אלו שאלות כבדות משקל, וראוי שהציבור ייתן את דעתו, בנוסף להחלטות שיתקבלו ע"י ראש העיר, סגניו והמועצה. כאן מדובר במשהו מהותי שהשפעתו היא בהווה ובעתיד הרחוק.

בפגישה בעירייה נכחו ראש העיר אביחי שטרן, יורם ממן ומישל בן שימול, הסגנים ומנכ"ל העירייה יורם ביטון.

סגן ראש העיר והממונה על הבריאות בעירייה, מישל בן שימול ביקש מחברת הכנסת השכל להפעיל את פיילוט הלגליזציה של קנאביס בקריית שמונה לצד אילת.

"העולם והמדינה נעים לכיוון מאוד ברור של לגליזציה והסדרה. כל מי שיכול ממקם את עצמו עכשיו. ולמיקום זה תהיינה השלכות כלכליות תיירותיות ורפואיות אדירות. צריך לדעת לזהות סיטואציה ופוטנציאל לפני ולא לקטר אחרי. אני מאמין שאם נוכנס לפיילוט כפי שביקשנו העיר והאזור יעלו מדרגה ואסור לנו לפספס הזדמנות נדירה שכזו", אמר בן שימול.

כידוע, השכל היא מובילת המאבק בשנים האחרונות לאי-הפללה והסדרה של שוק הקנאביס בישראל ונבחרה ע"י סיעת הליכוד להוביל את המהלך יחד עם ח״כ רם שפע מכחול-לבן. אם יוחלט על פיילוט החלתו בקריית שמונה ובאילת, כשתי הנקודות המרוחקות ביותר בישראל, יסייע רבות לעיר ולאזור.

ח"כ השכל: "הפוטנציאל הכלכלי, התיירותי והתעסוקתי בצפון הארץ ובקריית שמונה בפרט גדול מאוד ואנו כבר רואים ניצנים בשטח בדמות הקמת חממות הייטק והקמת מערך פוד-טק חדשני שיעסוק בפיתוח וסיוע לחברות סטארטאפ בתחום המזון.

יש לקריית שמונה את כל התנאים להיות עיר חדשנית שנשענת על תיירות והייטק תזונתי.

השכל הנמצאת בחודש השביעי להריונה, מקפידה לסייר באופן תדיר ברחבי הארץ בשביל ״לראות בעיניים״ ו״לחוש את השטח״ כדבריה.

״כמי שעוסקת רבות בנושאי כלכלה, הסרת רגולציית וחסמים, והעברת סמכויות לרשויות המוניציפליות, המפגש הבלתי אמצעי הזה עם ראשי-רשויות וראשי-ערים הוא אחד הכלים החשובים בבואי כמחוקקת לקדם או לעצור חקיקה בכנסת. כל ביקור כזה מאיר עיניים".

בסיור במטולה שוחחו ראש המועצה דוד אזולאי וח"כ השכל על המצב הביטחוני באזור ועל ההתפתחויות האחרונות בלבנון ומול החיזבאללה.

ראש המועצה העלה מספר השגות לגבי ההתנהלות הביטחונית. השכל, החברה בוועדה לחוץ וביטחון הבטיחה להעלות את הנושאים בדיוני הוועדה הקרובים.

"כחברת וועדת חוץ וביטחון אני רגילה לקבל סקירות ביטחוניות מקיפות מגורמי צבא וביטחון אך לא ניתן לוותר על מראה עיינים וסיורים בשטח. המצב הביטחוני בגבול הצפון וההתפתחויות האחרונות בלבנון מחייבות אותנו לעמוד על המשמר ומחייבות את כוחות צה"ל לערנות מוגברת. רמת הידע של דוד וצוותו לגבי המתרחש בגזרה נתנה לי תמונה מלאה ומקיפה ואני אמשיך לעקוב אחר המצב בדיוני ועדת חוץ וביטחון".

כתב: הרצל בן אשר.

אולי יעניין אותך

Bottom ad