היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

בית המשפט בקצרין סגור

 

. כך טוענים בקצרין. ראש המועצה סמי בר לב פנה למשרד המשפטים לפני חצי שנה בבקשה למצוא פתרון שבית המשפט נותר ללא שופט ומאזרחי הגולן נמנע שירות חשוב. תשובתו של ברק לייזר היועץ המשפטי למנהל בתי המשפט: "החל מחודש אוגוסט 2010 והלאה מכהן כב' השופט מרדכי נדל שופט בבית המשפט בקצרין אחת לשבועיים. בהתאם לכך כל התיקים הנפתחים בבית המשפט בקצרין נשמעים בו כפי שהיה קודם להשהיה הקצרה של הפעילות".

כאמור, בקצרין לא קיבלו את התשובה והגיבו: "לצערי, האמור במכתבך אינו מתקיים בפועל, כלל וכלל. מבירור שערכנו עולה כי אכן כב' השופט מרדכי נדל שומע תיקים של בימ"ש שלום בקצרין, אך הוא עושה זאת בבית משפט השלום בקריית שמונה, וכלל איננו מגיע אלינו. תושבי קצרין צריכים להגיע עד לקריית שמונה, כדי להתדיין בפניו, בתיקים שנפתחו על-ידם".

ראש המועצה סמי בר לב מציין במכתבו את הקשים האובייקטיביים העומדים בפני תושבי קצרין והגולן וכותב: "לידיעתכם, ישנו אוטובוס אחד ביום מקצרין לקריית שמונה, וגם הוא נוסע במסלול ארוך במיוחד. לאור כל האמור לעיל קיים צורך דחוף לאיוש משרת שופט בבית משפט השלום בקצרין, והייתי יותר משבע רצון, אם ניתן היה לבצע את האמור במכתבך, לאלתר, על מנת להקל על תושבי קצרין והגולן, ולשפר עבורם את הנגשת השירותים המשפטיים, המגיעים להם, כמו לכל אזרחי המדינה.

נשמח לעדכן בהקדם על מציאת פתרון הולם לבית משפט השלום בקצרין שצריך לתפקד כמו כל בית משפט שלום במדינה ובראשו שופט/ת", מסיים ראש המועצה את מכתב תשובתו .

 

בתגובה לטענותיו של ראש מועצת קצרין מוסרת דוברת בתי המשפט במחוז עו"ד ניצן אייל את הדברים הבאים: "לשמחתנו מונו לאחרונה שופטים חדשים ובתי משפט השלום בצפון פועלים עתה בתפוקה מלאה בהתאם לתקנים הקיימים. בבית משפט השלום בקצרין יושב אחת לשבועיים שופט בצורה קבועה, תדירות הנגזרת מהיקף התיקים המוגשים לבימ"ש זה".

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad