היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

בית המשפט על גנבי בקר: "חומות של הרתעה"

 

. אף בית המשפט קמא התייחס במסגרת גזר הדין לעובדה שעבירות של גניבת מקנה וגניבות חקלאיות, הפכו זה מכבר ל"מכת מדינה". על בתי המשפט ליצור "חומות של הרתעה" כנגד אלה המבקשים לרמוס את שלטון החוק ולחמוס את רכושם של אחרים. בית המשפט קמא הוסיף וציין כי עבירות קבלת רכוש גנוב ועבירות שעניינן כלי רכב גנובים, הפכו לנפוצות ושכיחות ויש למגרן על ידי הטלת עונשים כבדים על מבצעיהן.

אותן עבירות הקרויות "עבירות חקלאיות" שהפכו זה מכבר ל"מכת מדינה", הן קלות יחסית לביצוע, שכן הן מכוונות כלפי רכושם של חקלאים, שקיים קושי למגנו ולשמור עליו מפני גניבות ובנוסף לכך איתור מבצעיהן אינו קל, והן כרוכות גם בהתאכזרות בעלי חיים ויוצרות סיכון לבריאות הציבור. קיים צורך בסיסי וברור להחמיר בעונשם של מבצעי עבירות כגון אלו, הן לצורך הרתעתם האישית והן למען יראו וייראו".

 

חיים דיין, מנכ"ל אמב"ל (ארגון מגדלי בקר לבשר במרעה): "הפשע המאורגן בתחום גניבות חקלאיות וגניבות הבקר התרחב ועלה מדרגה בשנים האחרונות וכיום ניתן להבחין בכנופיות מאורגנות ממזרח ירושלים ומהשטחים, המגיעות באישון לילה, לאחר עבודת שטח מודיעינית ולעיתים שותפים מתוך האזור, לגניבות מאסיביות של כלים חקלאיים, בקר וצאן בשיטות מתוחכמות. עונשים מחמירים יסייע במיגור התופעות החמורות, הגורמות לעושק חקלאים עובדי אדמה שלעיתים מאבדים את רכושם החקלאי עקב הגניבות הקשות". דיין מציין את המאמצים המשולבים של כוחות הביטחון, המשטרה, מג"ב, ויחידת ארז עם עורכי הדין החרוצים של פרקליטות מחוז צפון לתפיסתם והעמדתם לדין של הפושעים.

הנאשם תושב אחד הכפרים בצפון, ערער על העונש הכבד שהוטל עליו בבית משפט השלום במחוזי, אך בית המשפט דחה את ביום את ערעורו בשני מקרים של גניבת כבשים: 36 כבשים במקרה אחד, 20 כבשים במקרה אחר, שיבוש מהלכי משפט, נהיגה ללא רישיון וקבלת 3 כלי רכב גנובים.

הנאשם הורשע ונדון לעונשים חסרי התקדים: 75 חודשי מאסר בפועל, קנס בסך 70,000 שקלים, פסילת רישיון נהיגה למשך 3 שנים ופיצוי למתלוננים בסך כולל של 74,000 שקלים.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad