היום ה-06 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

בלוק 50 בשפרינצק בסכנת התמוטטות

רחוב שפרינצק הוא אחד הרחובות הצבעוניים והמיוחדים בקריית שמונה. מהרחוב הזה יצאו מטובי בניה של העיר שאת ילדותם עברו בו בשנות השבעים והשמונים. הרחוב שהיה בעצם בית אחד גדול, שיכולת להריח את מאכליה של שכנתך מלמעלה ומן הבלוק שליד, הרחוב שחיבק את תושביו גם בימים שלא היה שפע, חוזר אט אט לעצמו. חברת עמידר במהלך מתוכנן, השקיעה ושיפרה את בתי השכונה והפכה את רוב בניניה לפנינים במחרוזת השנים והדורות, להוציא את בלוק מספר 50. כל כך אירוני שדווקא בניין הנושא את הספרה "50" סובל מהתהליך התפרקות, ואלה המאמינים באמונות תפלות נגד עין הרע, מתאכזבים בטח למקרא הדברים.

מאיר וקנין, נשוי פלוס חמישה ילדים, מתגורר בבניין מזה עשרים ושלוש שנים וזוכר ימים יפים בהם הילדים השתובבו ונהנו ממה שהשכונה נתנה להם.

מאיר: "פעם היה פה כיף. אני גדלתי בשכונת שפרינצק וזה היה בית חם. אחרי שהתחתנתי עברנו לגור בבלוק חמישים. בהתחלה הכל היה בסדר, אבל אחרי כמה שנים התחילו הבעיות", אומר מאיר ומצביע על התפר החוצה את הבלוק לשניים. חלקו ה'בריא' בו הוא מתגורר עם משפחתו וחלקו ההרוס, שהעירייה הוציאה עבורו 'צו מבנה מסוכן' לפני כעשר שנים ומאז בעצם מצבו של הבלוק רק הולך ומדרדר.

השאלה, מה נעשה במהלך עשר השנים עד שמאיר וקנין פנה ל"חדשות הגליל", אינה רלבנטית מבחינתם של הנוגעים בדבר, העיקר שיש צו.

מאיר: "החיים כאן נעשו בלתי נסבלים. בחורף יש ירידה של מי גשמים שעושה כאן (מצביע על הרחבה שלפני הבניין) בריכה עמוקה שמסכנת את הילדים וזה שלא קרה כאן אסון, זה רק נס. בקיץ יש פה המון זבובים, חולדות ואפילו כל מיני תופעות של סמים ודברים לא יפים. אומנם, ניסו לאטום את הכניסות, אבל אתה יכול לראות את המצב לבד. יש סכנה לילדים מכל מיני אנשים שמסתובבים פה ויש כאלה שאפילו נכנסים לישון בצורה פרטיזנית", אומר וקנין.

ומוסיף, "גם בבית יש נזילות וכל המקלחת נוזלת. מרוב נזילות אין מה שיחזיק את המקלחת והיא עומדת ב'סיעתא דשמיא'. חצי מהבלוק סגור ובכניסה שלנו עוד גרים. לדעתי, חייבים לטפל דחוף בבלוק או לפנות אותו לפני שיהיה אסון ", אומר מאיר בחיוך מריר.

כאן ראויה לציון התנהלות חברת עמידר. במקביל לפניה אל דובר עמידר, יריב ורניק בצירוף תמונות מהבלוק לקבל תגובה, שלחה חברת עמידר צוות אשר ניקה את הלכלוך והזוהמה. ועל כך מגיעה לחברה מילה טובה על ההתייחסות והמקצועיות שלה. התמונות לפניכם.

פנינו לקבל תגובות משני הגורמים הקשורים לבניין, חברת עמידר, לה ארבע דירות מתוך שתיים עשרה בבלוק ועיריית קריית שמונה שהוציאה 'צו מבנה מסוכן' לפני יותר מעשר שנים.

מעיריית קריית שמונה נמסר בתגובה: "היות ומדובר בבלוק השייך לחברת עמידר השאלה הזו צריכה להיות מופנית אליהם ולא לרשות. בכל מקרה הרשות המקומית הוציאה צו מבנה מסוכן ועדכנה בכך את בעלת המבנה קרי חברת עמידר על מנת שהחברה תטפל בנושא במהירות ובמקצועיות".

תגובת עמידר: "המבנה הינו ברוב רוכשים. רק 4 מתוך ה-12 בבניין הנן בשכירות. אי לכך הטיפול בשיפוץ המבנה באחריות משרד הבינוי והשיכון ועמידר פועלת ותפעל בהתאם להנחיותיו. חלק מהבניין נמצא תחת צו סכנה של העירייה ועמידר מבצעת במקום ביקורים מעת לעת לצורך אטימה של הדירות בניהולה. מספר פעמים בוצע במקום ניקיון אך המצב חוזר לקדמותו. לפנים משורת הדין בוצע במקום ניקיון נוסף".

זהו סיפרו של בניין מספר 50 ברחוב שפרינצק, אלה חייו של מאיר וקנין ומשפחתו ואלה תגובותיהן של העירייה ועמידר.

אולי יעניין אותך

Bottom ad