היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

בנים יקירים שרצקי ודנקנר

תפקיד זה של המרכז מטיל על חבריו, ראשי הרשויות המקומיות, עול כבד של דאגה לרווחת תושביהם והופך אותם לכתובת לכל טענה או בקשה מצדם של התושבים.

באורח מוזר, השלטון המרכזי דואג להכפיף את נבחרי הציבור לפקידי משרד הפנים ובמקביל לצמצם בסמכויותיהם, שבעבר היו גדולות.

בשנים האחרונות הלכה וגדלה התופעה בה המדינה הסירה וצמצמה מחובותיה למתן שירותים לתושבים וכך הלך ונוצר וואקום שאף אחד לא מילא אותו.

…וכאן נכנסו לתמונה בעלי עסקים (גדולים) שחשו חובה אישית-מוסרית או אחרת לתרום מכספם באמצעות התאגידים והחברות אשר הם שולטים בהם כסף לטובת חינוך ורווחה.

שניים מן הבולטים הם: איזי שרצקי הוותיק מבעלי חברת איתוראן העושה בעיר למעלה מעשור ונוחי דנקנר בעל השליטה באי די בי. השניים, כל אחד בתחומו תורמים לשורה ארוכה של מפעלים ופעילויות בספורט, בחינוך ובתרבות, עשרות מיליוני שקלים.

לאחרונה, מבקשת מדינת ישראל, בצדקנותה, צריך לומר, למנוע מתורמים דוגמת שרצקי ודנקנר לתרום מכספם לישובים כמו קריית שמונה. למה? כי המדינה חוששת שרשויות דוגמת עיריית קריית שמונה, תגמול לתורמים הללו בטובות הנאה שווי כסף כמו הנחה בארנונה, נכסי נדל"ן ועוד. האמת היא, כמו שאנחנו תושבי העיר יודעים, שחוץ מספחת וטחורים, אין לעירייה מה לתת.

לכן, יש חשיבות סמלית ומוסרית להענקת אות יקיר המרכז לשלטון מקומי לאיזי שרצקי ולנוחי דנקנר. בעולם הקר והמנוכר בו נפגשים הציניות והאינטרסנטיות, טוב לדעת שיש מי שמעריך ומוקיר את פעילותם המתמשכת של ה"ה דנקנר ושרצקי בישובים דוגמת קריית שמונה.   

 

חברת איתוראן בבעלותו של איזי שרצקי קיבלה את אות יקיר המרכז לשלטון מקומי בישראל כהוקרה על פעילותה והשקעתה של החברה בעיר, בכלל ועל הפעלת בית הספר לכדורגל ומחלקת הנוער בפרט.

קבוצת IDB בראשותו של נוחי דנקנר זכתה באות ההוקרה על פעילות הקבוצה למען קריית שמונה בתחומי התרבות והחברה בשנים האחרונות ותרומתה גם למען רשויות נוספות בישראל.

יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט: "זו ההזדמנות של אזרחי ישראל והרשויות המקומיות להודות למגזר העסקי על תרומתו ופועלו. חשוב להדגיש כי לא מדובר בנדבנות, אלא השקעה בהון האנושי, הפרויקטים המשותפים לרשויות המקומיות ולקרנות מטעם המגזר העסקי, יוצרות תהליכים מחוללי שינוי בחברה הישראלית, תהליכים אלו מובילים לצמצום פערים ומגבירים מוביליות חברתית. באופן אירוני, בימים אלו משרד המשפטים פועל להטלת מגבלות קשות על הפילנתרופיה שעלולות לפגוע אנושות בחברה הישראלית. זהו מצב הזוי, בו מצד אחד בשנים האחרונות קטנים התקציבים של המדינה לטובת הנושאים החברתיים, ומצד שני כעת מגיע נוהל שמבקש להפסיק את התרומות. אנו נלחמים ונלחם בכל כוחנו לשינוי נוסח טיוטת הנוהל, זאת כדי להמשיך ולחזק אתה מרקם החברתי בישראל".

נשיא המדינה שמעון פרס, שכיבד את האירוע בנוכחותו והעניק את האות יחד עם ראש עיריית קריית שמונה ניסים מלכה שגם בירך את שרצקי, חברת איתוראן ואת העיר קריית שמונה.

"זה המעט שהמרכז לשלטון מקומי יכול לעשות לשרצקי ולחברת איתוראן לאור פעילותם המבורכת בקריית שמונה. איתוראן ואיזי עושים רבות וללא לאות לטובת קריית שמונה. בשם תושבי העיר אני מודה להם על עשייה ללא הפסקה. עשייה שבאה מתוך אהבה אמיתית לעיר ולתושביה".

את קריית שמונה יצגו בטקס ראש העיר ניסים מלכה, סגנו וממלא מקומו עמרם שחר, מנכ"ל העירייה אלי כהן ומנהלת אגף החינוך תמי לוי.

בתמונות: איזי שרצקי ורמי מרדור נציגו של נוחי דנקר יחד עם ראש העיר הרב ניסים מלכה ובכירי העירייה.

אולי יעניין אותך

Bottom ad