היום ה-01 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

האמת בפרצוף

נכנסתי לקרוא על כל ההמולה, חמושה בדעותיי ומוכנה לקרב: זה שאני ממוצא מזרחי מעולם לא הפך אותי לנחותה. זה שאני מקרית שמונה מעולם לא הפך אותי ל"ערסית". בכלל, "ערסיות" אינה מעידה על השתייכות עדתית, לא כל מרוקאי הוא ערס ולא כל ערס הוא מרוקאי, אז להפוך את העניין לחלק מן השד העדתי זה לדחוק הצידה התמודדות עם הבעיה האמיתית, מה גם שלמיטב הבנתי מנהל המועדון אינו אשכנזי בעצמו, מה שקצת מוציא את העוקץ מהטיעון הספציפי הזה.

הבעיה האמתית נחשפה במלוא אונה כשנכנסתי לקרוא את תגובות האנשים לדברים שפורסמו ב"סטטוסים מצייצים", והוכיתי בהלם ובאלם. אנשים שכותבים במרחב האינטרנטי מרגישים מעט מוגנים כי הם מסתתרים מאחורי מקלדת, והאמת שלהם יוצאת החוצה בלי מסכות, והאמת הזאת די מטרידה. תגובות על הערס הנחות, על מזרחים נחשלים, על הרחקת ערסים מהקיבוצים ועוד השתלחויות כאלה ואחרות.

 

להחליט על טיבו של אדם לפי השתייכותו למרחב תרבותי או דתי כזה או אחר, ולאחר מכן גם להצהיר ולהרגיש שאתה טוב ממנו, הרי זו גזענות. היא מקפלת בתוכה דעות קדומות, התנשאות ותחושת ערך עצמי על חשבון האחר. אם הוא נחשל ומזן נחות, אז אני הופך אוטומטית ליותר מוצלח. הבעיה בגזענות היא שכולנו חוטאים בה. תנו לנו את ההזדמנות, גם אנחנו נגיד כמה מילים, הרי הרוסים- שתיינים, האתיופים- מסריחים, הערבים- ערבושים, הדתיים- רמאים וגנבים ויש עוד דוגמאות לרוב. כמה נוח לקחת קבוצה ולהפיל עליה את כל הרעות החולות של העולם. מישהו המציא את זה בגרסא קצת יותר מתקדמת כשהחליט שיהודים זה גזע מיותר, נחשל, עם גנים ירודים ורצון לשתות דם של ילדים נוצרים בחגים. לא הסכימו להם להיכנס לחנויות של נוצרים, לא להיטמע עם הגזע הנאור, קראו להם בשמות גנאי, ובסוף גם לא הייתה להם זכות קיום. אז אמנם לא בדיוק המצאנו את הגלגל, אבל מסתבר שגם לא למדנו את הלקח. 

אולי יעניין אותך

Bottom ad