היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

המלחמה על ההוצאה לפועל

 

השבוע הגישו עיריית קריית שמונה ועו"ד ניסים ונונו עתירה לבג"צ נגד שר המשפטים יעקב נאמן עקב סגירת הלשכה להוצאה לפועל בעיר והעברת מרכז הפעילות לצפת. התהליך על דיווחנו בעבר פעל בשני מישורים הראשון הרדמה והכחשה והשני, שינויים בפועל וקביעת עובדות בשטח. רק לפני שבועיים התקיימה פגישה בעירייה בהשתתפות הגורמים הנוגעים לעניין ובה אף הובעה פליאה מצד אחת המשתתפות מן החוץ שאמרה "אני לא יודעת על מה אתם מדברים".

עיריית קריית שמונה הגישה הבוקר עתירה לבית המשפט העליון כנגד רשות האכיפה במשרד המשפטים, בגין התכנית לסגור את לשכת ההוצאה לפועל בעיר.

כזכור, לפני כחצי שנה הוקם פורום של נציגי עורכי דין ונציגי העירייה, במטרה למנוע ממשרד האוצר לסגור את סניף ההוצאה לפועל בעיר, משיקולים כלכליים. ראש העיר הרב ניסים מלכה שוחח עם שרים וחברי כנסת ושר המשפטים, פרופ' יעקב נאמן במכתב, כי לשכת ההוצאה לפועל המקומית לא תיסגר.

 

בביקורו של יו"ר הכנסת, רובי ריבלין הוא הודיע כי שהנושא נבדק ונבחן בלשכת ראש הממשלה והלשכה לא תיסגר. יו"ר הכנסת אמר: "מנכ"ל משרד רה"מ ביקש להודיע לכם אישית באמצעותי כי לשכת ההוצאה לפועל בעיר לא תיסגר".

על אף כל המהלכים הללו כולל מכתבו של שר המשפטים והודעת לשכת ראש הממשלה, הגורמים בשטח, רשות האכיפה, הוציאה לפועל את סגירת הלשכה בשיטת הסלמה.

ראש העיר הרב נסים מלכה: "לא אתן את ידי לפגיעה בחייבים שהם בעלי מצוקה קשה ביותר. קריית שמונה היא מרכז עסקי לאזור כולו, ולשכת ההוצאה לפועל היא חלק מן השירותים העסקיים שהעיר מעניקה לתושבים ולאזור. רק לפני כשבועיים הצבנו את אבן הפינה לבניינו החדש של בית המשפט המקומי, ואפעל כדי שלשכת ההוצאה לפועל תמשיך לפעול גם בבניין החדש שנבנה".

עו"ד ניסים ונונו הרוח החיה מצד עורכי הדין במאבק נגד הסגירה אומר: כל הסיפור הזה מוזר ובא לפגוע בתושבים וגם בעורכי הדין. ברשות האכיפה טוענים שההחלטה שלהם קשורה למספר התיקים הרב יותר שיש בצפת. העובדה היא שבמשרד אחד מרוכזים אלפי תיקים והיתר מתחלקים בין עורכי דין נוספים. בקריית שמונה, יש מבחינה מספרית פחות תיקים ביחס לצפת, אבל הם מפוזרים בין עשרות עורכי דין. אנחנו, יחד עם העירייה, אנשי ציבור ועורכי דין נוספים שיצטרפו לעתירה, נמשיך להיאבק בהחלטה השרירותית ונמנע את הסגירה", אומר ניסים ונונו השבוע. 

בתגובה לעתירה קבעו שופטי בג"צ שעל משרד המשפטים להגיב לעתירה תוך 15 יום.

אולי יעניין אותך

Bottom ad