היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

הפעם, חייבים לצאת לרחובות

מאז אירועי ואדי סליב בחיפה בשנות החמישים המאוחרות והפגנות הפנתרים השחורים בתחילת שנות השבעים (תרדו מהדשא), לא הייתה ולוּ הפגנה אחת ראויה בנושאי חברה-כלכלה במדינת ישראל. הישראלי יצא לרחוב בגלל נושאים מדיניים-ביטחוניים בלבד.

…והנה, בעקבות עליית מחירי הדלק, שאגב עולים ועולים ועולים מאז המשבר הגדול אחרי מלחמת יום הכיפורים, ובעקבות עליית מחיר הלחם, התעוררה התרגשות מיוחדת אצל מתנגדי שלטונו של בנימין נתניהו. הצבע חזר לפניהם ומגובים ברוח גבית מכיכר אל-תחריר הם מנסים לעורר מחאה עממית כוללת. מטרתם, הפלת שלטונו של נתניהו וחבריו, התחמושת, חברתית-כלכלית, יעני.

מגוחך ופתטי לראות ולשמוע את נציגי העשׂירונים והעשׁירונים, השבעים מהסושי ומעדני הגורמה דואגים לקיבתם הריקה של המוחלשים בחברה שלנו. מסתבר, שיש יתרון אחד לפחות בעובדה שאנחנו מדינה קטנה בה כולם מכירים את כולם. עובדה זאת מונעת מהקומץ התוסס והמתסיס זה שנים את אושיות החברה בתמיכה בלתי מסויגת בכל מה שעומד נגדנו בנושאי ביטחון. ממש אותם אנשים ושלוחיהם.

הטעות הראשונה והחשובה שעושים מחרחרי המדון בתוך החברה שלנו שהם מזהים, בדמיונם, בין האזרח המצרי והטוניסאי המדוכאים, באמת, ובין השפע הקיים במדינת ישראל. אין בסיס להשוואה, וכל ניסיון להשוות מעלה חשד למניעים זרים.

מחירי הדלק והלחם יתוקנו עוד היום, ולכן לא יהיה צורך לצאת לרחובות.

מה שלא יתוקן ובגללו חייבים לצאת לרחובות הם:

– מצבם של הצעירים הישראלים המסיימים את שירותם הצבאי ואת לימודיהם באוניברסיטאות, ובעיקר בישובים כמו קריית שמונה, ואין להם לא עבודה ולא דירה.  ואם יש צעירים שכבר עובדים, הם מנוצלים בחסות החוק וההסתדרות (שכר מינימום) בשכר מינימאלי ממנו אי אפשר להקים בית, אי אפשר להתחייב למשכנתא ואי אפשר לחשוב על העתיד. בגלל זה צריך לצאת לרחוב.

– צריך לצאת לרחובות בגלל שבשקט בשקט 'גונבים' לנו את המדינה, בחסות החוק ובג"ץ עם שטף המסתננים שהופכים את צביונן של מספר ערים כמו אילת, ערד ודרום תל אביב, למובלעות של בני אדם שבעוד מספר שנים יבקשו זכות הצבעה ושיווין מוחלט. להזכירכם, זכות קיומה של מדינת ישראל תלוי בהיותה יהודית-דמוקרטית-וציונית. שלושת אלה מאוימים ממש עכשיו.

– צריך לצאת לרחובות בגלל שבמדינת ישראל של 2011 לא מושיטים יד לזקן שנשדד, לאישה שנאנסה, לילד שנוצל מינית או לסתם בריון שלקח את החוק לידיים ונטל את חייו של אזרח תמים שנסע לתומו בכביש.

– צריך לצאת לרחובות בגלל שבמדינה שלנו הפסקנו לרחם על נכים, חולים וחסרי בית. אלה, יכולים להתנדף מעינינו ואפילו לא נרגיש.

– צריך לצאת לרחובות בגלל שמשרד החינוך, לאו דווקא היום, נשלט על ידי נאורים ומתקדמים שעקרו ממערכת הלימודים כל ערך, מסר או אמירה שהיה בהם לחנך דורות שלמים לתוכן יהודי, לערכו ומקומו של האדם, באשר הוא אדם, בשרשרת החיים במדינת היהודים, בפרט. צריך להתקומם כנגד אותה חונטה רב זרועית, שמשום מה מכונה בתואר "אליטה", המאופיינת בסובלנותה, כלפי צרכיה-שלה, אדיקותה בסירוס החלשים ובהשתייכות חבריה לשלוש הרשויות החשובות: מחוקקת, שופטת ומבצעת. וכאשר הם תוקפים בשלוש חזיתות בתיאום ובתיזמון מה שנותר לך האזרח הנאמן למורשת אבות ולמגילת העצמאות זה לשמוע מקהלה מזמרת שתי מילים "אתה גזען".

לכן, צריך לצאת לרחובות ולעמוד חוצץ כנגד מה שעלול להביא לקיצה של מדינת ישראל היהודית-דמוקרטית-ציונית. על אלה צריך לצאת לרחובות.      

אולי יעניין אותך

Bottom ad