היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

שערוריית אי קיום הישיבות על התקציב והארנונה

גם השבוע התקיימה ישיבת מועצת העיר ב'פול גז על ניוטרל'.

אחרי צפייה במהלך הישיבה, הגעתי למסקנה הכואבת שהעסק רקוב ואין ברירה אלא לדאוג לתושבי קריית שמונה ולהגן עליהם מפני מי שאמורים להיטיב עימם.

שתי ישיבות, הכי חשובות בלוח הישיבות ופעילות מועצת העיר ובראשם ראש העיר, טורפדו ויורטו בצורה לא דמוקרטית, שהרשות הפלסטינאית לא הייתה מתביישת בהן.

הישיבה הראשונה שיורטה היא הישיבה על תקציב הרשות המקומית. להזכירכם, שמכניסת ראש העיר ללשכתו ספינת הדגל שלו היא תוכנית ההבראה עליה הכריז ואותה קידש.

האמת המרה, והסימוכין לכך זה ביטול הישיבה, שלא נעשתה שום תוכנית הבראה. להוציא עריפת ראשים של מתנגדי השלטון, מחיקה וצימצום כספים וסעיפי תקציב מגיליונות האקסל ושימוש במיליוני השקלים (222,000,000 שקלים שהותירו להם). לא הייתה הבראה. נהפוך הוא. מצבו של ה'חולה' הדרדר ונשקפת לו סכנת חיים.

אגב, נערי הרשות, על משקל נערי האוצר, התהדרו בעבודה קשה ומאומצת. האמת? שקיצוץ בנוסח הזה מזכירה משודרגת הייתה עושה ביתר מהירות ובעלויות פחותות בהרבה ממה שזה עלה לנו התושבים.

מה שנדרש עכשיו ומיד לכנס ישיבה שלא מן המניין לדיון עומק בתקציב המבטא את מה שנקרא 'תוכנית הבראה'.

 

הישיבה השנייה שהומתה טרם באה לעולם בחיפוי 'יעוץ משפטי' זו הישיבה על הארנונה. הישיבה בנושא 'צו הארנונה', כמו גם הישיבה בנושא התקציב היא מאבני היסוד של פעילותה התקינה של הרשות המקומית. הטענה העלובה שאם יש עדכון לא צריך ישיבה ראוי שתמחק מהפרוטוקול ומיד. מי אמר שאם לא מאשרים דבר מה, אז הישיבה מיותרת?! ממצאים לנו את השירות הציבורי כמו שכותבים את הסיפור החדש.

ישיבה בנושא הארנונה היא הזדמנות נאותה לדון בכל מהלכיו של ראש העיר בנושא המדידות השנויות במחלוקת שנעשו לפני מספר חודשים. יש עננה כבדה באשר למדידות וראוי היה להסירה בישיבה זו.

עולה החשד ש'פיצוץ' שתי הישיבות על ידי ראש העיר לא הייתה מקרית וכמו כל דבר ספונטני תוכננה לפרטיה, לכאורה.

על חברי האופוזיציה ואלה שעדיין מתייחסים למילים 'כבוד' 'ויושרה' בקרב חברי ההנהלה ידרשו לכנס את שתי הישובות בהקדם. ומה שיוחלט, אחרי דיון, זה מה שיהיה.

נ.ב מילה לחברי האופוזיציה. חברים וחברה יקרים ויקרה. באופן בו אתם מתנהלים, ואני בטוח שאתם עושים הכל מתוך באמונה, הדוב ועורו מתרחקים מכם יותר ויותר. קטונתי מלתת לכם עצות אולם לא יתכן שבניגוד להתנהלותו של אביחי שטרן באופוזיציה שהגיב בזמן אמת על מה שנראה בעיניו לא תקין, ורץ לבתי המשפט עם עתירות ותביעות, זמן התגובה שלכם יהיה איטי ומסורבל. יש בידכם את הנשק האולטימטיבי של אופוזיציה והוא הכח לכנס ישיבות שלא מן המניין כל הזמן, וזה לא מנוצל במאת האחוזים. דברים אלה נאמרו לא אחת.

יש לקוות שבאופוזיציה יתעשתו ויארגנו את הכוחות באופן יעיל ומהיר יותר.

ועוד דבר אחד. אתם מתנהגים כאילו וכל אחד מכם הוא כבר …ראש עיר.

ודבר אחרון, ולא פחות חשוב. מי שנותן מטריה אווירית לראש העיר על התנהלותו הוא לא אחר מאשר מנהל המחוז במשרד הפנים. פניות שנשלחו אליו על ידי האופוזיציה לא זכו אפילו למענה זה שבועות.

פניותיי אל אורי אילן מנהל המחוז שהוא הרגולטור, גם הן נתקלו באֵלֶם מוחלט. כנראה שגם מנהל המחוז התבלבל וחושב שאנחנו עובדים אצלו.

לסיום. גם הישיבה השבוע הייתה מיותרת, והראיה הצעקות וה'פול גז בניוטרל'.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad