היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

השבוע שהיה – 07.03.2015

באתי, נאמתי עכשיו זאת הבעיה שלכם

פער תהומי בין המציאות כפי שנחשפנו לה בנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקונגרס וכפי שמציירים ומשכתבים בשמאל ויריביו הפוליטיים ובתקשורת & מסתבר, שהנאום הוא התירוץ, המטרה היא 'ראשו הפוליטי' של נתניהו & …לפחות שיגידו את זה

נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עוד ילמד באוניברסיטאות בחוגי מדע המדינה ויחסים בינלאומיים.

ועד שהאוניברסיטאות יאמצו אותו, אנחנו נעסוק עדיין במה שקרה השבוע בערב פורים תשע"ה.

האזנתי לנאום בזמן אמת ולא הבנתי אם זהו נאומו המוקלט של ראש הממשלה מביקורו הקודם בקונגרס האמריקאי או אכן מדבור בשיחזור נדיר של הנאום הקודם.

דבריו של ראש הממשלה על ההסכם שעומד להיחתם עם האיראנים כבר נגרס מכל הכיוונים ולכן לא נחזור על הפרטים.

מה שכן, אי אפשר שלא להתייחס למה שקרה לפני, במהלך ואחרי הנאום. מפחיד לחשוב כמה כח יש לשמאל בארץ ועד כמה הוא יכול להכפיל ולשלש את כוחו במצבים מעין יחד עם שותפיו בארצות הברית.

לא סוד הוא שהממשל בארצות הברית הנשלט על ידי הדמוקרטים מוזן באופן רציף ומתוכנן במסרים ותוכניות עבודה על ידי שלום עכשיו ושו"ת. דף המסרים, ההתמדה והשנאה לנתניהו הביאו כבר ל'הישגים' שעלו וצצו במסע לדה-לגיטימציה של נתניהו וסיכול בחירתו לראשות הממשלה.

בעלי האוזן החדה יכלו למצוא מקבילות במסרים שנשמעו על ידי השמאל בארץ ובין ראשי המפלגה הדמוקרטית ואובמה בראשם. אילו היו מראים לי את הטקסטים בלי לציין מי אמר אותם, מודה, הייתי מתקשה להבחין בין אובמה לשלום עכשיו ושו"ת. אותם תכנים, אותן מילים אותם מסרים.

היום, אחרי שהנאום הסתיים ונתניהו כבר בבית אפשר לומר בוודאות. מי שתמך בנסיעתו של נתניהו לקונגרס, תומך בו היום יותר כי חברי בית הנבחרים והקונגרס הוכיחו שאכן המידע, הניתוח שלו והסקת המסקנות הנכונות, לא הוצגו בפניהם על ידי ממשל אובמה. דבריו של ראש הממשלה נתניהו הביאו להתעוררות אצל חברים בקונגרס ובבית הנבחרים, ואת התשובות לשאלות האלה הם יצטרכו לשאול את נשיאם.

נתניהו הניח על השולחן את התפריט הגרעיני ואת השלכותיו לטווח ארוך, וציין באומץ ש"בסרט הזה כבר היינו" בשנות הארבעים של המאה הקודמת, רק שקראו להם אז נאצים.

נחזור למה שקרה מסביב. ביקורת קשה נמתחה על ההצגה של בוז'י בעוטף עזה שכל כוונתו הייתה להוציא את האוויר מנאומו של נתניהו. במהלך דקות ארוכות קיבל הרצוג מצלמות ומיקרופונים פתוחים כדי "להגיב" על הנאום. עד אותו רגע לא ידעתי שלהגיב זה לשאת נאום בחירות ממוחזר ושדוף בשלושת ערוצי הטלוויזיה.

פרשה בפני עצמה הם הפרשנים בערוצים השונים. צר לי. לא מדובר לא בפרשנים ולא בנעלים. מדובר במתחזים הבאים לאולפן עם דעה מוצקת על ראש הממשלה נתניהו, על הנאום, עוד לפני שהוא נישא בקונגרס. זה שאנשי הקונגרס ובית הנבחרים לא הפסיקו למחוא כפיים ולעמוד על רגליהם עשרים ושלוש פעמים, כולל ההוא עם הקביים, זה לא משנה להם.

הפרשנים, מיד אחרי הנאום, עוד היו די זהירים, אולם ככל שחלף הזמן הם קיבלו 'אומץ' ופרשנו את הנאום על דעותיהם (הקדומות) על נתניהו ועל נאומו, ובטח לא על מה שהתרחש במציאות.

נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו היה חשוב, אולם לא פחות חשובות הנסיבות לנאום, וזה החלק הכי חשוב, לדעתי.

העולם דומה לעיוור הצועד 'בביטחה' עם ידיים מושטות קדימה, כלב נחיה, מקל ו-G.P.S אל עבר תהום עמוקה. העיקר שהוא צועד. אותו עולם צעד כעיוור אחרי מקסמי שווא של 'עולם חדש' בראשית שנות הארבעים של המאה הקודמת ו'קנה' את השקרים והבדיות של הגרמנים ובני בריתם. גם אז כמו היום היו רוחות חמימות ומלטפות של מסרים של 'שלום עולמי' 'אחוות עמים', רק בלי יהודים.

בסיבוב הקודם העולם שילם מחיר מופקע את האשליות והרמאויות של הגרמנים ולכן, הפעם, אסור להתקרב אפילו לבסטה של האיראנים.

ונסיים באימרה פרסית. "ידיד אמת, אומר 'תזהר בור לפניך'. ידיד שקר אומר '…רציתי לומר לך'".

ראש הממשלה בנימין נתניהו והעם בישראל הם ידידי אמת של העם האמריקאי. השאלה היא אם ממשל אובמה הוא באמת ידיד, או אחרי שיקרה אסון אובמה יאמר כפי שאמר בסוריה 'אופס, טעינו'.

 

 

 

הכל וירטואלי, גם חלק מהמועמדים

מערכת הבחירות מאופיינת בריבוי הבטחות, סיסמאות וגימיקים, ואנחנו מחפשים מנהיג

מערכת הבחירות הנוכחית הפכה ליצרית וטעונה בכמויות גדולות של שנאה וארס.

ההתארגנות היא ב'נגד'. נגד כל מה שעושה היריב הפוליטי. ואתה? מה איתך? מה אתה מציע?

אצלנו כאן בשכונה מתרבים החתולים הפרסיים והסיאמיים. כולם נחמדים, מלוקקים ומפגינים נאורות פלצנית שרק אנחנו יודעים מה טוב לישראל. רק אנחנו נביא שלום… ועוד.

האמת?! לא נעים לומר, הם צודקים. להביא שלום תוך כדי מכירה כללית של הנכסים האסטרטגיים של מדינת ישראל וויתור על כל הקווים האדומים, רק הם יכולים לעשות.

השאלה היא לא 'מי' אלא 'מה'. לא היינו צריכים את הבחירות האלה פחות משנתיים מאז הן נערכו, אבל קרה מה שקרה ואנחנו לפני הכרעה.

מדוע אני מציין זאת? כי כל השאלות האלה עמדו למבחנו של הבוחר והוא הכריע. אם לעשות שלום עם 'הפרטנר' אבו מאזן הפלסטינאי ביהודה ושומרון (הגדה המערבית), משמעו לנהוג כפי שנהגו בעזה (על פי מה שקרה בצוק איתן ואלפי הטילים ששיתקו את מדינת ישראל מהמרכז דרומה). אז צריך לומר לא ל'שלום' כזה. כאן אתה נבחן בלומר "לא!", ולא בלהגיש את צווארך לחבל התליה.

אם 'לפתור' את בעיית הדיור זה לתרום מיליוני שקלים לקבלנים ולא לשחרר קרקעות, אז זה לא פיתרון, אלא  החרפת הבעיה.

ואם כדי להיות בסדר עם אובמה זה לתת רישיון לאיראנים ליצר נשק גרעיני במעטפת של כאילו הסכם נוסח איראנבלוף, אז נוסעים לקונגרס ומשכנעים מדוע ההסכם גרוע ומסוכן, לא רק לישראל.

 

 

 

ציפי, ברוכה הבאה למועדון הסכינאים

נראה את ציפי מממשת את הרוטאציה במפלגה שלתקוע סכין בגבו של היו"ר היא פטנט רשום על שמה

זה היה עניין של זמן עד שזה יקרה. השבוע צוטט בכיר במפלגת העבודה האומר 'ציפי לבני מורידה לנו ארבעה מנדטים'. ואז נזכרתי שבמפלגת העבודה נמצאים המומחים בהא הידיעה ל'חיסול' יו"רים.

ציפי כנראה לא מבינה את הרמזים המופנים אליה כבר זמן רב לרדת מהרוטציה, ובעבודה עוברים לשלב הבא, מודיעים לציפי 'תרדי לבד, או שנוריד אותך בשיטות שלנו'

יהיה מעניין, בכל זאת מדובר במי שהורידה לא מעט יורים והדרכון הפוליטי שלה חתום בהרבה מפלגות.

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad