היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

השבוע שהיה – 11.04.2014 (פסח)

המכה ה-11 העלאת מחירים מרושעת לפני כל חג יהודי

נפתח בברכות לאותם סוחרים ש'הרוויחו' עוד כמה שקלים מהעלאת מחירי תוצרתם לפני החג & נחתום בדמעות של מי ששילמו את המחיר ממה שאין להם

כמו בכל 'לפני החגים', גם השנה אי אפשר להתעלם מההתנהלות של בעלי עסקים שונים המעלים את מחירי מוצריהם לפני החגים.

התירוצים משתנים אבל התוצאה זהה. שנה גשומה? זאת הסיבה להעלות את מחירי הירקות. שנה שחונה? זאת בדיוק הסיבה להעלות את מחירי הפירות והירקות. היו חמסינים? מי לא יאמין שהסיבה להעלאות המחירים אמיתית.

בקיצור, חג-חג ומכותיו, חג-חג וכאביו. הכאב הוא קודם כל של המשפחות ברוכות הילדים, הקשישים והאומללים באשר הם. ושלא אובן שלא כהלכה. עינו של איש אינה צרה ברווחיהם של בעלי העסקים, המרכולים והבסטות בשוק. ממש לא. הכאב הוא על מה שקרה לנו בשנים האחרונות. נעשינו יותר ויותר זאבים, ופחות ופחות בני אדם. קשה לי להאמין שבעלי התרגילים השונים חושבים באמת שמישהו מאמין להם ולתירוציהם. הם פשוט מנצלים הזדמנות בה כולנו שבוים במסורת היהודית בה קונים לכבוד החג ולכבוד האורחים ומשתדלים לא לקמץ בהוצאות החג. ושיעלה כמה שיעלה.

כנראה שעם כל הרצון הטוב, לא תיוותר ברירה לציבור והוא לא יקנה מוצרים ותוצרת חקלאית שמחיריהם הועלו בצורה מלאכותית לפני החג. ועל זה נאמר כבר בהקשר של שמירת שבת, שמותר לחלל שבת אחת כדי לשמור שבתות הרבה.

 

כאשר הריאות מלאות בעשן ה'ג'וינט' הפה מדבר שטויות

יש חוק, יש אסור ויש מותר & אין כאן תוכנית כבקשתך איזה חוק לקיים ואיזה לא & רוצים לשנות את החוק? בבקשה, בכנסת

במסגרת שיעורי המוסר הכפול אותם אנחנו מקבלים במנות גדושות, השבוע נחשפנו לשיעור שהיה בו גם מוסר כפול וגם התנשאות השמורה ליחידי סגולה.

נקדים ונזהיר שהדברים הבאים אינם פופולאריים, לפחות לא בעיני הנמצאים בצד המעורפל של העניין.

משטרת ישראל שמה את ידיה על ספק סמים קלים (מה זה 'סמים קלים'? לכל הרוחות) ודרכו על מספר סלבריטאים (ידוענים) שמטבע הדברים הם 'בני בית אצלנו בסלון'. שניים מן הבולטים הם השחקנים קרן מור ויהודה לוי.

האמת? מעולם לא עשו עלי רושם אלה שהקידומת של היא 'סלאב'. לא שאני מזלזל בהם, חלילה, אבל רושם? ממש לא עשו, וכנראה גם לא יעשו.

…מהתגובות עולה שהריקבון בחלקים בחברה שלנו עמוק יותר ממה שאפשר היה לחשוב. מסדר הסנגורים של הסטלנים היה מאוד מרשים והטיעונים שלהם לא נשמעו משכנעים יותר מטיעוניו של ילד שנתפס בקלקלתו. ממש טיעונים אינפנטילים כמו: 'כולם מעשנים' 'שהמשטרה תתעסק במשפחת דומרני' ועוד טיעונים מן הסוג הזה.

אין לי בעיה עם זה שאדם מבוגר מחליט לעשן את עצמו לדעת או ללגום עראק עד שחמת הכבד, כואב לי ברמה האנושית, אבל מכבד את בחירתו. במקרה הזה של עישון 'סמים קלים' או במכבסת המילים הידועה לעשן 'ג'וינט', יש עוד שחקן והם הילדים.

אנחנו המבוגרים ניפצנו כל גשר וחישוק בין עולמם של הילדים הרכים ובין עתידם כאזרחים. הילדים של היום מקימים יחסי מין בגיל מוקדם מאוד (12-13), שורפים את נפשם ונשמתם בצפייה בחומרים בעלי צבע כחול, שותים אלכוהול ופורצים עוד כמה גבולות המקרבים אותם לגיהינום. ואת מה שהם לא עושים, משלימים מבוגרים סוטים ותאווי בצע בשרים וממון.

בניגוד לבעלי מקצוע אחרים כמו פקידי מס הכנסה, שחקנים ואנשי תקשורת מהווים מודל לחיקוי לילדים ולמתבגרים ובאותו הצינור בו מעביר השחקן או השחקנית את כישוריו בשירה או משחק, הוא מעביר כמויות מסחריות של ג'יפה ואשפה.

ולכן, בניגוד למקהלה המתוזמנת של המגנים על עישון הג'וינט ומיני הכימיקלים, שחלקם בנסיבות אחרות מעשנים גם הם, אני מאלה המחזקים את ידיה של זרועות החוק ומציע למקהלה לשנות את החוק ולא להתנפל על מי שאמון לשמור על החוק.

 

 

לכבות את אש השנאה

ולעצור את פורעי החוק

כאשר מעבירים מסרים לצעירים בקריצה, הצעירים ממשיכים בעקיצה & מוסר כפול זר ליהדות וליהודים

על אף החג הקרב, אני הולך מזה תקופה עם מועקה בלב ובנשמה בגלל פעילותם חסרת האחריות של נערי תג מחיר, או איך שהם מכנים את עצמם.

לא צריך להיות 'יפה נפש' כדי לגנות ולסלוד מהמעשים שמבצעים הנערים הללו, צריך להיות קודם כל יהודי המכניע את רצונותיו בפני ספר הספרים והשולחן ערוך. לדאבון לב, מי שמניע ונותן את הלגיטימציה למעשים הללו הם רבנים ומורי הוראה, כמובן שמדובר במיעוט שבמיעוט של רבנים אשר מפרש את ההלכה היהודית באופן שגדולי ישראל אינם מפרשים אותה כמוהם, וגם עם הפרשנות זהה או דומה, זמן התחולה אינו זהה.

ההתיישבות היהודית-ציונית שילמה מחיר כבד מאוד על כך שהאמינה במנהיג פוליטי שהייתה בטוחה שהוא משרת אותם ואת האינטרסים הלגיטימיים שלהם. קראו לו אריאל שרון, או אריק.

אריק שרון פעל במוסר כפול אותם הוא דחף להקים ישובים במקומות שלא היו בקונצנזוס, ובאותה עת הוא קרץ והבטיח שהוא-הוא שרון יגן עליהם וימנע כל פגיעה בהם.

הסוף ידוע. ישובי גוש קטיף נחרבו בהוראתו הישירה ובפיקודו.

…הלקח הזה כנראה נשכח מעיניהם של מורי ההוראה של הנערים הללו (אולי אפילו מבוגרים) והם נותנים להם להבין, ואפילו אומרים להם בפה מלא ובשפה ברורה שצריך לפגוע ביושבי הארץ שאינם יהודים.

אותם פושעים, מסתבר, לקחו את ה'היתר' הרבני צעד אחד קדימה ועכשיו פוגעים בחיילי צה"ל וקציניו עניין שבשגרה. אין מילים יכולות לבטא את שאט הנפש והדחייה מהפגיעה בחיילים ובקצינים בכירים ביצהר. המעשים הללו הם פרי באושים ותוצאה של המשך לפגיעה באזרחים ערבים ביהודה ובשומרון, ובתוככי מדינת ישראל, בגלל היותם ערבים.

מורי ההוראה הללו עוד יאכלו את המגבעות שלהם ויתלשו לעצמם את הזקן כאשר יגיעו למשפט הבורא אחרי מאה ועשרים ולא ידעו להסביר מדוע הם עשו זאת. מדוע האש הקטנה של הגפרור שנתנו בידי נערים פושעים הבעירה בעירה בלב ליבה של החברה הישראלית, ובחיילי צה"ל.

 

עכשיו, אחרי שהפושעים האלה פוגעים ללא מורא ופחד בחיילי צה"ל, מבזים אותם ואותנו, על המשטרה וכוחות הביטחון לעבור מתירוצים מדוע הם לא מצליחים לשים סוף לתופעה המכוערת והמסוכנת הזאת, ופשוט לתפוס אותם.

ה'פעילות' הזאת, חוץ מהגברת אש השנאה אינה תורמת דבר, במדינה שמה שיש בה מעט יותר מידי זו שנאה.

 

 

קרי, אובמה, אנחנו לא אינדיאנים

או במילים אחרות, המזרח התיכון אינו אמריקה

זה היה צפוי. ישראל אשמה… היהודים אשמים…

אדון קרי חיי בתחושה מתמשכת שהוא באודישן לסדרה אמריקנית ולא כאחד שכפה את עצמו על שני שכנים הרבים ביניהם כבר מאה שנה.

קרי והבוס שלו, אובמה, ממשיכים לעשות את הטעות שעשו רבים וטובים לפניהם. הם מנסים להפעיל את קוד החיים במזרח התיכון באמצעות סיסמה שגויה. התרבות המערבית, ההיסטוריה והחוויות של האמריקנים אינם מביאים לשום לקח או מסקנה שיכולה להיות מיושמת במזרח התיכון.

הטעות הבסיסית של האדונים הנכבדים שהם מתייחסים אלינו ואל הערבים כאל אינדיאנים. ההיסטוריה של אמריקה רוויה דם ותימרות עשן בכיבושה את היבשת החדשה.

השניים חיים בידיעה ששריף חזק יעשה סדר בעיירה אחרי שיחסל את הרעים, וזה נכון. האמריקנים נמנעים לנקות את השטח באמצעים העומדים לרשותם, צבא וכלכלה, ומטילים את האשמה פעם אחר פעם על הישראלים/היהודים.

אם אובמה רוצה להצליח במשימה שלקח על עצמו, עליו לשלוח לכאן את ג'ון ווין ולא את ג'ון קרי.

אולי יעניין אותך

Bottom ad