היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

השבוע שהיה – 17.10.2013

 בסוף מסתבר ש'טבע' עושה לנו טובה…

בעוד האזרחים התמימים יוצאים לרחובות ונלחמים על הקוטג' (5.90 שקל), אחרים גורפים מיליארדים, בחסות ראשי ממשלה ופקידי האוצר 0 אחד מפקידי האוצר שהיה שותף ל'בישול' ההטבה, פרש ועובד ב…טבע

החזירות עליה דיברו במהלך מחאת קיץ 2011, מקבלת פנים ונתונים. דו"ח מבקר המדינה השופט בדימוס יוסף שפירא שם את הראיות המפלילות נגד ממשלות ישראל על השולחן.

חברת טבע הודיעה כי תפטר מאות עובדים בארץ ועוד אלפים בעולם כולו.

ככל שאנחנו נחשפים למספרים כך הכעס והתסכול עולים. הכעס על מה שקורה במדינה שלנו ביחס המנצל את 'עמך' מצד אחד והיחס המפנק ל'אליטות', מצד שני.

ושלא תבינו לא נכון. מי שמרוויח את כספו ביושר ובזיעת אפו, שיהיה לו לבריאות, ושיוסיף עוד. עינו של אף אחד לא צרה.

אבל, כאשר מסתבר לך שאתה יונק ושואב מיליארדים מקופת המדינה שלא בצדק ובאמצעים לא הוגנים, תוך שיתוף פעולה של פוליטיקאים, בא לך להתפוצץ.

כאשר אתה חי במקום כמו קריית שמונה ובוקר וערב מספרים לך כמה ממשלות ישראל מתאמצות להביא לכאן עבודה, ופתאום מסתבר לך שבסך הכל מדובר בסוג של 'שוחד' שהמדינה נותנת, בחסות החוק למפעלי ענק דוגמת אינטל וטבע, בא לך למרוט את השיער. מדובר במקרה של טבע בשניים עשר מיליארד שקלים.

עכשיו גם כאשר מסתבר מי עומד מאחורי ההחלטות הללו אתה מבין שראש הממשלה העומד לדין בגין חשדות לשוחד, לכאורה ונאמנו שהיה אז באוצר והיום הוא עובד בכיר ב…טבע, אז אתה בכלל מתחרפן.

גם לראש הממשלה של היום היה תפקיד, אולם, בניגוד לאחרים, נתניהו היה היחידי שעמד על הטעות שהיה שותף לו וחזר בו מההטבות האסטרונומיות שהמדינה שילמה למפעלים הללו.

במדינה שהמס הכי עקבי והכי יציב זה מס שפתיים, אי אפשר ואסור לעבור על כך בשתיקה.

לא יתכן שיהיו כאן אזרחים שהמדינה יורדת לחייהם בזה שיוקר המחיה משתולל, אינה מספקת שירותי רפואה ראויים בפריפריה, תעסוקה ודיור, ומצד שני תצ'פר מפעלים שמרוויחים מיליארדים. והכל, ללא תשלום של שקל אחד לקופת המדינה.

מה שיוצא ש'עמך', כולל שכבות הביניים משלמים ומשלמים ומשלמים, והנטל רק הולך וגדל. לא יכול להיות שההתנהלות הזאת מנוצלת לאליבי של בעלי ההון ולא בלהיות שותפים בנשיאת העול הכבד של להחזיק ולתחזק מדינה כמו שלנו.

היות ומדובר בסכומים דמיוניים, אז מותר לנו לחשוב מה היה אפשר לעשות עם המיליארדים. היה אפשר לבטח את קופות הפנסיה ולא להפוך את כספי החוסכים לז'יטונים ברולטה פרועה של הימורים, אפשר היה להקים (מזמן) את מכון ההקרנות בצפת לחולי הסרטן שנטחנים יום-יום בנסיעות מלאי כאב וצער לבי"ח רמב"ם בחיפה, אולי היה אפשר לבנות כבר את שכונת יובלים אחרי שדשים בנושא מעל עשרים שנה(!).

חברים יקרים, היה אפשר לעשות המון לא רק למען תושבי קריית שמונה.

ולכן, היום אני גם כועס וגם מתוסכל כיצד ראשי ממשלה דוגמת אולמרט וחבריו עשו סיבוב על אזרחי ישראל והפריפריה. עכשיו מכעיס יותר לדעת שממש בסוף מלחמת לבנון השנייה, החליטה ממשלתו של אולמרט להעמיד כשני מיליארד שקלים לטיפול בנזקי המלחמה בכל הקשור לתשתיות, תעסוקה וחיזוק מפעלים, ולא עשתה. כן זה מתסכל וכואב, בגלל שאת הדברים האלה אומר מבקר המדינה במסמך רשמי ששמו "דו"ח מבקר המדינה".

 

 

 

האמריקאים מדברים אנגלית עם הפרסים

בבסטה המזרח תיכונית מוכרים מילים לאמריקאים ומקבלים מטריה להמשך המרוץ לפצצת האטום 0 מסתבר, ששוב אנחנו לבד, עם הקב"ה

התחושה שאנחנו נמצאים בתוך תוכה של הצגה הזויה לא מרפה. הגרעין האיראני.

המצב מזכיר את הסיפור על שתי רכבות היוצאות מאותו מקום. האחת נוסעת לברק חוסין אובמה והשנייה דוהרת אל חסאן רוחני. שאלה. איזו רכבת תגיע ראשונה ליעדה…?

…זה המצב האבסורדי בו אנו חיים. חבורה של נוכלים ורמאים פתחה באסטה בשוק המזרח תיכוני ומוכרת את מרכולתה ללקוחות אמריקאים. השוק הפרסי הזה הולך לעשות קופה על חשבון היהודים ומדינתם, ואין פוצה פה ומצפצף במערב.

אנחנו מביטים במתרחש ולא מאמינים שזה קורה לנו. הרי, הסוף ברור. לאיראנים יהיה נשק גרעיני (ולך תדע אם אין להם כבר), אובמה כבר לא יהיה בתפקיד ואנחנו נצטרך לנקות אחריהם.

לצד ההערכה הרבה לעמידתו ותפקודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אי אפשר להתחמק מהתחושה שאנחנו הולכים לפספס את העיקר.

השאלה הייתה ונותרה. יהיה או לא יהיה נשק גרעיני לאיראן?

זה שהם רוצים ועובדים על כך במרץ, ברור. זה שארצות הברית מדברת אנגלית עם הפרסים, גם זה ברור. אבל למה צריך להיות ברור שמדינת היהודים הולכת להיות הקורבן ככבש המובל לשחיטה?! זה לא ברור ואסור להסכים שזה יקרה, חלילה.

כן, אני שומע את התגובה מפיהם של אלה שעדיין מתעקשים לתת צ'אנס לאויבנו לשפר עמדות לקראת שעת הכושר לפגוע בנו. "הנה, המטורף הזה מחכה שנתניהו יפתח במלחמה עם איראן".

אז לא. ממש לא מציע מלחמה באיראן. מציע 'מלחמה' מול מדינות המערב וארה"ב. מדינת ישראל חייבת בשלב הזה לומר באופן הברור שהיא בעד שיחות דיפלומטיות, בתנאי שאיראן מקפיאה-עוצרת-מפסיקה כל פעילות למימוש רצונה בנשק גרעיני. ואם אכן פעילות האל-חזור של האיראנים תיעצר במהלך השיחות, אז עלא-כיפק, שמצידי ידברו עד בוא המשיח.

ואם הם יתעקשו להמשיך במירוץ שלהם לנשק גרעיני, ישראל משוחררת לפעול בכל דרך שתראה לה כדי לא להעמיד את ביטחון אזרחיה לחסדיו של השליט האיראני כאשר ידו מונחת על הכפתור האדום.

 

 

בוחרים, בלי אלימות

השבוע ביום שלישי נלך לתת ביטוי לרצונותינו ולמאוויינו לראשות העיר ולמועצה. אשרינו שאנו חיים במדינה דמוקרטית וחופשית בה אנו קובעים מי ינהל את חיינו.

לא נדבר על הרשימות והמועמדים (מסיבות מובנות), אלא על עצמנו האזרחים.

אותי באופן אישי מדאיגה תופעת האלימות בכל צורותיה, ולא רק במערכת בחירות. זוהי אחת המכות הקשות והמסוכנות של העולם המערבי-דמוקרטי, כי לכאורה, שיקול הדעת למה טוב או רע, נכון או שגוי, נמצא אצל כל אחד ואחת. המשפט "אתה לא תגיד לי מה לעשות", משקף את מהות הרעיון לחופש שמנוצל לעיתים בצורה עקומה.

האלימות, הרסה חברות וקהילות ודי אם נזכיר את מה שקורה במדינות אמריקה הלטינית, שם האלימות משולבת עם תעשיית הסמים ובמדינות אפריקה על מצע העוני והבורות.     

לא נפתֵח את הקו הזה, אבל אנחנו מכירים את הסימפטומים ואת הלך הרוח שמאפשרים לאלימות 'לשגשג'.

כולנו, ובראש וראשונה המעומדים, חייבים לחזור ולהרגיע את סביבתם, בלי קריצות ובלי כל השטיקים כאילו שלהם אין השפעה על אוהדיהם.

צריך לזכור שהאלימות שהופנתה היום כלפי ירביך, תופנה מחר על ידי יריב אחר כלפיך, ככה זה בחיים. אז פשוט כדאי לא לתת לאלימות ולאלימים להרים ראש.

  

 

  

 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad