היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

השבוע שהיה – 22.5.2015

ממשלה נולדה

הממשלה ה-34 יכולה להיות צרה צרורה או ממשלה מעולה, זה תלוי רק במרכיביה & רצוי שגם באופוזיציה ילכו במסלול הירוק, כי אדום יש לנו די והותר

אחרי עיכובים ודחויות הושבעה השבוע ממשלת ישראל ה-34.

השרים והשרות שהושבעו יצטרכו לעמול קשה כדי לקבל ציון עובר או אפילו טוב מאוד. מהרגע הזה היוזמה עוברת כולה לידיהם של מי שמונו לתפקידים השונים.

אתחיל דווקא בשרה מירי רגב שכמדומני הייתה אחת משתי המותקפות המובילות (יחד עם איילת שקד).

מירי רגב הפכה בשנים האחרונות לסדין הכחול-לבן של השמאל בישראל.

העובדה שהיא אישה וקצינה בדרגת תא"ל במיל', לא רמזה למבקריה, חלקם ארסיים, מלעצור רגע אחד ולומר לעצמם 'הבחירות הסתיימו. לא רק שהיא לא הורחקה, היא קרובה היום לבנימין נתניהו משחלמה שתוכל להיות. הקרבה לבוס כידוע, היא זו שתורמת לשר/ה את כוחו בהחלטות הממשלה בהטיית תקציבים נוספים למשרדו. אולי נתאפק מעט, אולי?!'. לא. מסתבר, שכשמדובר ביצרים אפלים הגובלים בתשוקה לשנוא מישהו, שום סוגר לא יעזור. הכל פורץ החוצה (ע"ע גרבוז, איבגי, סובול ואחרים).

אם אנשי השמאל החפצים לקדם ולטפח את אהבתם לתרבות אותה הם מעריצים ואליה תשוקתם, הדבר היחידי שהיו צריכים לעשות, זה לתמוך במירי רגב כשרת התרבות.

הרי, היא מונתה, אם ירצו או לא, ומה שנותר זה 'לנווט' אותה בעשייה וקבלת החלטות לטובתם, לטובת סדר יומם התרבותי. האנרגיות שיש לאישה הזאת יכולים להפעיל טורבינות להתפלת מים ולסובב קרוסלה ענקית בלונה פארק.

אילו היו כובשים את שנאתם, את הבוז שלהם למה ולמי שהשרה מירי רגב מייצגת, הרווח כולו היה שלהם, אפילו זאב רווח.

 

השרה השנייה, איילת שקד. ההתנפלות (המוקדמת) על מינויה לשרת המשפטים חשפה את פרצופם הרב ממדי של מי שמתקראים אבירי שלטון החוק.

בימים בהם מובלים אזוקים בזה אחר זה נאמניו של הציבור בפרקליטות המדינה וביחידה הרגישה ביותר במשטרת ישראל (רות דוד פרקליטת מחוז תל אביב, לשעבר ורפ"ק ערן מלכה חוקר בתפקיד רגיש ביותר הלהב 433), ראוי היה שמידת הצניעות תכתיב את תגובתם ולא האגו החולני של מי החשים כסגניו של אלוקים.

מעשיהם הנלוזים והעבריינים של מי שאחזה בידיה כח נדיר בעוצמתו וכללותו, רות דוד, החלטה אם להגיש כתבי אישום נגד נשיא, ראש ממשלה, שרים ואנשי ציבור אחרים, מבלי לתת הסבר כלשהו למישהו, עומדת היום מלוא מערומיה הערכיים ודפוס התנהגותה העבריינית מוצג מעל כל במה.

נציין, שאין בביקורת זו להכליל או להכתים את כל הפרקליטים והחוקרים, ברורה, ואינה דורשת חידוד מיוחד, ואף על פי זאת, היא נכתבת.

כמדומני, הגוף היחידי שאין שום גורם המבקר את החלטותיו והתנהלותו, היא פרקליטות המדינה. כל הניסיונות להקים גוף כזה נתקלו בחומה בצורה של "לא!". 

איילת שקד, כמו כל איש ציבור המכבד את עצמו, באה לפוליטיקה כדי לתת ביטוי מעשי לאמונותיה.

לחשוב, שפעם לפני הרבה שנים, לא היה מקום בכנסת ישראל למי שלא קראו לו מאיר יערי, יעקב חזן, לובה אליאב, זרח ורהפטיג, יוסף בורג ועוד טובים ורבים שכל מהותם הייתה להביא לידי ביטוי את אמונתם וחזונם. והיום?! תוקפים ועושים דה-לגיטימיזציה למי שבאה עם אמונות, דרך, סדר יום וחזון, ועוד אישה, ולא רק, גם יפה…

פשוט, אתה עומד נדהם מהכושר האלסטי של ערכיהם ויושרם של התוקפים.

אילו היו נזכרים שבשיטה הפוליטית הישראלית, אין, ולוּ בעל תפקיד אחד במערכת שהוא-לבדו יכול לקבל החלטות כבדות משקל ולהוציאן לפועל, אפילו לא ראש הממשלה נתניהו, הם היו נרגעים ומנסים להבין.

אילו היו מתאזרים בסבלנות, בודקים את מעשיה ושומעים מה יש לשרת המשפטים שקד לומר לפני שתולים אותה בכיכר העיר, היו נראים אחרת. אילו…

נ.ב כן, גם לי חשוב שמערכת המשפט והאכיפה והעיתונות יהיו חזקות, איתנות, צודקות ובלתי תלויות. לטובת הדמוקרטיה.

 

השר השלישי הוא סילבן שלום שר הפנים. סילבן הוא אחד המוחות והכישרונות שנתברכה בהן המערכת הפוליטית בעשורים האחרונים. האיש מבין עניין. נאמן לדרכו ולמחויבותו לציבור שמלווה אותו שנים, אינו סוטה מדרכו ושומר על עקרונותיו.

סילבן מונה לתפקיד שר הפנים, משרד שהשפעתו (על אף נטילת התכנון) תהיה מרחיקת לכת בחייו של האזרח מן השורה. אני מאמין שהמגרש החברתי-כלכלי בו משחק השר סילבן בשנים האחרונות, הפכו אותו לאחד מעוגני העשייה והאחריות בממשלות שהקים הליכוד הן בתקופתו של שרון ז"ל והן אצל נתניהו שיבדל"א.

 

האחרון הוא משה כחלון שר האוצר. לכאורה, השר הכל יכול. למעשה שר תלוי-שרים אחרים, ובעיקר תלוי ראש ממשלה.

צריך לזכור, ששר האוצר לא פועל ישירות במשרדים אחרים ואינו יכול להשפיע אלא, בהחלטות מקרו והחשב שהוא נאמן משרד האוצר בכל משרד. (ראה השר לפיד עם תשעה עשר המנדטים ומע"מ 0, הביא 0).

אני מאמין ביושרו ובכנותו של השר כחלון להיטיב עם העם. מאמין, אולם זאת לא תהיה השאלה שתרבוץ לפתחו.

השר כחלון יצטרך להעביר דרך 'ממירים אנושיים' את החזון והתוכניות שלו לשנות, ורק נקווה שהמהלכים ייעשו במהירות ובפחות דיבורים כדי שהסוסים לא יברחו…

חיוכו ומזגו הטוב יהיו בין הכלים היותר חשובים בתפקידו כשר האוצר. אני לא מקנא במפגשים הצפויים לו עם מנהלי הבנקים, הקבלנים והיזמים וכמובן, בעלי האינטרסים הסמויים שאותם הכי קשה לזהות והם ממש בקרבתך וחלק ממך.

 

 

מילה על הדלפת מבחני הבגרות

עוד אחד מביטוייו של ה'מוסר כפול' נחשף בפרשת הדלפת המבחנים.

מעולם לא העתקתי במבחנים ולא הבנתי את הספורט הלאומי של העתקות במבחנים, אני לא מתפלא על התגובה של משרד החינוך.

שום דבר לא חדש ואף אחד לא גילה את אמריקה. מי שמודע הכי הרבה לתופעת ההעתקה במבחנים הם אנשי משרד החינוך לדורותיהם. ומה הם עשו בנדון במשך השנים שהם יודעים?! כלום, שום דבר.

ולכן התגובה ההיסטרית והלא הגיונית של ההענשה הקולקטיבית, הייתה צפויה.

בחברה שהפכה את החופש האישי של האדם, כולל העבריין, למקודש, אי אפשר לכלוא אלפי תלמידים בניגוד לרצונם משך שעה לפני שהבחינה מתחילה.

הפתרון כל כך פשוט שאני מתפלא כיצד לא מיישמים אותי לאלתר.

משרד החינוך צריך להעביר את טופס הבחינה באופן אישי לתלמיד הנבחן באמצעות האינטרנט ועל ידי קוד כניסה אישי לאתר שיוגדר כ'אתר שאלוני מבחנים'.

האחריות צריכה להיות של התלמיד מול משרד החינוך, ולצוות בית הספר צריכה להיות מעורבות מינורית בתהליך.

 

  

אולי יעניין אותך

Bottom ad