היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

השבוע שהיה – 27.02.2015

אריאל שרון הניח פצצת זמן ב-2002, ועכשיו היא מתפוצצת בידיו של נתניהו והזוגות הצעירים

מדוע מתעלמים מעובדות היסוד ומתרכזים רק בנתניהו?! אה, בחירות & בעיית הדיור קריטית ודורשת טיפול שורש ולא כתחמושת לבחירות

 

דוח מבקר המדינה שנחשף השבוע חשוב מעין כמותו כדי להבין מה קרה במדינת ישראל מאז ששרביט השלטון עבר לידיהם של ראשי הממשלה אריאל שרון ואהוד אולמרט.

המבקר מציין שהקטסטרופה החלה בימיו של אריאל שרון בראשות הממשלה.

עד 2002 השנה בה נבחר שרון לראשות הממשלה העניינים עבדו על רצף גרפי, פחות או יותר סביר. ואז בא שרון והתווה מדיניות של הפסקת בנייה ושחרור קרקעות במרכז הארץ. כן, זה לא אני זה מבקר המדינה. כדי לסבר את העין, דומה הדבר לבנאי שביסודות הבניין הוא סוטה במעלה אחת, הסטייה הזאת תהפוך את הבניין למגדל פיזה העומד על צידו. כך קרה בדיוק במשבר הבניה.

שרון, ראש ממשלה דורסני, כפה על הממשלה שלו מדיניות של חנק הבנייה, ואף אחד לא העז להמרות את פיו, בהם אהוד אולמרט וציפי לבני.

המבקר היה מספיק אמיץ כדי לציין את העובדה הזאת, היכן התחילה הקטסטרופה.

נקפוץ כמה שנים קדימה, לאולמרט וקדימה, שהיום מסתבר שהאיש היה עסוק בלקבל מעטפות, ליהנות ממשחקי כדורגל בספרד וגרמניה, ובעיית הדיור המשיכה לטפוח.

וציפי לבני, כמו ציפי לבני נהנתה מכל העולמות, והמשיכה לברוח מאחריות.

ראש הממשלה הנוכחי בנימין נתניהו היה מספיק אמיץ וחכם לקחת אחריות ולא להאשים אחרים, אף שהאשמה, כידוע רובצת לפיתחו של שר האוצר יאיר לפיד שהתנהלותו הילדותית הביאה אותנו עד הלום.

נתניהו מנע קטסטרופה בכך שעמד כצוק איתן מול הגחמה של לפיד ליישם את תוכניתו המע"מ 0.

כל אנשי המקצוע באוצר, הפרשנים וחבריו של לפיד אמרים לו שהבעיה היא לא במחיר הדירות אלא בהיצע, חוסר בדירות. והאיש הולך עם הראש בקיר. אני שואל אתכם. נתניהו לא פעל באחריות כאשר מנע משר האוצר שלו לפיד לשרוף את המועדון ולהמיט אסון בשוק הנדל"ן ורוכשי הדירות?! לפיד סיבך אלפי זוגות צעירים באשליית ירידת המחירים וגרם להם לנזקים כבדים של עשרות אלפי שקלים ומעלה, שגם כך אין ברשותם.

האם לא היה ראוי ממי שמתיימר להיות ראש ממשלה לקחת אחריות על חלקו בכישלון?! מה? הכל זה אומנות הדיבור, גלגול העיניים והופעות תיאטרליות בתקשורת?!

האמת? שעצוב ליראות את הפוליטיקאים האלה מתיימרים להנהיג את המדינה כאשר מסתבר שאינם מסוגלים לנהל ישיבת ועד בית של תרבות הדיור..

 

 

 

 

 

הנאום בקונגרס יציל את אובמה מתדמית צ'מברליין ואת העולם מנשק קטלני

חשש מפני חתימה חפוזה של אובמה על הסכם עם איראן לפני נאום ראש הממשלה ותקיפה …איראנית

ככל שמועד נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקונגרס האמריקאי מתקרב, יריביו בממשל אובמה מאבדים את עשתונותיהם. השבוע קפצו שניים, שר החוץ קרי והיועצת לביטחון לאומי רייס ואיימו/האשימו את נתניהו שהוא גורם לקרע בין ארצות הברית לארה"ב.

אם עד השבוע אפשר היה לחשוב שיש כאן מחלוקת עניינית בנושא הגרעין האיראני וההסכם ההולך ומתגבש, השבוע בעקבות הופעתם ההיסטרית של השניים אפשר לומר שני דברים. ראש הממשלה נתניהו צודק בחששו מפני חתימה על הסכם רע וההחלטה להופיע בפני חברי הקונגרס ובית הנבחרים הייתה נכונה.

לא מאמין בקונספירציות, אבל שימו לב להתנהלות של הנשיא האמריקאי אובמה, שעם כל הכבוד הוא אחד, מול מאות אמריקאים נבחרי הקונגרס ובית הנבחרים, ההתנהלות שלו לא בדיוק של נשיא אמריקאי…

הנשיא דוחף לחתימה על הסכם, כאשר האיראנים לא ויתרו על דבר, ארצות הברית ואירופה ויתרו על רוב דרישותיהם והיום הם קרובים לעמדות פתיחת המשא ומתן ולא לסיומו.

נזכיר, שכאן במדור הצנוע שלנו נכתב לפני מספר שנים, כאשר משבר הגרעין האיראני פרץ שעל ישראל לנהוג באיראנים שנשיאם הכריז שהוא רוצה בחיסולה של ישראל, חיסול צבאי, כאילו והטילים כבר נורו והם בדרכם לשטחה של ישראל. זהו היגיון פשוט. הצהרה להשמדה, הנאמרת מפיו של נשיא מדינה ריבונית, כמוה כעשיית המעשה. כוונות סופן שיצאו לפועל, כשיתאפשר למכוון.

היום יותר מתמיד חייב ראש הממשלה של המדינה היהודית להתייצב על הבמה הרמה והחשובה ביותר בעולם הדמוקרטי ולומר "בשנת 1940 הנאצים איימו ומימשו את איומם להשמיד יהודים חסרי בית ומולדת. לדאבון לב הם מימשו את תוכניותיהם השטניות והכחידו שליש מעמנו, 6,000,000 יהודים ילדים, נשים, זקנים וטף.

בשנת 2015 מאיים עלינו הצורר האיראני בהשמדה, אבל בניגוד לעבר, יש לנו בית, יש לנו מולדת, יש לנו צבא ונגן על עצמנו".

יש לקוות שהאמריקאים לא יעשו צעד מטופש ויחתמו על ההסכם, לפני שנתניהו ינאם את נאום הצדק והאמת שלו ושל היהודים. יש לקוות שהאיראנים לא יפתיעו ויתקפו את ישראל. הופתענו כבר פעם אחת ביום כיפור…

נ.ב מי שדחף ותבע לפרסם את דוחות מבקר המדינה על הוצאות ביתו של ראש הממשלה ועל משבר הדיור וטען שאין להן קשר לבחירות, חייב, פשוט חייב על פי אותו הגיון לתמוך בראש הממשלה ובנאומו בקונגרס, גם ללא קשר לבחירות.

 

 

 

נו, הנשיא יחרים את אביב גפן כמו שהחרים את עמיר בניון…?!

מה גרוע יותר, לכתוב שיר בפייסוק או לשלוח ראש ממשלה לקיבינ..?! מחכים לנשיא

לפני מספר שבועות אמור היה הזמר עמיר בניון להופיע בקטע מוזיקלי בטקס בבית הנשיא. ימים לפני הטקס העלה הזמר שיר מחאה בפייסבוק בעקבות הרצח בתחנת הרכבת והפגיעות המתמשכות ביהודים, והביע בו את תסכולו. הנשיא ריבלין ביטל את הופעתו של בניון בטענה שדבריו גזעניים ופוגעניים.

השבוע הופיע הזמר אביב גפן בפני מאות צעירים וזעק בגרון ניחר מעל הבמה ש"צריך לשלוח את ביבי לקיביני-מט".

עברו ימים ויממות, והנשיא עדיין לא הגיב. בהמשך אמור הנשיא להשתתף בטקס ממלכתי לציון יום שחרור אילת, ובחלק האמנותי יופיע הזמר אביב גפן.

אזרחי ישראל מצפים לראות כיצד ינהג נשיאם במבחן 'ריבלין/בוזגלו'. האם ינהג באותה אמת מידה ויחרים את אביב גפן או שמא יחשוף מוסר כפול של איפה ואיפה ביחס להתבטאויות בעיתיות של אומנים.

 

    

  

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad