היום ה-26 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

"ובחרת בחיים" כנס בנושא תרומת איברים במרכז הרפואי בזיו

ד"ר חוסיין אוסמה, מנהל מחלקת פנימית א': נושא המוות המוחי מאפשר תרומת איברים מן המת, כיצד מתנהל תהליך קביעת המוות המוחי, מה הן הבדיקות הדרושות לכך בהתאם לחוקים והנהלים של משרד הבריאות ותפיסת הדת הדרוזית בנושא.

ד"ר יבגני סולומונוב, מנהל המחלקה הכירורגית מומחה בהשתלות כבד: הציג היבטים קליניים נוספים בהשתלות איברים וכן את תחום הכריתה הלפרוסקופית של כליה לתורם חי.

ד"ר יוסי פיקל מנהל מחלקת עיניים: הרצה בנושא השתלת קרנית, מתוך כוונה להתחיל בהשתלות קרנית בעתיד הקרוב במרכז הרפואי זיו.

ד"ר לבנה עגני, מנהלת בית הספר לסיעוד: הציגה את נושא המעורבות של אחיות בתהליך תרומת איברים בראי הדת והתרבות, מתוך מחקר שנעשה בשנים 2011-2014.

 

ד"ר לבנה עגני, מנהלת בית הספר לסיעוד, מיוזמות הכנס: לנושא השתלת האיברים חשיבות גדולה בהצלת חיים וכי יש לחזק את המודעות אליו בקרב רופאים, אנשי צוות סיעודי, עובדים סוציאליים וסטודנטים במקצועות הרפואה. אין ביכולתן של המילים לתאר את הקטבים העומדים לפנינו, את התהום הפעורה של האובדן והצער מחד ואת השמים הפרושים והתקווה הגדולה לחיים מאידך. 'כל המציל נפש אחת בישראל כאילו הציל עולם מלא'" אומרת עגני.

 

ד"ר סלמאן זרקא מנהל המרכז הרפואי, אריה ביתן מנהל הסיעוד, ופנינה בוחניק מתאמת ההשתלות בבית החולים, אשר הדגישו את המצוקה הקשה הקיימת בתרומת איברים וקראו לעובדים ולסטודנטים העוסקים במקצועות הבריאות להוות דוגמא ומודל לחיקוי לשאר העובדים ולחברה כולה.

 

בסיום הכנס הוצגו סיפורים אישיים מרגשים במיוחד של שני מטופלים הממתינים להשתלת כִּליה, משפחה שתרמה את אברי הבת לאחר מותה, ומושתל כבד שזכה לחיים חדשים. סיפורם המרגש לא הותיר אף עין יבשה.

בצילום משמאל– ד"ר סלמאן זרקא מנהל המרכז הרפואי זיו, אריה ביתן מנהל הסיעוד, ד"ר לבנה עגני מנהלת ביה"ס לסיעוד, ד"ר יבגני סולומונוב מנהל מחלקת כירורגיה, אסתי כץ מתאמת השתלות בבית החולים רמב"ם, ד"ר קלין שפירא סגן מנהל המרכז הרפואי זיו

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad