היום ה-26 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

כנס בינלאומי לטכנולוגית מים התקיים במלון כפר גלעדי השבוע

הכנס הבינלאומי של השותפים בפרויקט swam התקיים השבוע בגליל העליון במלון כפר גלעדי. הכנס דן במכלול נושאים הקשורים לתחום פיתוח פרויקטים של טכנולוגיות מים,והתמקד השנה בנושא יצירת קשרים וקידום פרויקטים משותפים בין חברות מאשכול טכנולוגיות המים בגליל המזרחי ומהמדינות המשתתפות בפרויקט. הכנס הוא חלק מתכנית המסגרת השביעית של האיחוד האירופי שישראל שותפה בה  עם אזור מורסייה בדרום ספרד ועם אזור מערב יוון ביוון בהם תחום טכנולוגיות המים מפותח.

אשכול טכנולוגיות המים בגליל המזרחי המייצג בפרויקט את ישראל כולל, את עמותת "הקריה לרפואה מחקר בגליל",מיג"ל-מכון מחקר בגליל וחברת יהודה בירותי בע"מ כנציגת התעשייה וחברת "מקורות". בנוסף האשכול כולל חברות מתחום טכנולוגיות מים, גופים ציבוריים וממשלתיים וגופי מחקר מהגליל. האשכול פועל לניהול בר-קיימא של משק המים בגליל באמצעות מו"פ וחדשנות. המטרה היא לקדם התפתחות תעשייתית כלכלית-חברתית של האזור,ע"י פתוח תעשיה מייצאת ומתקדמת.

 " ישראל והגליל מובילים בעולם בנושאי "טכנולוגיות מים" וחשוב לנו מאוד לתת לכך ביטוי הולם בכנס ולגרום למספר גדול של חברות מהאזורים שמשתתפים להגיע לישראל,לשמוע מאיתנו על היכולות וליצור תנאים של שיתופי- פעולה בין החברות מהגליל המזרחי ומהמדינות האחרות באגן הים-התיכון. הכוונה לגייס לכך כספים מפרויקטים של האיחוד האירופי פרויקטים דו- לאומיים ואחרים. באירופה המסורת של פעילות האשכולות החלה כבר למעלה מעשור ואחד העקרונות הבסיסיים להתפתחות אשכול הוא למידה הדדית מאשכולות בארץ ובעולם" אמר איש הקשר לפרויקט מטעם מיג"ל פרו'פ אורי מר-חיים. בכוונת הפרויקט להרחיב את האשכול בגליל המזרחי ולפתח "תכנית פעולה אקטיבית" בין האשכולות המייצגים משלושת המדינות,תוך למידת מערכות המחקר והתעשייה והשילוב ביניהן. האשכולות משלושת המדינות מתמקדים בפעילות מו"פ, חדשנות ותעשיה במכלול של מעגל המים הכלכלי,בין השאר בנושאים כגון: פיתוח מקורות מים חדשים כתוצאה מהתפלת מים וטיפול בשפכים,בניית "רשתות השקיה חכמות ויעילות" על ידי תשתיות זרימה מודרניות ואמצעי בקרת השקיה בשלט רחוק,חיסכון ושימור מים בחקלאות,בתעשייה,בשימוש ביתי ובאתרי תיירות,שליטה באיכות המים על ידי מניעת זיהום במערכות אספקת מים,מערכות תת קרקעיות ומערכות סניטציה.איש קשר נוסף הוא פרופ' דן לבנון שאמר בעיצומו של הכנס,"ישראל היא מרכז עולמי לטכנולוגית מים. במסגרת הזאת אנחנו נגייס רשויות וגורמים ממשלתיים וזאת על מנת לפתח טכנולוגיות אזוריות.עוד נושא חשוב שאנו דנים עליו הוא נושא פחת המים שנמצא בראש סדר עדיפויות,אני יכול להוסיף שקיימים פתרונות יצירתיים ובשיתוף פעולה עם מדינות נוספות בעולם דרך הקשר עם ספרד ויוון נשכלל את הרעיונות לצמצום פחת המים."סיכם פרופ' לבנון.

אנשי הקשר לפרויקט,ממיג"ל,פרופ' אורי מר חיים וסמדר דהאן,מעמותת הקריה לרפואה ומחקר,פרופ' דן לבנון,עמוס רודין וצלילה פרידמן ונציגי התעשייה הם ד"ר קארין ואלי בירותי.

 בכנס שהתקיים השתתף מנכ"ל המדען הראשי במשרד להגנת הסביבה,מנהל תחום החממות הטכנולוגיות בארץ,מובילי אשכולות מים בארץ ובאירופה,נציגי חברות,נציגי גופי מחקר ועוד.בין השותפות בכנס,חברת מקורות,פלג הגליל,רשות המים,ארד-דליה,ברמד,דורות,וויט-ווטר,מילגם,א.ר.י .חברות נוספות שלקחו חלק פעיל בכנס : נטפים,גלקון,עמיעד,החממות הטכנולוגיות כינרות ומיטג,המכללות האקדמיות תל חי וכנרת,חברות סטרט-אפ ועוד.

אולי יעניין אותך

Bottom ad