היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

כפר רג'ר: "עושים לנו משפט שלמה"

 

במידה לא מועטה של הפתעה ותדהמה התקבלה השבוע החלטתה של ממשלת ישראל על מוכנותה של ישראל לפנות את כפר רג'ר. ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר את ההחלטה השבוע מיד עם הגעתו לביקור בארה"ב ובפגישה שהוא קיים עם מזכיר האו"ם באן-קי-מון.

לא סוד הוא שמדינת ישראל נקלעה למצב מוזר בו היא אמורה לצאת מהכפר העלוואי שתושביו הם מחזיקים בתעודות זהות ישראליות ולוּ הטמטום והצביעות בהן פועלים גופים וממשלות ובראשן האו"ם וממשלת לבנון/חיזבאללה, הפיתרון היה צריך להיות פשוט וישים. אולם, ההחלטה האומללה של האו"ם לחצות את הכפר ואת יושביו באכזריות ובחוסר רגישות, הביאה לעולם את המשבר המוזר הזה שהיחידים שנפגעים ממנו הם תושבי הכפר.

זעמם של התושבים על ההחלטה מהול באכזבה כלפי מדינת ישראל על שלא הגנה על הכפר והותירה אותו בתחומי גבולות מדינת ישראל, אולם אפשר להניח במידה לא גדלה של סיכון, שגם תושבי הכפר יודעים בסתר ליבם שמדינת ישראל הייתה מקבלת את תושבי הכפר בזרועות פתוחות לוּ הדבר היה נתון רק בידיה. ישראל נקלעה לעין סערת הצביעות הבינלאומית בה מדינות העולם מתנהלים רק על פי אינטרסים, ומה לעשות שהיום זה 'אין' לשנוא ולהתנגד לכל מה שמריח ישראל ויהודים.

המדהים הוא שהתגובה הראשונה של מדינות ערב ובראשן לבנון והחיזבאללה הייתה "יש פה תרגיל של ישראל, צריך רק לגלות מה התרגיל".

במרכז הדרמה, שעדיין לא הגענו לשיאה, עומדים תושבי כפר רג'ר ודוברם הרהוט נגיב חטיב.

– נגיב חטיב דובר כפר ראג'ר. נראה שהפור נפל וממשלת ישראל עומדת לסגת מהחלק הצפוני של הכפר ולהעביר אותו ללבנון. מהי הרגשתך?

נגיב: "אי וודאות. חרדה, מתח תסכול".

– נראה שבמצב הזה אין לכם הרבה מה לעשות?

נגיב: "עשינו הרבה ונמשיך לעשות בכדי למנוע את ההחלטה הגורלית הזאת ויש אלוהים בשמיים".

– מה אתם מתכוונים לעשות אם אכן ההחלטה תצא לפועל?

נגיב: "עשר שנים אנחנו מתנגדים למהלך הזה ונמשיך להתנגד גם עכשיו לא נסכים להיות פליטים בלבנון בלי אדמות שלנו. כפר עג'ר הוא כפר אחד מאוחד עם כל אדמותיו".

– אפשר להניח שאתם דוחים את הפיתרון המוצע על ידי ממשלת ישראל. מה החלופה שלכם למצב כאשר מי שתובע את הכפר הם דווקא הלבנונים וחיזבאללה?

נגיב: "ההצעה שלנו היא להשאיר את המצב כפי שהיה משנת 1967 עד שיהיה הסכם שלום עם סוריה הכפר יחזור לסוריה".

– האם ניסיתם להפעיל גורמים בינלאומיים כדי למנוע את ההחלטה?

נגיב: "נפגשנו עם מזכ"ל האו"ם ועם נציגי האו"ם בלבנון גם נפגשנו עם שגריר ארצות הברית. שגרירות ירדן בישראל, שגרירות מצרים בישראל, כמו כן הגיעו לביקור בכפר כמעט כל התקשורת הזרה".

– האם העובדה שאתם בני דתו של נשיא סוריה, עלאווים, לא יכלה לדרבן את הנשיא הסורי לפעול למענכם? אולי אפילו ישראל חיכתה למהלך מצידו של הנשיא אסאד שהוא לא עשה.

נגיב: "אני מציע לך לשאול את הנשיא אסאד, אם יש לך קשר איתו…".

– לסיום נגיב, האם תרצה להוסיף עוד משהו?

נגיב חטיב דובר כפר רג'ר: "כן, אני רוצה לומר שכל בעל מצפון לא יסכים להפריד בין משפחה, בין הורה לילדיו, בין אח לאחותו. ההחלטה הזאת בעיני היא משפט שלמה. זאת החלטה גורלית שתוסיף עוד סבל על התושבים".

נראה, שעדיין לא נאמרה המילה האחרונה בסאגה המוזרה ששמה כפר רג'ר וגורל תושביו.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad