היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

"כשרות היא רעות וכשרות היא איכות" אמר הרבצ"ר בביקורו במפעל עוף הגליל

 


מפעל עוף הגליל, של החברה לפיתוח הגליל, הינו הספק המרכזי של עוף לצה"ל, נפח ההספקה הינו בכמות של מאות טונות ועשרות מיליוני שקלים בשנה. מפעל עוף הגליל הוא המעסיק הגדול ביותר בגליל עם 600 עובדים.

 

הרבצ"ר אמר, כי נפלא שצה"ל רוכש חלק ממזונו ממפעלים בפריפריה המספקים תעסוקה לשש מאות עובדים בגבול המדינה הצפוני.

מנכ"ל מפעל עוף הגליל, גדי נתניאל אמר לרבצ"ר, כי צה"ל נמצא בקשרי עבודה עם עוף הגליל מיום הקמתו. כמו כן ציין, כי צה"ל עבר מרכישת עוף הודו לפטם ופירט, כי צה"ל רוכש מעוף הגליל עופות שלמים, חלקי עופות וכנפיים. הרבצ"ר, ששירת בעבר כטייס מסוקים חייך ואמר: "כשאומרים לי כנפיים, אני חושב על מטוס F16.." הרבצ"ר התפעל במהלך הסיור מניקיון המפעל ואיכות הכשרות שבו וציין כי "כשרות זו רעות".

 

הרבצ"ר שענה לשאלות כתבים שליוו את הסיור בעוף הגליל אמר, כי הכוונה לעשות בצה"ל סדר דומה לזה שישנו כאשר מרצה נכנס לשירות בצה"ל, אז דואג קצין חינוך ראשי לאשר את המרצה. הרבצ"ר אמר, כי היגיון דומה צריך להיות כשמקבלים רב לצה"ל, שלא תיווצר מבוכה לצבא ולחיילים ושלא יהיו דברים שלא ראוי שישמעו "חזקה עלי שאני מכיר את רוב רובם של הרבנים" אמר הרבצ"ר "הצבא בסדרים שלו רוצה לעשות דברים שיישרו קו. אני חושב שאין כוונה לפגוע, יש כוונה לסדר ולחזק בצורה רשמית ומכובדת" הוסיף הרבצ"ר. בהקשר לשאלה על ההווי בצה"ל אמר הרבצ"ר, כי זו פקודת מטכ"ל האומרת בפשטות שכאשר מתקיים ערב הווי, אין צה"ל מעוניין לקבוע ולכפות את סדר היום ויש לקבוע את מה שמתאים לכולם ואם לא ברור לחיילים יש להתייעץ עם המפקדים.

"ההחלטה היא באופן כללי של המפקד הוא זה שמוביל בשדה הקרב, הוא מוביל לכל מקום והוא יכריע וההכרעה שלו היא מקובלת, אני סומך על המפקד יותר מאשר בשירת נשים" אמר הרבצ"ר.

בנושא תג מחיר אמר הרבצ"ר, כי אלו מקרים חמורים ביותר "אנחנו המתנה הכי גדולה שקרתה לנו באלפיים שנה האחרונות זה שזכינו במדינה ריבונית, שיש צה"ל ומדינת ישראל ומי שלוקח את החוק לידיו לא מבין את כל התמונה וקודם כל הוא פוגע בעקרון הריבונות היקר לכל אדם ויקר לי כאדם דתי מאמין" אמר הרבצ"ר.  

 

את הסיור אירח גדי נתניאל, מנכ"ל מפעל עוף הגליל. לסיור התלוו הרב הראשי של קריית שמונה, הרב צפניה דרורי, רב מטולה אברהם פכטר, הרב של תנובה זאב וייצמן, רב המפעל יעקב חן והנהלת המפעל, כמו כן ליוו את הסיור פמליית הרבצ"ר וראש ענף מדור כשרות בצה"ל סא"ל הרב רפאל עמר.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad