היום ה-01 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

לא לבלבל

נתחיל בדברים הטובים שקראו לעובדים השבוע וראשית להישג של ההסתדרות הכללית שסוף סוף (כמו שאמרו חז"לינו "מוטב מאוחר מאשר לעולם לא") אני מתכוון לפסק הדין שפסק בית הדין הארצי לעבודה באשר לזכות העובדים להתארגן ולבחור לעצמם נציגות נבחרת (ועד) ולמעסיק אסור להפריע להתארגנות בכל דרך שהיא. אסור לאיים, אסור להרע את תנאי ההעסקה של העובדים המובילים את הליך ההתארגנות וכמובן אסור לפטר עובדים המובילים את הליכי ההתארגנות כל הכבוד.

 

ולעניין אחר

לפני שבוע קראתי באחד ממוספי הכלכלה את תקוותה של עו"ד ממשרד מוביל (שלא אנקוב בשמו אך אפשר למצוא את השם בעיתון עו"ד המתמחה (כביכול) בדיני עבודה את תקוותה שחוק שעות עבודה ומנוחה ישונה כך (במשרד התמ"ת הוקמה ועדה שאמורה לבדוק את חוק שעות עבודה ומנוחה ולהמליץ על תיקונים) כך למשל הייתי שמחה לראות התייחסות לנושא שעות עבודה גמישות, התייחסות לאפשרות לפצל את יום העבודה כדי להקל על הורים והסדרה של נושא העבודה בחו"ל .

אני גם מקווה שהועדה תמליץ שהחוק צריך אבחנה בין סוגי העובדים .

אין היגיון להחיל את אותם כללים על מי שמועסקים בתפקידים בכירים ומרוויחים שכר גבוהה ועל עובדים בשכר מינימום. דוגמא: הציפייה שסמנכ"ל בחברת הי טק בינלאומית שזמין במיילים כל הזמן ועובד מול לקוחות בחו"ל ונוסע לחו"ל כל הזמן וחופשי לעבוד מהבית או להגיע לעבודה באיזו שעה שירצה ינהל רישום על כל דקה ודקה שהוא עובד, לא סבירה "עובד בכיר כזה, בהנחה שהוא מקבל שכר גבוהה מעל רף מסוים צריך לקבוע, צריך להיות מוחרג לפחות מחלקים מסוימים של החוק".

כל המסומן ברשום מעלה מהווה ציטוט מהכתוב בעיתון.

 

ובכן רבותי אני אומר כבר מזמן שהידע של חלק מהעוסקים בתחום חוקי העבודה אינם מתייחסים לנושא חוקי העבודה ויחסי העבודה בישראל ברצינות הראויה. איך אני מגיע למסקנה זו? הבא ואפרט.

 

עו"ד הבכירה (לפי התואר שהעיתון מעניק לה) לא יודעת שכל משאלותיה כבר התגשמו בלא צורך לשנות את החוק. הכיצד ?

שעות עבודה גמישות נהוגות כבר זמן רב (למיטב ידיעתי) בחברות הי טק, בין אם על פי חוזה ובין בהסכמה שבתקיעת כף, שגם זה חוזה.

 

באשר לעבודה מפוצלת היא כבר נהוגה מקדמא דנא במשק כמו בהסתדרות הכללית ובקופות החולים ובמשרדי עורכי הדין ובמועצות המקומיות והאזוריות אצל חלק מנותני השרות.

 

 

ולעניין העסקת עובדים בכירים. אני מציע לעו"ד הבכירה לעיין בסעיף30  לחוק ואני משוכנע שאם תתעמק בסעיף תמצא את כל התשובות לתקוותיה.

 

התבקשתי על ידי קורא לגעת שנית בנושאים הבאים

 

שכר המינימום

שכר המינימום במשק הוא 4300 שקלים לחודש או 23.11 שקלים לשעה.

בשמירה יש להוסיף 2.5% לשכר המינימום.

במלונאות שכר המינימום לשעה הוא24.71 שקלים.

בשמירה וניקיון לעובדים בסקטור הציבורי יש להוסיף 300 שקלים לשכר המינימום.

 

כמוכן נשאלתי מה דינם של עובדים/ות המתקבלים לעבודה לתקופת לימוד על ידי המעביד, לטענת השואל יש הרבה מעסיקים שאינם משלמים על תקופת ההכשרה שכר בטענות מטענות שונות. ובכן העסקת עובדים/ות בתקופת הכשרה על ידי המעסיק נחשבת לתקופת עבודה לכל דבר ועניין ויש לשלם עליה לעובדים לפחות שכר מינימום.

 

האמור כאן אינו בא במקום יעוץ משפטי

 

לעזרה ויעוץ לא משפטי אפשר לפנות ל 046961216 או ל 0549980563

לחיים

אולי יעניין אותך

Bottom ad