היום ה-01 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מועצת העיר: גביית ארנונה ממדידות, מיום המדידה

השבוע התקיימה ישיבת מועצת העיר כאשר על סדר יומה ארבעה נושאים (די משעממים), שלא לומר טכניים בעיקרם.

אולם, לפני, הישיבה נפתחה בנושא שהעלו יו"ר האופוזיציה בנצי יעקב וחברתו לסיעה אתי חי-דוידי, שהייתה תוססת במהלך הישיבה, בנושא תשלומי הארנונה.

השניים ביקשו להצביע על נוסח ההחלטה האומרת: "המועצה קוראת לראש העיר להפסיק לאלתר את גביית הארנונה רטרואקטיבית ולהחזיר כספים לתושבים אשר שילמו מעבר לחוק באופן מיידי".

בנצי "בעקבות הפסיקה של בית המשפט העליון בנושא דומה למקרה של קריית שמונה (מעונות מכבי ה.ב.א), מדידות וחיובי ארנונה רטרואקטיביים, כפי שהתפרסם בעיתון "חדשות הגליל" אחרי שעו"ד מאיר זנטי הציג את ההחלטה, אני דורש שעיריית קריית שמונה לא תגבה כספים אחורנית, אלא מיום המדידה ומאלה שהיא גבתה, שתחזיר להם את הכסף".

חברי המועצה בנצי ואתי ניסו לשכנע את חברי המועצה שזהו המהלך הנכון לעשותו, אלא שהם נתקלו בתגובה צוננת מראש העיר הרב מלכה שאמר "אם אתה מסתמך על הפסיקה, אנחנו יכולים לגבות מאלה שבמדידות נמצא שבנו תוספות בניה ללא היתר שבע שנים לאחור. אנחנו החלטנו בישיבת המועצה שהחיוב יהיה עבור שנת המס בו נערכו המדידות, להוציא את החודשים האחרונים של 2011 שהחיוב יעבור לשנת 2012. אני חושב", הוסיף ואמר ראש העיר "שבסופו של דבר יהיו יותר תושבים שיצטרכו לשלם לנו בגלל בניה ללא היתר, מתושבים שנצטרך להחזיר להם כסף".

לויכוח הצטרפו, כל אחד בתורו גזבר העירייה בני קונפורטי, שמתוקף תפקידו כל שקל יכול להיטיב או להרע את קופת העירייה, מנכ"ל העירייה אלי כהן שניסה לתמרן בין הדוברים וביקש להימנע מפופוליזם ולקבל החלטה אמיצה שתבטא את רוח הפסיקה.

חבר המועצה יגאל בוזגלו תמך בעמדתם של בנצי ואתי, ותמך בבנצי שיתעקש על הנוסח המקורי של הצעת ההחלטה שהגיש "בנצי, תעלה את ההצעה כפי שהיא. אין כאן מקום לפשרות", אמר בוזגלו.

לאחר ויכוח שנמשך וחזר על עצמו דקות ארוכות, והמנכ"ל עמד להעלות שתי הצעות להצבעה, את המקורית של בנצי והצעה נגדית, ביקש חבר המועצה עופר אדר את רשות הדיבור וטען "אני לא מבין אתכם. לפני שאתם מצביעים על ההצעה של בנצי, תבטלו קודם את ההחלטה של המועצה שהיא בתוקף. זה ממש בדיחה".

מנכ"ל העירייה קיבל את ההערה והעלה רק את ההצעה המקורית של בנצי יעקב ואתי חי-דוידי להצבעה.

בעד ההצעה של בנצי הצביעו: בנצי, אתי, יגאל בוזגלו ויורם ממן.

נגד ההצעה הצביעו: ראש העיר הרב ניסים מלכה, מ"מ עמרם שחר, הסגן הרב מאיר לוי, עופר אדר ואשר פיניאן.  

 

מאצילים סמכויות למנכ"ל, תב"רים ופרוטוקולים

מכאן עברו חברי המועצה לסדר היום שנקבע מראש.   

האצלת סמכויות ותפקידים בתחומי משאבי אנוש מראש העיר למנכ"ל אלי כהן. ראש העיר "הייתי בטוח שיש למנכ"ל את הסמכויות לטפל בנושאי כח אדם באופן כולל…". אושר.

אישור המועצה לקבלת אשראי לטווח קצר (2013). אושר.

אישור תב"רים (ראה פירוט), אושר ברוב קולות, ובהתנגדות חברי המועצה בנצי יעקב ואתי חי דוידי. בנצי "ההצבעה שלי במקרה הזה מחאתית. נמאס לי שאתם מביאים נושאים כאלה ישירות למועצה ומדלגים על ועדת כספים שאני חבר בה", הוא אמר, וקומם את ראש העיר ואת יו"ר הועדה שאמרו "חברי המועצה לא מגיעים לישיבות. נמאס לנו לדחות ישיבות ולא לדון בנושאי כספים בגלל העדר משתתפים", אמר פיניאן. בנצי "אני לא יודע על מה אתה מדבר. אני הופעתי לכל הישיבות, והודעתי לך כשלא יכולתי…".

פיניאן בשלו, תוך שראש העיר הרב ניסים מלכה מחזק את דבריו. בנצי "האמת, שאתם לא רוצים שהאופוזיציה תהיה שותפה להחלטות האלה".

סעיף אחרון, אישור פרוטוקולים של וועדת הנחות בראשות חב המועצה יורם ממן. אושר.

 

התב"רים שאושרו

645,000 שקלים לחידוש הכניסה הדרומית לשכונת הורדים.

305,847 שקלים לרכישת משאית מנוף לאגף שפ"ע.

1,800,000 שקלים לחידוש מתחמי מסחר עירוניים.

2,000,000 שקלים לשיפוץ וציוד לגני ילדים ובתי ספר.

רוב הכספים הם ממפעל הפיס והיתר ממשרדי הממשלה.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad