היום ה-05 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מפנים את המחאה

ישיבת המועצה החודשית התקיימה השבוע ובמהלכה התקבלה ההחלטה לפנות את יושבי המאהל השוכן בכניסה הצפונית לעיר.

אף על פי שסעיף הפינוי הופיע אי-שם באמצע סדר היום, ביקש מנכ"ל העירייה אלי כהן שניהל את הישיבה, ביקש להקדים את הדיון וההחלטה בפינוי למקום ראשון.

אלי: אנחנו נתחיל את הישיבה דווקא בסעיף 5, נושא פינוי המאהל", פתח כהן את ישיבת המועצה, אחרי דברי התורה של ראש העיר, כמובן. "אוהו", נפלט מפיה של חברת המועצה אתי חי-דוידי שלפני חודשיים התעמתה עם יושבי המאהל והייתה הראשונה לדרוש את פינויים מהמקום.

ראש העיר הרב ניסים מלכה: "ביקשתי להביא את הנושא לדיון. כבר מזמן שהמאהל הפך למטרד ויש שם סכנת נפשות ממה שקורה שם. זימנתי את רפ"ק גדי חבה סגן מפקד התחנה כדי שיסקור בפני חברי המועצה על הנעשה במאהל".

רפ"ק חבה: "המאהל מבוקר המון על ידינו, אני מבקר שם לפחות פעם בשבוע. היום נמצאים שם מספר הומלסים, בכלל לא מהאזור, מאזור שדרות תל אביב. יש עוד שלושה-ארבעה סטודנטים, לא יותר. בלילה נשארים לא יותר משבעה אנשים. המקום הפך למטרד. בזמן האחרון מגיעים בני נוער שמטרידים את הסטודנטים במאהל. מי שיחליט בעניין זה אתם חברי המועצה. אנחנו (המשטרה) ניתן לכם את הגיבוי. בכל מקרה, אתם תצטרכו להביא סבלים, משאיות, חשמלאים, אינסטלאטורים, יש הרבה מה לפרק, יש המון ציוד", פתח ואמר רפ"ק חבה לנוכחים.

רפ"ק חבה: "כדי שאנחנו נפנה את המאהל, אתם צריכים להוציא צו פינוי, כמובן אם אתם רוצים.

חבר המועצה יורם ממן: "אני מציע שתהיה הידברות כדי שהפינוי יהיה מרצון. אנחנו צריכים להסביר להם שהם מיצו את העניין ושיתפנו מרצון".

מ"מ רה"ע עמרם שחר: "באמת, נפגשנו איתם, דיברנו איתם, הסברנו להם. עכשיו אין מה לעשות הם צריכים להתפנות".

חברת המועצה אתי חי-דוידי: "דיברנו איתם כבר לפני מספר חודשים. אני אישית הייתי שם עוד בהתחלה כבר אז היו תלונות על מטרד. הגיע הזמן לפינוי".

ראש העיר הרב ניסים מלכה: "נוציא מחר צו פינוי מידי מחר בבוקר. היועץ המשפטי אריאל ידאג לצדדים המשפטיים. צריך להכין את עובדי אגף השפ"ע לפינוי. צריך לנקות את השטח", סיכם את הנושא.

"מי בעד?", שאל ראש העיר וידיהם של כל חברי המועצה שנכחו בישיבה הורמו: ראש העיר הרב מלכה, מ"מ עמרם שחר, אשר פיניאן, סגן רה"ע ד"ר בוריס סידלקובסקי, סגן רה"ע יגאל בוזגלו, גבי חסין, אהובה סירוגין, יורם ממן ואתי חי-דוידי.

 

 

הבריכה והשילוט לחברה הכלכלית

מועצת העיר יוצאת למהלך בו יועברו נושאים אשר היו מטופלים עד היום ישירות על ידי העירייה, לטיפולה של החברה הכלכלית. שני נושאים הועברו בישיבה, הראשון בריכת השחייה שעד היום "טילה" בין העירייה, רשת המתנ"סים והחברה הכלכלית ונושא שהולך ותופס תאוצה, השילוט בעיר.

המנכ"ל כהן: "בשנתיים האחרונות ניהול הבריכה היה על ידי העירייה בגלל שלא היה גוף חזק שיכול היה לקחת את האחריות. עכשיו אנחנו ממליצים להעביר את האחריות לחברה הכלכלית".

באשר לשילוט בתחומי העיר, אמר מנכ"ל העירייה לחברי המועצה: "ניסינו להעביר את השילוט לזכיין. קיבלנו הצעות לא סבירות. צריך לעשות סדר בנושא ולא להפסיד את ההכנסות הצפויות מהשילוט. אנחנו ממליצים להעביר גם את הנושא הזה לחברה הכלכלית".

אשר פיניאן: "איך יהיו ההכנסות? איך מחלקים את ההכנסות?", שואל יו"ר ועדת הכספים את המנכ"ל. "75% 25%, כמו שנהוג", אומר המנכ"ל.

חבר המועצה עופר אדר, שהצטרף בינתיים לישיבה: "אני הייתי מעדיף שקודם נקבל סקירה על החברה הכלכלית, לפני שאנחנו מעבירים להם נכסים. אמרתי את בישיבת ההנהלה ואני אומר זאת גם כאן".

ראש העיר: "אין קשר בין הדברים".

עופר: "מה זאת אומרת אין קשר? אני רוצה קודם ללמוד על מצבה של החברה…".

ראש העיר: "טוב, אין בעיה, תקבל מה שאתה רוצה…".

המנכ"ל: "מי בעד ההצעה להעביר את הבריכה והשילוט לחברה הכלכלית?".

אותן ידיים שהורמו בנושא המאהל הורמו שוב, ועופר אדר התעקש להסתייג מההחלטה, בכפוף להערותיו, שקודם ללמוד את מצבה של החברה ולאחר מכן להעביר אליה נכסים.

   

מצטרפים לאשכול רשויות גליל מזרחי

 

  היועץ המשפטי אריאל בן יוסף: "רשויות בגליל המזרחי מבקשות להתאגד יחד ממחשבה שניתן יהיה להשיג הרבה יותר בכל התחומים. הקמת ביה"ס לרפואה היא הדוגמא הבולטת.

על הפרק עומדת השאלה אם להצטרף לאשכול. ההשתייכות תהיה לפי סבבים. לא יהיו עובדים, אלא ראשי רשויות. ההתאגדות והעמידה יחד, תאפשר להביא דברים גדולים במש ומתן מול הממשלות".

ההצטרפות מאושרת פה אחד.

 

 

ארנונה של המובלעת חצי בחצי

 

מנכ"ל עירייה אלי כהן הציג בפני חברי המועצה את נושא גביית הארנונה עבור חלק מהשטח הנמצא באזור התעשייה הדרומי. כהן ציין שבמהלך הדיונים על במסגרת ועדת חקירת הקרקעות, הסתמן שהשטח המדובר יישאר בידיה של המועצה האזורית, החלטה שתמנע תשלומי ארנונה לקופתה של העירייה.

כהן סיפר שרגע לפני קבלת ההחלטה, הגיע ראש העיר הרב מלכה להסכמה עם ולנסי, שהכנסות הארנונה במובלעת, כפי שהוא כינה את השטח באזור מאמא חלסה ואבוקדו גל, תתחלק חצי-חצי בין שתי הרשויות.

חברים במועצה הביעו ספקות ביחס להחלטה וחברת המועצה אתי חי-דוידי אמרה: "זה הסכם סגור? האם נוכל לתבוע בעתיד בעלות?". מנכ"ל העירייה כהן הדגיש שההסכם וההחלטות לא שונו וההסכם הנוכחי אינו כובל את ידיה של העירייה לתביעות עתידיות.

ראש העיר הרב מלכה: "ב-2012 צפוי דיון בנושא ארנונה, דרומית לכביש היכן שנמצאת המאפיה".

מ"מ רה"ע עמרם שחר: "אנחנו צריכים לנהל את המשא ומתן בצורה מכובדת ולקחת את ההסכם של הארנונה. לא נוותר על מה ששלנו ונמשיך להילחם על השטחים שלנו".

בהצבעה הצביעו כל חברי המועצה הנוכחים בעד חלוקת הארנונה כפי שהמליץ ראש העיר הרב ניסים מלכה.

לפני סיום הישיבה הודיע ראש העיר שהישיבה הבאה תתקיים במכללה האקדמית תל חי "הישיבה הבאה של המועצה תתקיים במכללה מתוך ביטוי לשיתוף הפעולה עם המכללה ולימוד על מה שקורה במכללה".

אולי יעניין אותך

Bottom ad