היום ה-05 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

ניסים: "אני קורא ליורם להצטרף". יורם: "אהיה אופוזיציה לוחמת"

ניסים מלכה

– ניסים, תחושה הקלה?

"תחושה טובה. תמיד ידעתי שהתושבים ערים לכל העשייה שביצענו ברחבי העיר, כך שממש לא הייתי מודאג. תושבי קריית שמונה הוכיחו בגרות ואחריות כשאפשרו לי להמשיך לעבוד בשבילם ולמען העיר גם בחמש השנים הבאות. אני מודה לכל אחת ואחד שמימשו את זכותם הדמוקרטית והשתתפו בבחירות לראשות העיר. אני מודה לתושבים שבחרו בי ואפשרו לי להמשיך להוביל את העיר בדרכי.  אני מתכוון להמשיך להיות ראש העיר של כולם".

– זה לא סוד שבסקרים הראשונים שהתפרסמו לא רווית נחת, האם חשבת שזה יגמר כל כך צמוד לאחר סיבוב שני?

"כל העת אמרתי שהסקרים לא משקפים נכונה את דעתם של תושבי קריית שמונה. אם הסקרים היו אמיתיים אני מניח שמישהו אחר היה נבחר. כפי שאמרתי בעבר אני חוזר ומדגיש גם כיום – רק תושבי קריית שמונה יחליטו מי ינהיג את העיר ולא חברת סקרים זו או אחרת או מועמד כזה או אחר. אני מאוד שמח שהגענו לסיבוב השני בבחירות האלה. אם הייתי משיג 40% בסיבוב הראשון ומנצח היו אומרים שרוב הציבור לא הצביע עבורי. היום לאחר שניצחנו בסיבוב השני ורוב התושבים הצביעו עבורי ואמרו את דברם אני יותר ממאושר".

– איך תראה הקואליציה שלך?

"אני מתכוון לעשות מה שטוב לקריית שמונה בהתחשב ברצון הבוחרים. תושבי העיר אמרו את מי הם רוצים בהנהגת העיר ועל פי זה אני מתכוון לפעול".

– בנאום ההפסד יורם מלול אמר ש"שרי הליכוד וראש הממשלה עמדו לימין ניסים מלכה כאילו מדובר במלחמה בחיזבאללה", איך אתה מתייחס לאמרה זאת?

"צר לי על התבטאויותיו של יורם. אדם נמדד גם בכעסו וחרה לי לשמוע את הדברים האלה ואף דברים חמורים יותר שהוא אמר בגנותי ובגנות מרבית תושבי קריית שמונה לאמצעי התקשורת. מי שלא יודע להפסיד בכבוד ולא יודע לכבד את היריב לעולם לא יוכל להיות בצד של המנצח ולמרות זאת אני מוחל לו ומאחל לו רק טוב".

– האם בכל זאת אתה קורא ליורם מלול להצטרף לקואליציה בראשותך, והאם נשאר תפקיד פנוי עבורו?

"אותי חינכו שגם אם מישהו מכה ומשמיץ אותך לעולם אל תנהג כמוהו אלא תמיד תחפש את המחבר ולא את המפריד. את הטוב ולא את הרע. את השלום ולא את המלחמה. למרות האמירות הקשות  של יורם בגנותי ובגנות תושבי העיר שהחליטו להצביע עבורי,  ידי מושטת לשלום ואני קורא לו להתעלות מכל שיקול זר ולהצטרף לקואליציה שאני מקים לטובת תושבי קריית שמונה. כפי שכולם יודעים יורם חסר ניסיון פוליטי ואני מציע לו לקבל את ההחלטות מהראש ולא מהבטן. דלתי פתוחה לכולם וגם ליורם".

– הקמפיין שלך התעסק בעיקר ביכולתך להביא כסף מהממשלה, האם החיבור לאלי זעפרני חברו של ראש הממשלה גרם לקמפיין להראות ככה?

"הקמפיין שלי התעסק רק במה שאני יכול לעשות ובמה אני טוב ולא במה אחרים רעים. ניהלתי קמפיין חיובי ולא נגטיבי ואני מניח שהציבור אהב את הקו הזה, אחרת לא היית מברך אותי על ניצחוני. כמובן שלא ניצחתי לבד. ללא המשפחה, החברים, הפעילים והתומכים הרבים שלי לא הייתי יכול להגיע להישג מרשים זה. כמובן שלחברי ושותפי אלי זפרני היה חלק מרכזי בניצחון ואין לי ספק כי החיבור בינינו יעשה טוב לקריית שמונה".

 

– לאיזה אגף אתה מייעד לתת בתקופה הראשונה את מירב תשומת הלב?

"אני מתכוון לטפל ולהשקיע בכל האגפים על מנת לשפר את רמת השירות ולהעניק לתושבי העיר שירות טוב ומקצועי. כפי שהתחייבתי במהלך כל הקמפיין אתן דגש מיוחד לאגף לשיפור פני העיר.  כאשר נכנסתי לתפקידי לפני כחמש שנים, לצערי קוצצו כ-90% מהתקנים של עובדי הניקיון בעיר. ממאות עובדים שהעניקו שירותים בעיר נותרו שישה עובדים שאחראים על ניקיון העיר כולה. זהו עוול שנעשה לתושבי העיר. זו הסיבה שאנוכי ושותפי אלי זעפרני הגענו להסכמה כי תפקיד שיפור פני העיר, ניקיון העיר ואיכות הסביבה יועבר לאחריותו, בהתנדבות מלאה, ואין לי צל של ספק שכל תושב יודע שמדובר בבולדוזר שיעשה מהפכה בלתי רגילה בתחום זה. זהו נושא שאני מתכוון לשים את כל כולי בשנים הקרובות ובע"ה נהפוך את העיר קריית שמונה לקריית היופי של הצפון והגליל העליון".

 

יורם מלול

לפני חצי שנה הוא הכריז לראשונה על התמודדותו לראשות עיריית קריית שמונה לאחר קרירה ארוכה ומצליחה במשטרה, השבוע הוא הפסיד את כיסא ראש העיר בפער 434 לראש העיר המכהן ניסים מלכה לאחר שגבר על שלושה מתמודדים מנוסים ממנו בפוליטיקה בדרך לסיבוב השני.

 

– יורם, איך אתה מסכם את מערכת הבחירות עבורך?

 

"מבחינתי מערכת הבחירות הייתה הצלחה גדולה. התחלתי במסע לפני חמישה וחצי חודשים, לאחר פרישה מהמשטרה ומבלי שהייתי קיים בתודעה הציבורית כאיש ציבור. התוצאה של 48% שבחרו בי מחמיאה לי במיוחד על רקע התחברות כלל המפלגות כנגדי וכנגד שותפי בנצי, כנגד ראש עיר מכהן עם מנגנון שעמד כולו לצידו, עם תמיכה של כל ממשלת ישראל מראש הממשלה ושריו, ולסיים בפער של 400 קולות, זו מחמאה עבורי, אני חש אהדה גדולה מהציבור שאומר לי אתה המנצח הגדול של הבחירות, משום התקווה שהבאת לעיר, אהדת הציבור אליי גורמת לי התרגשות גדולה.

לפני חצי שנה האמנתי שאני ניכנס להתמודדות ויש בידי לנצח, אך הציבור אמר את דברו ואני מקבל זאת באהבה"

 

האם האמנת לפני חצי שנה שתגיע עד כדי מרחק נגיעה מראשות העיר?

"לכל אורך הדרך ובכל הסקרים היינו במקום השני. חיזקנו את מעמדנו בחודש האחרון לאור פעילות עניפה  בקרב הציבור בכל המישורים הן בעיתונות המקומית, הן בפייסבוק וכנס התומכים באולמי פאר הוסיף לכך רבות"

 

– לא עשית טעות שלא חיברת אלייך את יגאל בוזגלו או את ד"ר בוריס?


"הצעתי גם לבוריס וגם ליגאל בוזגלו לחבור אליי. לצערי הם בחרו לחבור לניסים, אגב יגאל קיבל ממני את אותן הצעות שקיבל מניסים גם ממני וצריך להפנות אליו את השאלה מדוע בחר בניסים".

 

נשמעו קולות לפיהם יש בכוונתך להתפטר ממועצת העיר במידה ולא תנצח בקרב על הראשות?

"אני מתכוון לשבת במועצת העיר ולשמש אופוזיציה לוחמת למען אינטרס אחד והוא קריית שמונה מצליחה".

 

יש לך טענת כלפי התושבים שדרשו שינוי אך בסוף בחרו בניסים?

 

"אני מכבד את רצון הציבור לבחור בראש העיר להוביל את העיר גם בקדנציה הבאה, אך מצר על כך ש- 49% לא הגיעו לקלפיות בבחירות גורליות לעתידה של העיר. יחד עם זאת כולי התפעלות תודה והערכה מכל מאות הצעירים שהגיעו לבחור בי מרחוק, ממרכז הארץ ואף מהדרום".

 

אולי טעית כשלא בחרת בקמפיין יותר אגרסיבי?

"בחרתי בקמפיין חיובי מתוך אמונה שכך צריך להתנהג במיוחד בעיר כמו קריית שמונה, זו דרכי ואין לי דרך אחרת, יחד עם זאת אני מצר על התנהגות לא נאותה,בלשון המעטה, של ראש עיר שמתיימר להוביל את עירנו אל הקידמה וההצלחה. התנהגות זו לא מסייעת לחבר בין תושבי קריית שמונה.ולאור התנהגותו גם בחרתי שלא לשבת בקואליציה אחת לצידו למרות שהוא קרא לי דרך אמצעי התקשורת".


לסיום, יורם מלול יהיה גם אחד השמות שהתנוססו בשנת 2018 על שלטי הבחירות כמועמד לראשות העיר

"כן, אני מתכוון לעשות כל דבר למען קריית שמונה כולל התמודדות בשנת 2018, בעזרת השם".

 

משהו לסיום?

"שוב תודה לקריית שמונה על האמון הרב שנתנו בי. אני מתכוון להיות השליח של כל 4851 התושבים שנתנו בי אמונם ולייצג את כלל תושבי העיר ואת האינטרס הציבורי.

לסיום תודה ענקית לכל הפעילים הרבים, למשפחתי היקרה, הקרובה והרחוקה ולצוות המטה המדהים שלי. בסיבוב השני לאחר ההתחברות אני מודה גם לצוות של בנצי שנרתם לעזרה, כל זאת בניצוחו של ראש המטה הכל יכול שלי סא"ל במיל' דני טל".

אולי יעניין אותך

Bottom ad