היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

"נשבית את העיר אם יפוטרו עובדים ויכנסו קבלנים לעירייה"

 

במועצת הפועלים החליטו להוציא את נשק יום הדין לקראת המאבק מול העירייה על תוכנית ההבראה החדשה שיש בכוונתה לבצע מיד  אחרי החגים. ממסך שהגיע ל"חדשות הגליל", עולה כי מנוי וגמור על קברניטי העירייה לבצע את תוכנית ההבראה, גם אם וועד העובדים ומועצת הפועלים לא ישתפו פעולה.

ראיה לכך קיבלו נציגי העובדים וההסתדרות בימים האחרונים. לפני יום כיפור התקיימה פגישת עבודה בין הנהלת העירייה ובין ועד  העובדים ובו מסר המנכ"ל את תוכנית השינויים לידי נציגי העובדים. בעוד נציגי הוועד לומדים את הכתוב במסמך, החלה העירייה להוציא לפועל חלק מהפרטים אשר עליהם טרם דנו וטרם התקבלו החלטות.

דוד כהן מזכיר האיגוד המקצועי המייצג את עובדי העירייה נשמע נזעם השבוע אחרי שנודע לו על העניין: "בעירייה לא הפנימו שהם לא קצינים בצה"ל והעובדים לא החיילים שלהם. באזרחות לא עובדים לפי פקודות. יש חוקת עבודה שמחייבת את העירייה. העירייה רוצה לעשות שינויים ארגוניים, לבטל ולהוסיף יחידות ניהול, לנייד עובדים, ומעל לכל, לפטר  ולהוציא עובדים לפנסה מוקדמת. כפי שהודענו בעבר, לא ניתן יותר את ידנו לפגוע בעובדים שגם ככה סבלו מספיק", אומר דוד כהן ומוסיף בנחישות, "הפעם תהיה מלחמה כוללת מול הנהלת העירייה. לא  נהסס לשתק את העבודה בכל חלקי העירייה אם הם יפגעו בעובדים".

מבחינת כהן הקו האדום ממנו לא תהיה נסיגה זה פיטורי עובדים והכנסת עובדי קבלן לעירייה. כהן "כבר היינו בסרט הזה. הם מפטרים עובדים ובמקומם מביאים עובדי קבלן. עובדי הקבלן גם הם מסכנים בגלל הניצול שלהם ואת זה לא ניתן לעשות בעירייה, שיהיה ברור".

בין השינויים על עובדים בהנהלת העירייה, הוצאת עבודות הגינון והניקיון לקבלנים חיצוניים. הדבר יביא לפיטורי עובדים בשני התחומים בהן יש את הצורך הגדול. אחת ההבטחות המרכזיות של העיר טרם הבחירות, אחריהן וממש בדיוני התקציב שהתקיימו רק לאחרונה, היה בנושא חזות העיר, גינון וניקיון. ראש העיר טרח להדגיש בכל הזדמנות שנושא חזות העיר, בראש מעייניי. אבל, מסתבר שלא כך הם פני המציאות, העירייה פועלת הפוך ממה שהיא הבטיחה וממה שהיא צריכה לפעול. עוד בתוכנית: צמצום מסגרות חינוכיות גנ״י, ובתי"ס היסודיים, צמצום בי״ס יסודי קטן אחד (יצחק הנשיא, כנראה ה.בא) ומעבר לרשת חינוכית בבתיה"ס התיכוניים כפי שהובא ב"חדשות הגליל" בשבוע שעבר.

עוד ניתן למצוא במסמך שיצא מהנהלת העירייה את הדברים,     בנוסף ל לקבלנים לניקיון, גיזום וגינון, גם קבלנים לאחזקת וטיפול בתאורת רחוב, אחזקת מקלטים, כל אלה יצטרפו לקבלנים הקיימים כבר בעירייה ועוסקים ב: פינוי אשפה, ניקוז, הדברה ולכידה.  

חוסר האמון והחשדנות בין נציגי העובדים ומועצת הפועלים ובין הנהלת העירייה הגיעה לכדי כך שאפילו בענייני עובדים שכמעט אין להם משמעות, אין העירייה עומדת בסיכומים מן העבר. כהן: "בעבר הוסכם להעניק לעובדים בדרגות השכר הנמוכות ביותר דרגות שהמשמעות שלהן יותר כבוד האדם ופחות הוצאות כספיות על הרשות. גם בהלטה הזאת העירייה לא עומדת", אומר דוד כהן מזכיר האיגוד המקצועי במועצת הפועלים. 

חנניה כהן יו"ר ועד העובדים אומר בתגובה למהלך של העירייה "הבטיחו להעביר אליי את פרטי התוכנית, ולא העבירו עד רגע זה. בכל מקרה, גם אם נקבל את הדברים, לא נתייחס אליהם עד אשר הם יעברו החלטת הנהלת העיר ומועצת העיר. אנחנו רואים בתוכנית הזאת עילה למאבק קשה ולכן היא צריכה לקבל את האישורים של מוסדות העירייה הרשמיים. בארבעה בחודש נקיים ישיבת עבודה בהסתדרות בתל אביב ונקבל מהם גיבוי למהלכים קשים", אומר חנניה כהן יו"ר הועד ל"חדשות הגליל".

למען הדיוק צריך לציין שיש בתוכניות העירייה לשינוי גם צדדים חיובים ובראשם הקטנת הכפילויות, ייעול העבודה ומאמץ להפיק יותר מבעלי התפקידים השונים בעירייה. הרצון לשנות, לצד הדרך החד סטרית שהעירייה בחרה ללכת בה, לא לתאום עם נציגי העובדים, עלולה להביא כמו במקרים רבים את כולם אל ה'גיהינום' שאף אחד לא מעוניין להגיע אליו. 

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad