היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

עוברים למעשים: תורידו מחירים

המחאה הציבורית נגד יוקר המחיה בארץ תופסת כיוונים חדשים. בעוד שחלק ממנהיגי המחאה וחבריהם מתעקשים להיאבק אידיאולוגית נגד יוקר המחאה בהפגנות, צעדות וסירוב לקבל את עבודתה של וועדת טרכטנברג, התאגדו קבוצות המחאה השונות בקריית שמונה והאזור ויוצאות למלחמה נגד מטרות ויעדים צרכניים ובראשם הרשתות הגדולות, להוזלה משמעותית של אלפי המוצרים הנמכרים בהן. השבוע התכנסו נציגי התנועות החברתיות: מאהל המחאה, צל"ע, אגודת הסטודנטים, תנועת שינוי כיוון, לדון בהקמת פורום משותף שימשיך את תהליך ההתעוררות החברתית. מטרת הפורום היא קידום תהליכים ומאבקים חברתיים אזוריים לשיפור חיי תושבי אצבע הגליל. הפורום סימן כמטרה ראשונה להוזיל את מחירי מוצרי המזון והפארם באזור והקמת מנגנון פיקוח על מחירי הרשתות שפועלות במרחב.
במחקר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מתברר כי תושב פריפריה מוציא 20% מהכנסתו בממוצע על מוצרי מזון, 5% יותר בהשוואה לאלו שאינם תושבי פריפריה. נתונים אלו מעידים יותר מכל על חוסר התחרותיות והמחסור באלטרנטיבות ששוררת באזור ומאפשרת מחירים גבוהים ברשתות המובילות,על חשבון תושבי אצבע הגליל הנתפסים בעיניהן כקהל לקוחות שבויי.

מקוממת במיוחד העובדה שבקריית שמונה בחרו רשתות "שופרסל" ו"מגה" להקים סניפים של המותגים היקרים שלהם ("שופרסל שלי" ו"מגה בעיר"), מחירי המוצרים בסניפים אלו גבוהים בעשרות אחוזים מהמחירים שמציעות אותן רשתות בדיוק במותגי הדיסקאונט שהן מפעילות.

אביעד רוזנפלד יו"ר אגודת הסטודנטים בתל-חי, שהינו בין הנפשות הפעילות במחאת האוהלים למן היום הראשון אומר: ביוזמה משותפת, נפגשנו נציגי התנועות הפעילות במרחב, סקרנו את המצב הקיים והחלטנו על מתווה פעולה משותף. אנחנו נחושים בדעתנו להשיג, בשלב הראשון בדרך של הידברות, מחירים הוגנים לתושבי האזור ולמגר את תופעת הניצול הרווחת בקרב הרשתות הגדולות". 

בשלב בראשון מתכננים נציגי הפורום לפנות לנוחי דנקנר, יו"ר IDB, מבעליה של רשת שופרסל ומי שנתפס בעיננו כידיד חם של האזור ולרתום אותו למהלך, בהמשך יקוימו סבבי הידברות עם רשתות נוספות. 

אולי יעניין אותך

Bottom ad