היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

עיריית קריית שמונה נותרה ללא גזבר


נתחיל מהסוף. הגזבר יסיים את תפקידו בשבוע הבא והמועצה מינתה פה אחד(?) את מנכ"ל העירייה אליהו כהן לממלא מקומו של הגזבר ובעל זכות החתימה. השאלות. כיצד יכולה רשות מקומית הנמצאת תחת חשב מלווה זה שנים ובמצב כספי קטסטרופאלי עם גירעון של 20,000,000 מיליון שקלים, לא לדאוג לגזבר ומיד. היה מאוד מוזר להיות נוכח בישיבה ולראות את המחזה הזה. כל חברי המועצה (אופוזיציה?) ובראשם ראש העיר מצביעים פה אחד. שאלה נוספת. האם יש למנכ"ל העירייה את הידע המקצועי כדי לשמש בתפקיד הרגיש והחשוב הזה? זאת לאור העובדה שלא במקרה הפריד המחוקק בין התפקידים הבכירים בעירייה, מנכ"ל וגזבר. לשאלה שנשאלה על ידי אחד מחברי המועצה 'אם ראש העיר הוציא מכרז לתפקיד הגזבר?', השיב ראש העיר, "לא. נוציא בהמשך", הוא ענה, ואף אחד מהנוכחים לא פצה פה ואמר "מה פתאום!". החומרה מגיעה לשיא כאשר שומעים את הדברים שאמרו זה (ראש העיר) על זה (הגזבר). לפי הדברים, אפשר היה לחשוב שמדובר בעירייה המתנהלת במופת ודוגמא לרשויות אחרות, ולא ברשות העומדת בפני פשיטת רגל כספית ומוסרית. הנה כמספר ציטוטים: ראש העיר על הגזבר "במשך כ-8 שנים היה יגאל פנחס אחראי על הקופה הציבורית ולמרות שהיו בינינו מחלוקות בנושאים אלו או אחרים אני חושב שכולם סביב שולחן זה יסכימו עימי שהוא עשה עבודה מקצועית ומסורה בשמירה על הקופה הציבורית". ועוד הוא הוסיף והפליג בשבחו של הגזבר "היות והגזבר נכנס כאמור לתפקידו בתקופה כלכלית קשה, היו בידו שתי ברירות. האחת להמשיך לתפקד כרגיל, להיות אהוד ולקוות לטוב, או לנקוט בדרך אחרת, דרך של "סגירת הברז" ובלימת ההוצאות הכספיות כדי לסייע במניעת קריסת המערכת. פנחס נקט בדרך השנייה".

המצב מזכיר ספינה טובעת כאשר אחד מהמפקדים המרכזיים עוזב הכל ויוצא לשתות קפה…

במצבה של העירייה, לעניות דעתי, תפקידו של הגזבר קודם בחשיבותו אפילו לכבודו של ראש העיר, והדברים משתמעים מדבריו של ראש העיר עצמו. המהלך הזה נגוע בחוסר אחריות של ראש העיר וטומן בחובו סכנות מנהליות וכספיות שאת מחירן נשלם אנחנו תושבי העיר.

ישיבת מועצת העיר השבוע הוקדשה בין היתר לברכות לכבאים ולגזבר העירייה יגאל פינחס. הכבאים הפכו מאז השריפה בכרמל ליקיריהם של כולם, זכו לברכות גם מראש העיר והמועצה, שבין היתר אמר: מסירותם של כבאי קריית שמונה ראויה לציון. נמצא את הדרך להודות להם באופן אישי. אנחנו שולחים את תנחומינו למשפחות שאיבדו את יקיריהם באסון הכרמל ולמשפחת אוחיון מקריית שמונה שאיבדה את בנה חנן ז"ל שגדל והתחנך כאן. אנחנו איתכם בשעתכם הקשה", אמר ראש העיר.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad