היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

פרויקט הכיתות האינטראקטיביות ממשיך לצבור תאוצה

המשרד לפיתוח הנגב והגליל, וארגון קדימה מדע השיקו היום, ה-15 בפברואר 2011, את פרויקט הכיתות החכמות בצפת ובראש פינה.

המשנה לראש הממשלה,השר לפיתוח הנגב והגליל,סילבן שלום, הכריז על המשך שיתוף פעולה עם ארגון קדימה מדע והתקנת אלף כיתות חכמות בנגב ובגליל בעלות של שלושים מיליון שקלים.

ועדת השרים לפיתוח הנגב והגליל בראשות השר שלום, החליטה על המשך הפרויקט למחשוב ותקשוב בתי הספר בנגב ובגליל.  בנוסף, הכריז השר שלום על הפעלתם של שישה מרכזי מצוינות בהשקעה נוספת של 21 מיליון שקלים. בכל אחד ממרכזי המצוינות יופעלו פרויקט מדע-נע, מוזיאון אינטראקטיבי נייד בנושאי פיזיקה; פרויקט מב"ט, פרויקט רובוטיקה חינוכי; תגבורים לתלמידים חלשים ופעילויות העשרה לתלמידים מצטיינים. המשרד לפיתוח הנגב והגליל ישקיע בפרויקט הכיתות החכמות ומרכזי המצוינות קרוב ל50% מתקציב כל פרויקט, "WORLD ORT", ארגון הגג של קדימה מדע, ישקיע מעל ל50% מתקציב כל פרויקט ומשרד החינוך מממן את עיקר תהליך הכשרת המורים וההטמעה בבתי ספר. 

 

המשנה לראש הממשלה, השר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום: "תלמידי הגליל הלומדים בימים אלו בבתי הספר באזור יוכלו לרכוש את ההשכלה הגבוהה באוניברסיטת החדשה שתוקם בגליל, אותה הצלחנו להוביל ולהניע צעד נוסף קדימה. בזכות המהפכה שאנחנו מובילים כאן היום, בהכפלת הכיתות החכמות בבתי הספר בגליל, יינתנו לכם הכלים וההזדמנות להגשים את עצמכם ולהנות מציוד משוכלל וטכנולוגיה מובילה שיתנו לכם את הכלים להצליח בסביבה המפתחת של המאה ה- 21. אני מאמין גדול בחינוך והשכלה. צמצום הפערים בחינוך הוא המפתח לצמצום פערים חברתיים. צמצום פערים חינוכיים מוביל לצמצום פערים בהכנסה ומביא לצמצום פערים חברתיים, חינוך- הוא מפתח להצלחה.

החדשנות והקדמה הטכנולוגית של הכיתות החכמות הינם יתרון מובהק נוסף שמציע הגליל.  אין ספק שפרוייקט זה ימשוך משפחות אשר חינוך ילדיהם מהווה שיקול מכריע בבחירה מקום מגוריהם.  נמשיך בהובלת פרויקטים אשר יהפכו את הגליל והנגב לאלטרנטיבה מועדפת על פני המרכז, במטרה להגשים את החזון להבאת עוד 300 אלף תושבים נוספים לגליל בעשור הקרוב".

 

פרויקט הכיתות החכמות הינו היחיד מסוגו ובהיקפו בארץ ומהווה את המילה האחרונה בתחום החידושים הטכנולוגיים במערכת החינוך. כל "כיתה חכמה" תצויד בלוח אינטראקטיבי, עמדת מורה ממוחשבת ומקרן, אשר מחוברים ברשת אינטרנט למחשבים הניידים של התלמידים בכיתה. בנוסף תהיה לתלמידים "ערכת הצבעה" ולמורה יהיה לוח נייד אלחוטי שמאפשר לו "לכתוב על הלוח" מכל מקום בכיתה. קדימה מדע תלווה את הקמתן של הכיתות האינטראקטיביות ותדאג לאבזר אותן באמצעים הטכנולוגיים המתאימים וכן לסייע לתהליכי ההטמעה וההדרכה לשימוש בהם.

השקת הכיתות התקיימה בנוכחות המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח הנגב והגליל – מר סילבן שלום, מנכ"ל WORLD ORT – רוברט זינגר, מנהלת מחוז צפון במשרד החינוך – ד"ר אורנה שמחון, מנכ"ל קדימה מדע, נציגות WORLD ORT בישראל – אבי גנון, ראש מועצת ראש פינה – אביהוד רסקי וראש עיריית צפת מר אילן שוחט.

"קדימה מדע מאמינה בקדמה טכנולוגית ככלי לשיפור חיי היום יום ומיומנויות הלמידה. הקמת כיתות אינטראקטיביות פותחת בפני המורים והתלמידים קשת רחבה של אפשרויות חינוכיות לצמיחה וגדילה בעולם בו האינטרנט הינו חלק בלתי נפרד מהמציאות סביבנו", כך אמר היום רוברט זינגר, מנכ"ל WORLD ORT, השותף והמוביל של פרויקט "כיתות חכמות" בגליל.

בין הישובים הנוספים שנבחרו לקבל את הכיתות החכמות בגליל נמצאים: קריית שמונה, טובא, חצור הגלילית, נהריה, מעלות תרשיחא, מרום גליל, מע'אר, פקיעין, מעלה יוסף, שלומי, עכו, אבו סנאן, גליל תחתון, כפר יאסיף, כרמיאל, סכנין, טבריה, מגידו, יקנעם ורבים אחרים.

קדימה מדע, נציגות "WORLD ORT" בישראל, חרט על דגלו את קידום החינוך המדעי-טכנולוגי בישראל, בין היתר באמצעות שילובן של טכנולוגיות מתקדמות בהוראה ובלמידה ובהכשרה מתאימה למורים, פועל בארץ החל מסוף שנת 2006. כארגון היהודי הגדול מסוגו בעולם בתחום  קידום החינוך המדעי והטכנולוגי, מביאה עמה קדימה מדע ידע בינלאומי ייחודי בתחום החדשנות הטכנולוגית כמו גם בתחומי התוכניות הפדגוגיות והכשרת מורים. בעשרות הפרויקטים שמפעיל הארגון בעשרות קמפוסים חינוכיים ברחבי הארץ, בעיקר באזורי פריפריה, הוא מקדם תלמידים בכל הרמות ומכל המגזרים למצוינות במדע וטכנולוגיה ומעניק להם כלים לחיים בסביבה טכנולוגית מתקדמת.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad