היום ה-05 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

ראש העיר לקבלנים: "הקבלנים המקומיים ישתתפו במכרזים החל מפרויקט דוד רזיאל"

עוד קודם למשפט הזה התחוללה דרמה בכניסה ללשכתו של העיר כאשר עשרות קבלנים הגיעו טעונים לקבול בפניו על העוול המתמשך שלדעתם העירייה גורמת להם בכך שאינה מספקת להם עבודה המתבצעת בתחומי העיר. הקש ששבר את גב הגמל בבחינת מבחינתם היה פרויקט רחוב הירדן שנמסר לגורמי חוץ. להגנתו, טען ראש העיר שהעבודות נמסרות לידי המרכז לשלטון מקומי באמצעות החברה למשק וכלכלה, ולעירייה אין שליטה על המשך התהליך מהרגע שהם 'ויתרו' על ניהולו של הפרויקט.

תשובה זאת של העירייה קוממה רבים מן הקבלנים ואחד מהם אמר :אני לא מבין בשביל מה מעבירים עבודה לגורם ניהולי חיצוני? בשביל מה יש מהנדס עיר ואגף הנדסה? אפשר לחשוב כמה עבודות מבצעים בעיר שאין להם זמן לנהל פרויקט פה או פרויקט שם".

השבוע הגיעו עשרות קבלנים לפגישה שהיתה טעונה ובה נשמעו התבטאויות חריפות שאין הנייר סובל אותם מצד חלק מהקבלנים כלפי ראש העיר. הזעם שהצטבר יצא באחת וגרם לאי נוחות הן בקרב הקבלנים והן בקרב נציגי העירייה בהם ראש העיר והמנכ"ל.

אחד הדוברים בפגישה היה קבלן החשמל מייק מלכה, בן קרית שמונה, שבשיחה איתו הוא אומר דברים נוקבים שלחלק מהם אין תשובה.

מייק, נראה שמה שהוציא אתכם לרחוב זו ההחלטה לתת את עבודות הסלילה של רחוב הירדן לגורם חיצוני בעוד שהקבלנים מהעיר נותרו ללא עבודה.

מייק "בישיבה שהתקיימה בלשכת ראש העיר ביום שני בערב לאור טענות הקבלנים שהעבודות משנת 2010 יצאו לחברת "משכל" (משק וכלכלה של המרכז לשלטון מקומי) שהינם קבלנים ממרכז הארץ שלא מקומיים פרויקט רחוב הירדן ופרויקט שיפוץ ביס" דנציגר כאשר לא ניתנה הזדמנות שווה לקבלנים מקומיים להשתתף במכרז בזכות ולא בחסד כאשר להם יש את כל הרישיונות ומחוצה לה ואף עולים עליהם ובטח שרמת העבודה והאכפתיות למקום גבוהה בהרבה יותר ולהם הרישיונות, הידע, הניסיון בפרויקטים קודמים שבוצעו בעיר ומחוץ לה".

– מה היה מצב העבודות של הקבלנים בשנים החולפות מאז שראש העיר נבחר?

מייק "לעניות דעתי לאור המידע המצוי בידיי לא יצא ולוּ מכרז אחד לרפואה לטובת הקבלנים המקומיים. גם לדבריי הרב ניסים מלכה עצמו, בשנת 2010 כלל לא ניתן היה להוציא מכרזים. מצב זה מצער ביותר ואנו מצפים לשינוי מיידי בעניין מהותי זה".

– אחת הטענות שהושמעו לא פעם זה שהקבלנים בקריית שמונה אינם בעלי מקצוע כמו הקבלנים מהחוץ וגם יקרים. מה אתה אומר על הטענה הזאת?

מייק "נושא המחירים של קבלנים מקומיים הועלה לא פעם לאורך השנים ואולם יאמר באופן ברור, כי קבלנים מקומיים מאז ותמיד השתתפו במכרזים שונים יחד עם קבלנים מחוץ לעיר וכמובן לעיתים גם זכו. לפחות יש לתת להם את הזכות המינימאלית להשתתפות במכרז ומי שזול שיזכה. לתת מראש מכרזים לקבלנים מבחוץ אינו מקובל עלינו והוא לא בא בחשבון, מה גם שהקבלנים המקומיים מבצעים עבודות עבור עיריות ומוסדות ציבוריים מחוץ לקריית שמונה. אני חושב שהעובדה הזאת מדברת בעד עצמה ומצביעה על רמתם ואיכותם הגבוהה של הקבלנים המקומיים. לכן התירוץ הזה קלוש ולא רציני, בכלל, אין לו מקום כלל ואינו שייך לעניין. לדעתנו, העירייה צריכה לדאוג קודם כל בראש ובראשונה לקבלנים המקומיים כמו שנהוג בכול מקום, ולכל הפחות לתת להם הזדמנות שווה להשתתף במכרז". 

– השבוע נפגשתם עם ראש העיר למה שהוגדר כ'ישיבת עבודה' ובה השתתפו כמה עשרות קבלנים. מה קרה שם?

מייק "בישיבה מורחבת זו בה התכנסו עשרות קבלנים מקומיים. בפגישה הועלתה מחאתם של הקבלנים המקומיים על כך שהפרנסה המקומית יוצאת למרכז הארץ. משמעות הדבר הלכה למעשה שהקבלנים המקומיים לא יעסיקו בעלי מקצוע מקומיים ואין תעסוקה מקומית. ישנה פגיעה נוספת המוסיפה עובדים למעגל האבטלה המקומית הגואה. אין כל הצדקה לכך שעבודות שאמורות להיות בקריה יצאו החוצה. בקלות ניתן לשפר ולייעל את המצב הקשה ממילא על ידי העירייה".

– מה סוכם בסופו של דבר עם ראש העיר בישיבה?

מייק "הרב ניסים מלכה הבטיח מפורשות קבל עם ועדה בישיבה זו כי הקבלנים המקומיים ישתתפו במכרזים העתידיים וציין שההתחלה תהיה בפרויקט ברחוב דוד רזיאל שיוצא כעת לדרך וכן בכל יתר המכרזים העתידיים וזאת על פי בקשת הקבלנים שמאחדת עם דעתו בקנה אחד".

אולי יעניין אותך

Bottom ad