היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

רומנטיקה במעברה: מי זוכר את המורה מירי מבית ספר "מצודות"?

נתן לימד ילדים עם צרכים מיוחדים. בכיתתו היו כ-15 תלמידים, ילדים נחמדים הזקוקים לחום ותמיכה, אך כל אחד עם הבעיות שלו. נתן זוכר ילד מדהים שלא הצליח ללמוד קרוא וכתוב, אך ידע לחבר, לחלק ולהכפיל בראש מספרים אסטרונומיים.

לבחורה שבעקבותיה הגיע נתן לקריית שמונה קראו אז מרים אדמתי. היא לימדה בבית ספר תל-חי, ונתן הלך שבי אחריה, אחרי יופייה, צמותיה העבות ועיניה הירוקות. למרים הייתה חברה טובה בשם מירי, צעירה עליזה וחיננית. אף היא ילידת רומניה, הגיעה לקריית שמונה מנתניה, הייתה לה אֵם תופרת ואח. מירי לימדה בבית ספר מצודות בכיתה המקבילה של נתן. נתן התיידד מאוד עם שתי הבחורות, ושלושתם בילו זמן רב יחד. הלשונות הרעים ריכלו לא מעט על החברות שלו עם שתי "המיריות". (מרים אשתו לעתיד  ומירי המורה בכיתה המקבילה).

את מירי, המורה מהכיתה המקבילה, נתן מחפש היום, הוא לא זוכר את שם משפחתה, אך מאוד, מאוד הוא רוצה לפגוש אותה ולשוחח עימה.

באותם ימים קריית שמונה לא הייתה דומה לערים אחרות בארץ. כולם הכירו את כולם, וההרגשה הייתה שבמעברה מתגוררת משפחה אחת גדולה. למרות שוני בתרבויות בין התושבים שהגיעו מארצות שונות, האווירה בעיירה הייתה חמה, ידידותית וסובלנית.

נתן הגיע לקריית שמונה ללא אגורה בכיס, ולא ידע כיצד יעביר את החודש עד לקבלת המשכורת הראשונה. אבל תושבי העיר, מלומדי ניסיון הקימו קרן מיוחדת, בה ניתן היה להלוות כסף ולהחזיק מעמד עד לקבלת השכר, שלעיתים קרובות התעכב בכמה שבועות או אפילו חודשים. גם הורי התלמידים תמיד הזמינו לארוחת צהריים או לארוחת ערב או למסיבה את "מעוכבי המשכורת, ולמרות שתושבים חיו בתנאים קשים, בקריית משונה ערכו מסיבות רבות והיה שמח.

עוד ב'חנוכה' נתן ומרים התחתנו ובסוף השנה חזרו לירושלים להמשך הלימודים. מרים המשיכה לעבוד בחינוך, ונתן הקדיש את עצמו לעבודה סוציאלית, בה מילא תפקידים בכירים. הוא אף קיבל פרסים חשובים על פרויקטים רבים שיזם ואף על מפעל חייו.

לפני כחצי שנה, אחרי 54 שנים שנות נישואים, הלכה לעולמה מרים אשתו של נתן. מאז, לעיתים קרובות נזכר נתן בתקופה מאושרת בחייו כששלושת המורים הצעירים מרים ז"ל רעייתו, הוא ומירי, לימדו ובילו בקריית שמונה. וזיכרונותיו מובילים אותו למירי, החברה של מרים. היכן היא? האם היא נשארה בקריית שמונה או עזבה? מה היא עושה היום? כמה טוב היה עכשיו לשוחח איתה על מרים ועל הימים הם.

ומאז נתן לא מפסיק לחפש אחרי מירי. זה לא פשוט, כי נתן לא זוכר אפילו את שם המשפחה של מירי.

אנו, בעיתון "חדשות הגליל" בשיתוף עם מוזיאון תולדות קריית שמונה מנסים לעזור לנתן למצוא את מירי.

קוראים יקרים, במידה והסיפור המרגש הזה מזכיר לכם משהו, ואתם יכולים לסייע לנתן בחיפושיו אחרי מירי במידע (למשל, מה היה שם משפחתה) או במסמכים או בתמונות מאותה תקופה, אתם מוזמנים לפנות ישירות לנתן לבון:

052-5703978 או בדואר אלקטרוני: nlavon@zahav.net.il.

נתן ואנחנו נודה לכם מאוד.     

גימפלסון ליליה.

אולי יעניין אותך

Bottom ad