היום ה-06 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

שנת הלימודים תשע"ג: שנה חדשה תקוות חדשות

מימוש אזורי הרישום הפתוחים יכנסו לתוקף רק בשנה"ל תשע"ד, אולם, ההכנות והרצת התסריטים השונים החלו כבר במהלך שנה"ל הקודמת וימשכו גם השנה.

במהלך השנה החולפת התקיימו במערכת החינוך בעיר תהליכים אשר באו למתג ולייחד כל בית על פי תפיסה ודרך המיוחדים לו.

צוותים משותפים מטעם משרד החינוך, עיריית קריית שמונה וההורים עשו ימים כלילות יחד עם הנהלות בתי הספר כדי לשרטט פרופיל ערכי-חינוכי לכל בית ספר על פי אמונתו והדרך שבחר.

על אף הרצון של חלקים בתוכנו לבקר את מערכת החינוך, ניתן לומר שהאור רב מן הצל. מנהלי בתי הספר בגיבוי משרד החינוך והרשות המקומית, משתדלים להניע את המערכת אל יעדים ותחנות חדשים, ככל שניתן. האם יש בזה די? לא. האם הכל ורוד? ברור שלא. אולם, בצומת בו אנחנו עומדים, חשוב לפנות אל הדרך המובילה לשיפור ושדרוג מערכת החינוך על כל חלקיה. הטיפול בנושאי חינוך אינו דומה לטיפול בנושאים אחרים. המרחק בין תיקון לבין חורבן הוא כמלוא הנימה. אמירה או מעשה לא נכונים יכולים להביא לנזק בלתי הפיך ולאורך זמן.

ולכן, מוטלת חובה מיוחדת על כתפי השותפים לעשייה החינוכית אם כמורים אם כתלמידים ואם כהורים לנהוג באחריות לכל אמירה, מעשה או ביקורת.

יחד עם זאת, חובתם של ההורים לעמוד על המשמר בנושאים בהם השפעתם יכולה לבוא לידי ביטוי במיטבה כמו: בטיחות וביטחון הילדים בדרך אל בית הספר ובחזרה ממנו ובין כותלי בית הספר, לעמוד על המשמר בקיום ויישום החוקים והתקנות השונים שמערכת החינוך מחויבת לנהוג על פיהם וכמובן, לדרוש מהנוגעים בדבר (משרד החינוך והעירייה) להשקיע במתקנים, במבנים ובאמצעים התורמים במישרין ובעקיפין לקידום חינוך ילדיהם.

"חדשות הגליל", מתוך אמונה עמוקה בדברים הללו מקדיש חלק ניכר מהעיתון לפתיחת שנה"ל ונותן פתחון פה לעוסקים במלאכה: הרשות המקומית ונציגיה, משרד החינוך ונציגיו ולבתי הספר.

יחד עם זאת, במהלך השנה נעמיד לרשות מנהלי בתי הספר במה נאותה כדי שיוכלו להציג ולחשוף את פניו של בית הספר בפני ההורים, הן להיכרות והן לשאלות מתוך אמונה שבדרך זו יוכלו ההורים לבחור את בית הספר המתאים ביותר לחינוך ילדיהם, על פי אמונתם ותפיסתם.

חג שמח לכולם

אולי יעניין אותך

Bottom ad