עד כאן. להעניש את עושי הלינץ' ללא רחמים
קו פרשת המים וחציית קוים אדומים הוא לינץ' & אסור לנו לעמוד במקום שאפילו חיות לא עומדות, כל החיות
הלינץ' שהיה השבוע ברמת הגולן ובמהלכו נרצח פצוע סורי, הביא את המלחמה אל תוך גבולות ישראל, וגרם לסדק מסוכן בכללי המשחק הדמוקרטי בישראל.
מדינת ישראל מקפידה שנים לשמור על ניטראליות תוך שמירה על האינטרסים המובהקים שלה מול סוריה.
המוזר הוא שבסוריה, החיזבאללה, הדרוזים ואסד, בתמיכת איראן, נמצאים באותו מחנה של אינטרסים ונלחמים כתף לצד כתף.
מולם עומדים יתר ארגוני הטרור דעא"ש, אל קאעידה ושלוחותיה.
הדרוזים ברמת הגולן הביעו ומביעים את תמיכתם הבלתי מסויגת באסד ובאופן אוטומטי יתר הארגונים נלחמים בהם.
מדינת ישראל החליטה שהיא עוזרת לפצועים ולחולים הבאים מסוריה, מבלי לבדוק בציציותיהם. זוהי ההחלטה של הממשלה וצה"ל.
בעקבות הפגיעות החוזרות ונשנות בדרוזים והמפלות שסופג אסד, החליטו חלקים מהעדה בעיקר ברמת הגולן להגיב ולפעול.
כל עוד זה התבטא בהפגנות ואיסוף תרומות, לא קרה דבר, אולם מהרגע שמישהו החליט לעשות מעשה המסכן את מעמדה של ישראל מול הכאוס בסוריה, צריך להגיב ובאופן חד.
צריך להבהיר לכל אחד ואחת ללא הבדל דת, גזע ומין שמה שקובע במדינת ישראל זה החוק.
מי שאמור ליישם את החוק ולאכוף אותו זה משטרת ישראל, וצה"ל בשטחים שאינם בריבונות ישראל.
בכל מקרה, לאף אחד אסור לקחת את החוק לידיו, ויהיו אלה אפילו הדרוזים.
ולכן, על משטרת ישראל לעשות את כל הנדרש לתפוס ולהביא לדין את כל מי שידו הייתה בלינץ' המתועב.
ההנהגה בישראל חייבת להעמיד באופן הברור והחד את תושבי ישראל הדרוזים ואת אלה שלא מכירים בריבונותה ברמת הגולן, שבנושא הזה אין קריצות, העלמת עין או מוסר כפול. כל פושע שתוכח אשמתו, ישלם את המחיר עד תום.
זה מה שחסר לנו עכשיו, לתת הרשאה למישהו או איפה שהוא שלינץ' זה בסדר… ממש חסר לנו.
ביאליק, טשרניחובסקי ור' דוד בוזגלו
יש מקום לכולם, יש רעב לתרבות איכותית
השבוע צפיתי עם עוד כמאה חמישים צופים בסרטו של הבימאי רפאל בלולו "שיר ידידות" על חייו ופועלו של המשורר והפייטן ר' דוד בוזגלו.
הסרט עשוי ברגישות ואינו מייפה דבר מהמציאות בה חיי ופעל ר' דוד, הן במרוקו והן בישראל. חושיו המחודדים ורעבונו לחקור ולבטא את מורשת אבותיו, הביאו את בלולו להוציא מתחת ידיו יצירה קולנועית הקרובה לשלמות. התשתית העובדתית והראייתית נחקרו בידיים רועדות ובצרוף העדויות של בנו, בנותיו, תלמידיו וחבריו, הנפיקו מסמך אשר יכול להוות את אחת מאבני היסוד בתרבות המגרב הנגלית לעינו של הדור החדש בישראל.
אי אפשר שבנסיבות שיצרו עודד קוטלר, גילה אלמגור וחבריהם הפוגעים ורומסים את תרבותו של האחר, לא נתייחס אל הסרט כאל יצירה קולנועית-תרבותית הולמת.
ר' דוד בוזגלו היה, שלא בידיעתו, מנוע רקטי המזניק שנים אחרי לכתו את אוצרות התרבות האנדלוסית ואחיותיה אל רקיעים לא נודעים.
גורלה של הרקטה מסתיים מיד אחרי השגור אולם הבשורה חיה את חייה העצמאיים עוד שנים ודורות רבים.
אם שרת התרבות מירי רגב רוצה לתת תוכן ראוי למדיניותה, שתצפה ותתמוך בסרט המיוחד על רבי דוד בוזגלו.
עושים מעשה זימרי
ומבקשים שכר כפנחס
שוברים שתיקה, בצלם, נשות ווטש…
'שוברים שתיקה' הפכה בדיעבד לתנועה מוקצה מחמת מיאוס אחרי, שבדיעבד אנו רואים את הנזק הממשי שפעילות חבריה הביאו על ישראל. כן, בקטגוריה הזו נמצאים גם בצלם, נשות ווטש' והארגונים המספקים תחמושת לארגונים שסימנו את ישראל, לפני שבדקו וחקרו את העובדות.
אני לא יודע כיצד לבטא במילים את תחושת הנבגדות שאני חש לנוכח הפעילות של הארגונים האלה, כאשר הם מגדירים את פעילותם כפעילות שלום וחיפוש האמת.
זהו ארגון עוין המסונף לאו"ם, פועל בחסותו לגילוי האמת והבאת ה'אשמים' הישראלים, כביכול, לדין בפני אומות העולם, ניזון מחומרים שקריים, המשתייכים למחנה הישראלי במאבק. המחנה הישראלי בעיני האויבים למיניהם, הם גם, וקודם כל שוברים שתיקה ובצלם. מדוע? פשוט מאוד. את מה שאתה לאחיו, תעשה נגדי כאשר תהיה 'שייך' למחנה שלי.
מי שבוגד בך היום, יבגוד בחברו מחר.
מורה מאסטר ופרח הוראה בכיתה
במצב הנתון, עדיף ורצוי להוסיף פרחי הוראה לצד המחנכות, מאשר לספר סיפורים על בניית כיתות וסרדינים
מעורבות הורים בגורל וחינוך ילדיהם, לא רק שרצויה, אלא מחויבת המציאות. וזאת לא חדשה מרעישה. מה שמפתיע כל פעם מחדש זו העובדה שיש הורים הבטוחים שבפרק הזמן שהם בתפקיד "הורים לילדים בבית ספר", מותר להם הכל.
הכוונה להורים שהפכו את מצוקת הכיתות המלאות לנמר עליו הם רוכבים ומרכיבים נושא כל כך חשוב, כל כך קדוש, חינוך ודאגה לילדים ללא אינטרסים זרים.
סליחה שאני מזכיר זאת, את פתרון שתי סייעות בגנים העליתי בפני שר החינוך זבולון המר ז"ל לפני עשרים שנים.
יתרה מכך, הרעיון הזה צריך להיות מיושם גם בכיתות על שתי דמויות חינוכיות, מחנכת-מאסטר ובוגרת סמינר למורים שהוותיקה תיעזר בה ותחנוך אותה בשנותיה הראשונות.
מי שמכיר את הממירה שמעולם לא אמר אדם בירושלים 'צר לי המקום', יכול להבין את התפיסה העומדת מאחורי הרעיון הזה. נכון שעדיף שבכל כיתה יהיו מעט תלמידים (לדעתי, 20-25), אבל מאידך צריך להבין שלצורך מימוש הרעיון צריכים לבנות ולבנות בתי ספר, גנים ומעונות.
במדינה שכמעט לא בונים דירות חדשות שהן בגדר קורת גג ראשונית במשך שנים רבות, יהיה נאיבי לחשוב או לצפות שיבנו בתי ספר וגנים שיאכלסו מספר קטן של תלמידים.
הייתי שמח אילו המציאות הייתה אחרת.
תפקידו של שר החינוך בנט הוא לדאוג לחזון ולפתור בעיות בזמן שהן מציקות. וזה מה שעושה השר בנט.
הרעיון להכנסת שתי דמויות חינוכיות תצרף למערכת החינוך את פרחי ההוראה באופן שיפתור את בעיית התעסוקה, ומורות חדשות לא יקפצו הישר מהסמינר לכיתה, בלי תקופת לימוד ו'הרצה'.
להערכתי, לשר החינוך בנט, שהוא גם סטרטאפיסט מורשה יש הזדמנות לעשות פיילוט לרעיון הכיתות המאוכלסות בהוספת פרח הוראה.
זה יהיה טוב לכולם, והסרדינים יישארו בים או בקופסת השימורים בלבד.