היום ה-15 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

סניף הדואר היחידי בצפון העיר נסגר

לאחרונה נסגר סניף הדואר בקניון נחמיה אשר שירת את תושבי צפון העיר, שכונת הוורדים, שפרינצק, שיכון א', הטרומים, בימת תל והאזור.

עד לפני מספר שנים שכן סניף הדואר בטרומים ונוהל על ידי זויה באופן שנתן שירותים בסיסיים לתושבים.

סניף הדואר בקניון הקל על אוכלוסיות רבות בעיקר מבוגרים, נכים וכאלה שאין ברשותם רכב פרטי.

"הדואר בקניון עזר לי מאוד", אומרת ר' שהייתה בין אלה שפנו בתלונה על סגירת הסניף בקניון "אני גרה לא רחוק מהקניון, באמצע שפרינצק, ובגלל שאין לי רכב ויש לי ילדים קטנים, לא יכולתי להגיע למרכז לשלוח מכתב רשום או לשירותים אחרים. אני כועסת כי זה נראה שבדואר חוסכים על הגב שלנו, וזה במקום לשפר את השירות", אומרת ר' בכעס.

ד', תושב נוסף משיכון ד' אומר שמבחינתו, העברת הסניף מהטרומים לקניון, זה היה קשה, אבל בסדר. "בהתחלה, הסניף היה ממש קרוב, ואז העבירו אותו לקניון, שבשבילי זה כבר רחוק, אבל בסדר, לא התלוננו. עכשיו שהם סגרו את הסניף גם בקניון, זאת בעיה גדולה מאוד בשבילי להגיע לשם. אני גם מקבל לפעמים כסף בשירות של הדואר, וזה ממש עושה לי כאב ראש וכאב לב…", אומר ד'.

ראש העיר אביחי שטרן הגיב ואמר: "אני רואה בחומרה את סגירת הסניף שמשרת את התושבים המתגוררים בצפון העיר. הנפגעים הם האוכלוסייה החלשה נכים, מבוגרים, מיעוטי יכולת וחסרי אמצעי תנועה. אני מתכוון לפנות אל מנהלי הדואר ולתבוע מהם לפתוח את הסניף מיד".

 

תגובת הדואר: "לצערנו, סוכנת הדואר אשר הפעילה את סוכנות הדואר בקניון נחמיה, ביקשה לסיים את ההתקשרות עם חברת דואר ישראל ומכרז אשר פרסמנו לאיתור סוכן דואר חדש, לא הניב תוצאות. אנו ממשיכים לפעול על מנת לפתוח סוכנות דואר חדשה באזור ובשלב זה ניתן לקבל שירותי דואר בבית הדואר המרכזי אשר תוגבר בעובדים נוספים. יצוין כי בקריית שמונה פועלים 3 מרכזי מסירת חבילות ודברי דואר רשומים בשעות ארוכות וגמישות", כך תגובת הדואר.

אולם, אני מעיד שלא נתקלתי במכרז עליו מדברים בדואר, ובבדיקה שעשיתי עם מספר מעמיתי הדוברים, גם הם העידו שלא ראו מכרז בנושא.

אציין, שביקרתי במקום וצילמתי את הסניף הנטוש, שבינתיים פונה מכל הציוד, המכשירים הדלפקים שהיו בו.

מי שמעוניין להפעיל את הסניף (זיכיון), ממליץ שיפנה להנהלת הדואר לקבלת תנאי ההתקשרות, הרי בדואר טוענים שהמכרז שלהם 'לא הניב תוצאות'.

ראו זאת כתרומתנו הצנועה לפתרון הבעיה.

כתב וצילם: הרצל בן אשר.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad