היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

ב"הר וגיא" נלחמים בבריונות ברשת

תלמידי שכבות ז' ו-ח' בבי"ס "הר וגיא" הקדישו בשבוע שעבר את שעות החינוך לנושא אינטרנט בטוח ומניעת בריונות ברשת, בדגש על העלאת המודעות לתופעת השיימינג (ביוש) והשלכותיה המסוכנות. במסגרת שבוע זה, שמעו התלמידים הרצאה מפי דורון הרמן, כתב הפלילים של חדשות ערוץ 13.

יהל אורפז, מנהל חטיבת הביניים ב"הר וגיא": "מדובר בנושא בוער וחשוב מאין כמותו. הרצאתו של הרמן הייתה מרתקת ועסקה בסיכונים הקיימים במרחבים הדיגיטליים וברשתות החברתיות, תופעת השיימינג, פדופיליה ברשת, השגת מידע פרטי ואישי ועוד. ההרצאה אף לוותה בכתבות שערך ושידר הרמן במרוצת השנים, וביניהם סיפורה של אחת הנפגעות המוכרות של התופעה החמורה, אשר חייה נהרסו לאחר שסרטון שלה הופץ לאלפי ישראלים. בזכות אותה צעירה תוקן החוק לנפגעי תקיפה מינית שמחמיר היום מאוד עם מעבירי סרטונים בעלי אופי מיני".

 

מסע מתחברים ב"עמק החולה"

שכבת י"א מבי"ס "עמק החולה" חזרה במוצ"ש מ"מסע מתחברים" בנושא החברה הישראלית. מסע זה, אשר מהווה את אחד מרגעי השיא בביה"ס, הוא מסע אינטנסיבי ערכי ומשמעותי, בן חמישה ימים, הכולל סמינר שנפתח בכל יום במעגל שיח עם הנץ החמה, ומסתיים בלילה בסיכום יום. במהלך המסע התחברו התלמידים לנופי הארץ ולמקומות שונים, דרך מעגלי השייכות השונים: האני, הקבוצה, הקהילה, ועד למעגל החברה, המדינה והיהדות, אשר מהווים את הפסיפס האנושי של ישראל.

נעמה פלג, מורה שליוותה את המסע: "היום הראשון למסע החל בטקס בזריחה בקבר בן גוריון. יום זה הוקדש למעגל האני – מבט פנימה – ליכולותינו, לחלומותינו, תוך חיבור לחזונו של דוד בן-גוריון על יישוב הנגב. הנערים טיילו במסלול יפה בנחל צין ובעין עבדת. ביום השני התנדבו התלמידים בקהילה בבאר שבע ועברו פעילות ODT. מטרת יום זה הייתה להתחבר לקבוצה ולהכיר את הפריפריה הדרומית".

ביום השלישי נסעה הקבוצה לירושלים, שם ביקרה בגן הוורדים והכירה את מוסדות השלטון. לאחר מכן התקיים סיור בהר הרצל, שם נחשפו התלמידים לסיפורי המייסדים, הלוחמים והחולמים. יום זה הוקדש למעגל המדינה והחברה הישראלית. הנערים ערכו טקס שכבתי בהר הרצל, באתר ההנצחה לזכר האתיופים שנספו בדרכם לישראל. היום הסתיים בביקור בשוק מחנה יהודה, המסמל כיום מרכז חיים משותף של חדש מול ישן, מסורת מול שינוי ומגזרים וגוונים שונים בחברה הישראלית.

היום הרביעי הוקדש לסיור בעכו – בבית הכנסת התוניסאי, בעיר העתיקה, בשוק ובנמל – שם התוודעו התלמידים לאתגר החיים המשותף של יהודים וערבים. בערב נערכה קבלת שבת שכבתית. ביום החמישי והאחרון ביקרה הקבוצה בפקיעין העתיקה, הכירה את סיפורה של העדה הדרוזית והקהילה היהודית שחיה בפקיעין. "חשוב לציין כי מסע זה הינו מסע מורכב בגלל אופיו הייחודי. הוא מציב בפני הצוות והתלמידים אתגרים רבים: יציאה מאזור הנוחות, התמודדויות אישיות עם כעס, תסכול, עייפות, הקשבה, ריכוז, לצד התמודדות עם דינמיקה קבוצתית חדשה" סיכמה פלג.

אולי יעניין אותך

Bottom ad