היום ה-15 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

בצל מגפת הקורונה: מדע ללא גבולות

בעקבות מגפת הקורנה, המכללה האקדמית תל-חי ומיזם המדעים גליליום של אשכול גליל מזרחי יקיימו את יום המדע הישראלי של משרד המדע והטכנולוגיה, באופן ווירטואלי, באמצעות שידורים חיים של הרצאות מדעיות ופעילות מדעית. יום המדע, שיתקיים מחר, יום חמישי 2/4/2020 בין השעות 10:00 בבוקר ל- 14:00 יתמקד בנושא הפודטק ויועבר בשידור חי בערוצי היוטיוב ובפייסבוק של גליליום ושל המכללה האקדמית תל-חי.

במסגרת יום המדע, יערוך ד"ר מולקולה ניסויים מדעיים, שהילדים יוכלו לבצע בבית עם ציוד וחומרים פשוטים, ולא מלכלכים. כל ניסוי יציג לילדים שלל תופעות מדעיות בנושא מזון, הנוגעים בתחומי הפיסיקה, הכימיה והביולוגיה. הפעילויות ישלבו משחקים, ניסויים, הפעלות ויצירה. בסיום כל פעילות יקבלו הילדים משימה מדעית או משחק מדעי, איתם יוכלו להמשיך ולהתנסות בבית.
לקהל הבוגר יועברו ארבע הרצאות מרתקות במגוון נושאים. ד"ר אופיר בנימין, מהחוג למדעי המזון בתל-חי, יעביר הרצאה בנושא הפודטק, אשר תתמקד בפודטק כמנוע צמיחה כלכלי, בריאותי וחדשני ליציאה ממשבר הקורונה. בהרצאה יוסבר מה זה פודטק ומדוע חשוב דווקא בימינו, בעקבות משבר הקורונה ומשבר האקלים, לעשות מהפכה במזון ולפתח את מזון העתיד דרך חדשנות טכנולוגית מחקרית. עוד תעסוק ההרצאה בתפקידה של האקדמיה בתחום הפודטק, המחקרים ופיתוחי המזון החדשים הצומחים מהאקדמיה. יינתנו דוגמאות למחקרים חדשים בתחום הפודטק, שנעשים בתל חי ובמכון המחקר מיגל. לסיום ינתן מבט אופטימי לעתיד ביום שאחרי הקורונה דרך הזווית של הפודטק, עם דגש על הדברים שקורים בגליל בנושא זה. (שידור ההרצאה 10:00- 10:35).
תומר בארי – תזונאי ומאמן כושר, מסטרנט בחוג למדעי התזונה בתל-חי יתן הרצאה בנושא כושר ותזונה בימי הקורונה. ההרצאה תתמקד בחשיבותה של תזונה בריאה ופעילות גופנית לחיזוק מערכת החיסון, במיוחד בימים אלה, בה אנו מתמודדים עם מגפת הקורונה. בהרצאה יינתנו עצות מועילות לפעילות ספורטיבית בתקופה זו ואיך מומלץ להרכיב את התזונה היומית ואיך נשמור על עצמנו בריאים וחזקים. (שידור ההרצאה 10:35 – 10:45 )
ד"ר אופיר בנימין ייתן הרצאה נוספת על מזון העתיד – המרוץ אחר תחליפי חלבון מהחי. עד שנת 2050 יחיו על כדור הארץ יותר מ- 9 מיליארד אנשים אשר יצרכו כמות הולכת וגדלה של מזון. ההרצאה תתמקד במזון העתיד ותציג פתרונות חלופיים לחלבון מן החי, למזון בעל ערכים תזונתיים גבוהים, כאלו שיהיו זמינים וברי קיימא עבור אוכלוסיית כדור הארץ. אחד הנושאים החמים בתחום זה הוא שימוש במקור חלבוני חדש הפחות מוכר לעולם המערבי והוא – חרקים למאכל. (מועד ההרצאה 12:20 – 12:10)
12:20 12:30 ד"ר איתמר ידיד – הפקולטה למדעים, המכללה האקדמית תל-חי וחוקר במכון המחקר מיגל – ירצה על פיתוח חיסון לקורונה. במכון המחקר מיגל, הצליחו לפתח בשנים האחרונות חיסון לקורונה בעופות ובימים אלה עובדות סביב השעון, קבוצות המחקר של מיגל, במטרה להתאים את החיסון לנגיף הקורונה אשר תוקף את בני האדם. מועד שידור ההרצאה 12:20 – 12:30 )

הרצאותיהם של ד"ר איתמר ידיד וד"ר אופיר בנימין יועברו בשידור חי. אתם מוזמנים לצפות ולשאול שאלות דרך הפייסבוק.

אולי יעניין אותך

Bottom ad