היום ה-15 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

30% מהנהגים התגלו כבעלי ראייה לקויה – כמעט אחד מכל שלושה נהגים

בדיקות הדרכים של יום רואים 6/6 עם תוצאות שצריכות להדאיג:

30% מהנהגים התגלו כבעלי ראייה לקויה – כמעט אחד מכל שלושה נהגים

 

512 נהגים נבדקו ב-17 עמדות ברחבי הארץ – 153 נהגים נכשלו בבדיקות

 

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "נהג שלא רואה טוב הוא פצצה מתקתקת בכביש. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לא יכול להישאר אדיש לנוכח התוצאות הקשות – חובה להפוך את ההחלטה אשר מבטלת את חובת בדיקות הראיה בכל חידוש רישיון מעל גיל 40"

 

 

'יום רואים 6/6 – יום הראייה בישראל' שנערך בסוף השבוע שעבר, פרויקט משותף לחברת שמיר אופטיקה ,עמותת אור ירוק וחברת דור אלון להעלאת המודעות לצורך בבדיקות ראייה תקופתיות, העלה ממצאים מדאיגים בקרב ציבור הנהגים בישראל. מתוך 517 נהגים (שאינם מרכיבים משקפיים) אשר נבדקו (בדיקת סקר) ב-17 עמדות שנפרסו בתחנות הדלק של דור אלון ברחבי הארץ עליהן פיקחו אופטומטריסטים מוסמכים, נמצא כי 153 נכשלו בבדיקת הראייה שנערכה להם, קרי, 30% מציבור הנהגים.

 

כ-190 מעובדי חברת שמיר אופטיקה ו-21 אופטומטריסטים היו שותפים לפרויקט, ואיישו בסה"כ 40 עמדות ברחבי הארץ, בנוסף ל-500 חנויות ורשתות האופטיקה הגדולות שהצטרפו למבצע הרחב והציעו בדיקות סקר חינמיות לציבור הרחב (הבדיקות החינמיות ימשכו עד סוף השבוע).

 

במהלך יום רואים 6/6 הוצבו עמדות בדיקה גם במרכזים מסחריים גדולים ובתחנות רכבת ברחבי הארץ. בסה"כ נבדקו במבצע הארצי 979 בני אדם, מתוכם 277 לא ראו טוב (28%).

 

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "התוצאות מראות שנהגים רבים פשוט לא מודעים לכך שהם לא רואים טוב והדבר עלול להשפיע באופן שלילי גם על אופן הנהיגה שלהם והיכולת לזהות הולכי רגל, תמרורים רוכבי אופניים ועוד. ראיה היא חלק חשוב וקריטי באופן הנהיגה, ונהג שלא רואה טוב הוא כמו פצצה מתקתקת בכביש. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לא יכול להישאר אדיש לנוכח התוצאות הקשות ולכן חובה להפוך את ההחלטה אשר מבטלת את חובת בדיקות הראיה בכל חידוש רישיון מעל גיל 40 לפני שיהיה מאוחר מדי ומספר הנפגעים ילך ויגדל"

דגן אבישי, סמנכ"ל בכיר בשמיר אופטיקה: "הנתונים הללו צריכים להדאיג את מקבלי ההחלטות ובראשם את משרד התחבורה שביטל את התקנה שחייבה בדיקת ראייה לנהגים בני 40 ומעלה. כמעט אחד מכל שלושה נהגים אינו רואה טוב את הדרך. זוהי סכנה אמיתית לציבור בדרכים."

אבישי הוסיף כי: "הפרויקט מהווה את יריית הפתיחה מבחינתנו, במה שחייב להיות קמפיין מתמשך להגברת המודעות לנושא הראייה. מחקרים רבים הוכיחו שעידן המסכים פוגע באיכות הראייה של כולנו כבר מגיל צעיר ועד שנת 2050 כמעט מחצית מאוכלוסיית העולם צפויה לסבול מקוצר ראייה – אנו ממליצים לציבור הרחב ללכת להיבדק בהקדם אצל אופטומטריסט מוסמך."

אולי יעניין אותך

Bottom ad