היום ה-14 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

תוואי רכבת כרמיאל-קריית שמונה

ראשי הרשויות של אשכול גליל מזרחי קיימו היום ישיבת עבודה עם מנכ"ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ, סמנכ"ל תשתיות רכבת בנתיבי ישראל, צחי גורה, סגן מנהל אגף סטטוטוריקה, מאיר אבידן ודיון בנושא תוואי מסילת רכבת כרמיאל- קריית שמונה. על פי התכנית שהוצגה מדובר ברכבת מהירה ושקטה. אורך המסילה יהיה 54 ק"מ ויכלול מנהרה ראשית באורך 21 ק"מ, חציית נחל עמוד וקטעי מנהור נוספים. המנהרה תחלוף מתחת לעיר צפת בעומק 400 מטר. תחנות לאורך התוואי: כרמיאל, מירון צח"ר תחנת קצה בקריית שמונה.

בישיבה הוצגו חלופות של תוואי המסילה ותחנות העצירה והתקיים דיון בנושא עם ראשי הרשויות. על פי נתיבי ישראל, צפי למתן תוקף לתכנית הסטטוטורית -שנת 2022.

יו"ר אשכול גליל מזרחי, בני בן-מובחר: "אנחנו מברכים על הרצון להקים מסילת רכבת עד לקריית שמונה. מדובר במנוף כלכלי ומנוע צמיחה אזורי. אנו מבקשים להיות קשובים לבקשות שהעלו ראשי הרשויות בכדי למקסם את התרומה של הרכבת לאזור".

מנכ"ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ: " מדובר במהלך אסטרטגי לבטל את המושג פריפריה גיאוגרפית ומטרתנו לרשת את הגליל בתשתית לרכבת מהירה".

ראשי הרשויות העלו בפני מנכ"ל נתיבי ישראל את מצב הכבישים והצורך לשפרם בצורה משמעותית. ראש מועצה מקומית קצרין, דימי אפרצב, ביקש התייחסות מיוחדת לשדרוג כבישי הגולן.

אולי יעניין אותך

Bottom ad