היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

החאלקה – שערות של מצווה

בל"ג בעומר הקרוב, אלפי משפחות שלא נוהגות לספר את בניהן עד גיל 3 יעשו זאת בל"ג בעומר, והילדים הקטנים יזכו לתספורת לראשונה בחייהם. פניה נרגשת של "זכרון מנחם" להורים, את השערות שנגזרו שלחו אלינו ל"זכרון מנחם", שם הוא יהפוך לפאות ראש עבור ילדים וילדות שאיבדו את שיערם ממחלת הסרטן. כך הילדים הצעירים לומדים את השיעור הראשון על נתינה מכל הלב לילדים אחרים, שהחיים היקשו עליהם – השערות יחזקו את רוחם של הילדים החולים וישמחו אותם. הורים של כל ילד ששערותיו מגיעות לאורך 25 ס"מ יכולים לתרום.

את השערות יש לשלוח ל"זכרון מנחם" – ת.ד. 16383, ירושלים, 91163

ב"זכרון מנחם" – המרכז הישראלי לתמיכה בילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם, מחכים לשערות אלה כדי לעשות מהן פאות ראש לילדים שאיבדו את שיער ראשם כתוצאה מהטיפול במחלת הסרטן. השערות הנגזרות בזמן התספורת, מתאימות במיוחד להכנת פאות עבור הילדים באופן שנראה טבעי ככל האפשר. כל משפחה שתתרום את שער התספורת הראשונה "החאלקה" תקבל תעודה מיוחדת מ"זכרון מנחם" והילד כשיגדל יוכל לראות כי עשה חסד בגופו כבר בהיותו צעיר.

השיער הוא סימן של חיוּת, עוד מסיפור שמשון ניתן ללמוד כיצד שיער וכוח אחד הם. מזה כעשור אוספת עמותת "זכרון מנחם" תרומות שיער ומכינה מהם פאות עבור ילדים חולי סרטן. "השיער נותן לילדים להמשיך בחייהם כילדים – מבלי שיהיה סימן חיצוני לכך שהם למעשה חולים." אומר יו"ר העמותה, חיים ארנטל, "הפאה מחזקת את נפשם ומסבה להם אושר גדול – ולנו זה מסב התרגשות גדולה לראות אנשים שתורמים מעצמם באופן כה מיוחד. יותר מכך, יש ערך חינוכי גדול לילדים אשר הוריהם יתרמו את שערם, החינוך לנתינה ולחסד כבר מגיל צעיר חשובה לתורמים לא פחות מאשר לנתרמים"

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad