היום ה-05 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

המשרד להגנת הסביבה לראש העיר: פתור את מפגע אתר פסולת צפוני

המשרד להגנת הסביבה היה אמור לערוך השבוע שימוע לראש עיריית קריית שמונה לאחר שהעירייה לא סגרה את אתר הפסולת הפיראטי בצפונה של העיר. אנשי המשרד התריעו בעבר מספר פעמים בפני העירייה על הסכנות הרבות לאזרחים ולסביבה הטמונות באתר, והוציאו צו לשמירה על הניקיון בגלל העבירה המתמשכת על החוק.

לטענת אנשי המשרד, העירייה לא עמדה בהתחייבויותיה לסגור את האתר, והשלכת הפסולת הבלתי חוקית נמשכת. למשרד לאיכות הסביבה לא נותרה ברירה וראש העירייה הרב ניסים מלכה נדרש להסביר את התמשכות המצב המסוכן והלא חוקי בטרם יופעלו סנקציות קשות יותר בהתאם לחוק.

אנשי המשרד להגנת הסביבה החרימו את משאיתו של קבלן שהשליך פסולת ליד תחנת המעבר העירונית. מפקחי המשטרה הירוקה תפסו את הקבלן העבריין לאחר תצפיות מרובות ומעקב מתמשך. לקבלן הוצא צו ניקיון לפסולת שהשליך, ורכבו הושבת לשימוש לשבועיים, בנוסף לקנס המרבי שהוטל עליו.

במשרד אמרו שאנשיהם לא יירתעו מלפעול כנגד רשויות ואנשים פרטיים, וימשיכו לדאוג לסביבה נקייה ולרווחת הציבור, גם אם הדבר כרוך בעריכת שימוע לראש הרשות.   

 

מעיריית קריית שמונה נמסר בתגובה: "הרשות המקומית נאבקת במחפשי מתכות באתר האשפה ואף הוצב ביתן שמירה מאויש בשומר, לפי דרישת המשרד להגנת הסביבה. חייבים לציין כי המקרה בו אותר קבלן ששפך פסולת באתר דווח למשטרה הירוקה ומשאיתו הוחרמה. יש לדעת כי המאבק במחפשי המתכות שמבעירים את האתר מפעם לפעם כדי לאסוף את המתכות אינו נוחל הצלחה באופן קבוע.
הרשות המקומית פועלת במקביל לצמצם את כמות החומרים המאוכסנים באתר וזאת כדי למנוע את בעיית ההצתות והשרפות. העירייה פועלת בתיאום מלא עם מינהל מקרקעי ישראל והמשרד להגנת הסביבה ואנו מקווים כי ניתן יהיה בשיתוף פעולה עם המשטרה הירוקה להגביר את האכיפה כנגד מחפשי המתכות.
ראש העיר יציג למשרד להגנת הסביבה את הפעולות שעשתה העירייה ויבקש את סיוע המשרד בתחומי האכיפה כדי למנוע את סכנת השריפות וההצתות. בכל מקרה העירייה תמשיך לפעול בשיתוף פעולה מלא עם המשרד להגנת הסביבה".

עד כאן תגובתה של העירייה.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad