היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

העיר ערוכה למצב חירום

השבוע, בעקבות מבצע "צוק איתן" בעזה ונפילת קטיושות באזורנו, פנינו אל מנכ"ל עיריית קריית שמונה אל"מ במיל' אשכול שוקרון ובקשנו להתעדכן ולעדכן אתכם התושבים באשר למצבה והיערכותה של העיר לשעת חירום, אם וכאשר המצב הביטחוני ידרוש זאת כאן אצלנו.

כזכור, אל"מ במיל' אשכול היה מח"ט החטיבה אשר עמדה מול ההתפרצות של מפגינים סורים ביום הנכסה לפני כארבע שנים. באותה תקרית הפריד פסע בין שפיכות דמים ובין הרגעת המצב. אשכול, צוין על תפקודו באירוע זה ופתח מהדורות חדשות באמצעי התקשורת בעולם.

אשכול נמצא בתפקידו כתשעה חודשים ובזכות עברו הצבאי הוא מודע וער למרכיבי הביטחון השונים.

– כמה מקלטים ציבוריים מצויים ברחבי העיר?

186 שמישים. בגדול כולם שמישים לשהות ממושכת.

 

– כיצד ערוכים הרובעים, ומה עשיתם לאחרונה?

נערכנו למיגון טוב יותר לרובעים ולקשר רציף  on-line עם עובדי השטח בזמן אמת.

 

– אשכול, תוכל לפרט את מה שנעשה בתחום הביטחון בשעת חירום במהלך התקופה האחרונה בקריית שמונה?

כן, בשמחה: שודרגו מערכות החשמל ברובעים השונים, הוכנסו תשתיות טלפוניה ואינטרנט, נרכשו מכשירי קשר לשימוש המתנדבים ובעלי התפקידים, רכשנו מחשבים ניידים לטובת מנהלי הרובעים כדי להקל עליהם את העבודה ולייעל אותה, רכשנו אפודי מגן לעובדי הרובע, כי חשוב לנו שהאנשים שלנו יהיו מוגנים במיטב אמצעי ההגנה, התקנו לוחות הפעלה ורכשנו גנרטורים לחירום, כי כידוע לא פעם יש הפסקות חשמל עקב פגיעות והדבר משתק חלק מהעבודה.

אני מקווה ובטוח שהרכש הזה, וזה שעוד יבוא ייקלו עלינו את המלאכה החשובה באמת, טיפול וסיוע לתושבים בשעת חירום".

 

– מה היקף הרכישות הללו?

סה"כ העלות: כ-300 אש"ח

 

– האם שיתוף הפעולה עם צה"ל שודרג ותורגל?

לגבי שיתוף פעולה עם הצבא, יש קשר הדוק עם גורמי הצבא ואנחנו מקיימים קשר רצוף בוודאי בימים אלו, זאת בנוסף לתרגולים החוזרים ונשנים במהלך ימי השגרה. אנחנו מרוצים משיתוף הפעולה ובטוחים שיוכיח את עצמו בשעת מבחן, אם וכאשר יהיה", אומר מנכ"ל העירייה אשכול שוקרון בשיחה עם "חדשות הגליל".

 

– מה עוד אתה יכול להוסיף בנושא שיפור הביטחון האישי בעיר?

אנחנו בתהליך שיפור מתמיד ומתמשך של היכולת לפעול בחירום, בימים אלו אנחנו יוצאים למכרז רציפות תפקודית, ובשבוע הבא נתחיל בהתקנת מצלמות שישודרו למוקד העירוני (4 בשלב ראשון +2 ניידות).

 

לסיום אשכול, ירי הקטיושות לפני יותר משבוע העלה אצל רבים מתושבי קריית שמונה זיכרונות עבר לא נעימים במיוחד. האם, על פי הערכתך המקצועית, אנו צפויים להסלמה באזור? שאלנו את אשכול.

אשכול שוקרון מנכ"ל העירייה: "להערכתי, אין כאן שינוי מצב אלא ניסיון לחמם את הגזרה על ידי גורמים מקומיים לטובת הפלסטינים, ואולי לגרור אותנו לעימות.

בינתיים, אנחנו מדווחים שצבא לבנון עצר שני לבנונים ממוצא פלסטיני העומדים מאחורי הפעולה הזאת והם ממשיכים לחפש אחר שותפיהם.

 

אני בטוח שצה"ל ערוך ומוכן לכל התפתחות בגבול הלבנון כמו גם בגבול הסורי וידע להתמודד עם כל תרחיש".

אולי יעניין אותך

Bottom ad