היום ה-03 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

חברי המועצה יורם מלול ויהודה חיים פרשו מהקואליציה

יורם מלול הוציא הודעה בפייסבוק ובה פירט את החלטתו.

"…במשך כל 15 החודשים ששהיתי בקואליציה נחשפתי לאירועים ולהתנהלות שלא תאמו את דרכיי ואת ערכיי, הערתי את הערותיי, ביקרתי את הדרך והייתי איש אופוזיציה בתוך הקואליציה הפועל על פי צו מצפונו.
כאשר חשבתי כי ההתנהלות בעייתית הייתי שם כדי לבקר מתוך תקווה לשינוי", כותב מלול ומביא דוגמאות. מלול טוען שמנע תוספת חמישים אחוז לשכרם של הסגנים, התנגד למינויה של מנהלת אגף הרווחה תושבת חוץ ובעקבות איום שלו להתפטר, הביא הסדר לחנייה שלא הייתה קודם.

מלול ממשיך וכותב בפוסט אותו העלה בפייסבוק "פעלתי על פי צו מצפוני לכל אורך ישיבתי בקואליציה, אך לאחרונה האירועים הגיעו למקום שאני לא יכול להבליג ולא יכול לתת להם חסות בעצם ישיבתי, מדובר בחשדות לאירועים פליליים לכאורה שבהם מעורבים עובדי ציבור ונבחרי ציבור. …בהמשך נחשפתי לחומרים נוספים ובעיתיים.
בנוסף לכך יש לי טענות קשות על שימוש במוסד מבקר העירייה ככלי לניגוח המהנדס, האם ייתכן שראש העיר יפנה את המבקר לבדוק את התנהלות אגף ההנדסה והמהנדס לאחר שדווקא המהנדס הוא שהצביע על עבירות חמורות לכאורה כנגד ראש העיר".

אלה הטיעונים באשר להחלטתו לפרוש.

מלול גם מפנה אצבע מאשימה כלפי חברו לסיעה שלא פרש איתו וכותב "לאור התרחשויות אלה חשבתי שנכון לפרוש מהקואליציה, עדכנתי את מספר 2 ברשימתי וניסיתי לשכנעו, לצערי הרצל בן אשר החליט להישאר בקואליציה בטענה שקיבלתי החלטה מבלי להיוועץ בו, מבחינתי הרצל הפגין במהלך הזה חוסר נאמנות מוחלט כלפיי כמי שעשה הכל בסיבוב השני של הבחירות לשריין להרצל את תפקיד ממלא מקום ראש העיר, מה שמנע מאחרים להצטרף אליי, את התוצאות הסופיות כולנו מכירים.
צריך לשאול את הרצל מה באמת עומד מאחוריי החלטתו".

אלה עקרי דבריו של מלול על ההחלטה לפרוש מהקואליציה.

תגובתו של חברו לסיעה הרצל בן אשר כפי שנמסרה לכל העיתונים, מובאת כאן.

הרצל בן אשר: "שנינו התחייבנו לפעול למען קריית שמונה ותושביה. את חלקי בהתחייבות אני מקיים מהרגע הראשון במערכת החינוך בנאמנות, בדבקות ובהתנדבות. צריך לשאול את יורם כיצד הוא הביא לידי ביטוי את התחייבותו לפעול למענם. הכעס שלו צריך להיות מופנה כלפי עצמו על שאינו עומד בהתחייבויותיו שלו. בעבודה הציבורית, נאמנותי נתונה למצפוני ולתושבים. יורם, במהלך חד צדדי, חבר לאופוזיציה זמן רב לפני שידעתי על כך, ובין היתר, תכנן את הפרישה איתם. (ראה את המכתבים המתואמים שהוציאו הפורשים). צר לי שיורם עושה טעויות ודורש שאחרים ישלמו עליהן. את הודעת הפרישה לא טרח יורם להעביר אליי, וקראתי אותו בפייסבוק יומיים אחרי שעלה בפייסבוק בעקבות הפניית תשומת ליבי על ידי חבר. החלטתו המוזרה של יורם טעונה הסברים רציניים יותר", מסר בן אשר בתגובתו.

 

ראש העיר הרב ניסים מלכה:

אעמוד איתן מול אנשי עסקים הרוצים להשתלט על עסקים בסיוע אנשים מתוך הרשות

"לצערנו יש כאן ניסיון לבצע הפיכה לא דמוקרטית בעיר, כאשר כל האמצעים כשרים. אנחנו מזמינים את כל גורמי האכיפה לבדוק הכל. העיר קריית שמונה היא מקום קטן ואי אפשר להסתיר סודות. כל סיפורי הקונספירציה נועדו לבצע הפיכה עם גורמים שונים ומשונים מהעיר ומחוצה לה. חשוב שהציבור יידע שמאחורי כל השמועות וההמצאות מסתתרת אמת אחת אותה מנסים גורמים אינטרסנטיים להסתיר ושבקרוב כולם ייחשפו לה. יש כאן ניסיון לבצע הפיכה לא דמוקרטית כדי שבעלי הון ישתלטו על מוסדות העירייה, דבר שהם מנסים לעשות כעת בעזרת אנשים בתוך המערכת. כל זמן שאני ראש עיר אני לא אתן לגורמים הללו דריסת רגל בעירייה ולא אאפשר להם להשתלט על הרשות כדי לקדם את ענייניהם הפרטיים והעסקיים על הגב של הציבור. חבל שיש כאלה שטרם השלימו עם החלטת הבוחר. הבחירות היו לפני כשנה וחצי והציבור הכריע בצורה ברורה מי הוא רוצה שינהיג אותו. חשוב שהציבור יידע כי בשל כל מה שקורה באגף ההנדסה ובשל ההתבטאויות הקשות של מהנדס העיר, נעניתי לבקשה לקיים בדיקה יסודית וביקשתי ממבקר העירייה לבצע בדיקה מקיפה בנושא. המבקר אף שכר שירותים של משרד חקירות חיצוני שיסייע לו בתחקיר ובדיקת הנושא. רגע לאחר שהחלה הבדיקה פעלו גורמים אינטרסנטיים ופוליטיים לסיכול עבודתו של המבקר ושיבוש עבודת החקירה שהם עצמם ביקשו. אני חוזר ואומר שוב: גורמי הון מנסים להפיל את השלטון ונעזרים על ידי כך בחברי מועצה ובפקיד בכיר ששומר על אותו טייקון ומשרת את האינטרסים שלו. מצער אותי ומבייש אותנו לומר כי חברי מועצה התגייסו לטובת טייקון לו עסק גדול בעיר. אנשי ההון מעולם לא היו חזקים כמו היום. דווקא בעת הזו השלטון המקומי יעמוד איתן אל מול כל ניסיונות ההכפשה ואל מול כל ניסיונות ההפללה של גורמים פוליטיים ו"אנשי מקצוע" בשם איש ההון והטייקון הגדול.

אל מול כל הדברים הללו אנחנו ממשיכים לקדם החלטות דרמטיות לטובת פיתוח העיר והאזור כולו.

רק לאחרונה השגתי תקציב בסך 23 מיליון שקלים לפיתוח אזורי התעשייה בקריית שמונה כולל פיילוט ראשון מסוגו בישראל בנושא הקמת תחת גז טבעי בעיר. אנחנו משקיעים עשרות מיליוני שקלים בתשתיות ובשיקום ושדרוג כבישים, רחובות ופארקים ברחבי העיר, שדרוג המרכז המסחרי והפיכתו למתחם עסקים ותיירות והקמת מרכז צעירים איכותי שנותן מענה לצעירי העיר ולסטודנטים במכללת תל חי במטרה שיישארו בקריית שמונה עם סיום לימודיהם. גם בנושא תרבות יש לנו הישגים כמו סיום עבודות שדרוג הספרייה העירונית, קיום אירועים והופעות לכל הגילאים. בעוד אחרים מדברים אני עסוק בעשייה. כשאחרים מקטרים וצועקים אני עושה, זה כל ההבדל בינינו. ניסים מלכה ראש העיר".

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad