היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

לא משאירים אף נער מאחור

"אתם הגיבורים שלי כאן היום" אמר רב ניצב דנינו לעשרות משתתפי התכנית תלמידים מיישובים וערים בגליל העליון וברמת הגולן, ובוגרי התכנית מהשנים הקודמות, שחלקם הגיעו לבושים במדי צה"ל. תלמידי "הבית לקידום נוער" הם בני נוער שנשרו ממסגרות חינוך "רגילות". במסגרת לימודיהם במקום מותאמת לתלמידים תכנית לימודים אישית, תגבורים וחוגי העשרה לבחירתם.

בטקס השתתפו גם גיורא זלץ ראש מועצה אזורית הגליל העליון, השותפה לתכנית ביחד עם משטרת ישראל, ניצב עמוס יעקב מפקד משמר הגבול, ניצב זוהר דביר מפקד מחוז הצפון, ניצב משנה יהודה יהושע מפקד מג"ב צפון, בני בן מובחר ראש מועצה אזורית מבואות החרמון, שירה ויינברגר מנהלת הבית לקידום נוער גליל עליון, מפקדי ומנהלי תכנית מיל"ה ברחבי הארץ, וכמובן 30 תלמידי השנה וכ-50 תלמידי השנתיים הראשונות להפעלת התכנית, שחלקם כבר התגייסו לצה"ל.

תכנית מיל"ה של משטרת ישראל מיושמת בבית לקידום נוער באמצעות ליווי שוטף ואישי של שוטרים מהמשטרה ומשמר הגבול, המעניקים לבני הנוער תמיכה, לימוד ועזרה ומסייעים להם לחזור לחיים נורמטיביים. לאורך השנה ובנוסף ללימודים, נחשפים הנערים לפעילות המשטרה, מטיילים ומכירים אתרי מורשת, לומדים להכיר את מוסדות המדינה ואף תורמים לקהילה בה הם מתגוררים. המפכ"ל דנינו: "מדובר בתוכנית קהילתית מעצימה, שבין מטרותיה ליצור שינוי בחשיבה לעתיד, שינוי שבעקבותיו יבחרו הנערים להשתלב בחברה בצורה נורמטיבית".

גיורא זלץ ראש מועצה אזורית הגליל העליון, השותפה בתכנית, אמר "חרטנו על דגלנו שלא להשאיר אף נער או נערה ללא מסגרת חינוך כאן בגליל העליון. בבית לקידום נוער עושים עבודת קודש מטעמנו, בכדי ליישם את המדיניות הזו, ולהביא לידי ביטוי את הכישרון והיכולת של נערים שנשרו ממסגרת החינוך הפורמאלית".

 

שירה ויינברגר מנהלת "הבית": "כל נער הוא עולם ומלואו ובכל אחד יש תחום בו הוא מצוין ואין זה משנה אם זה בלימודים או בכישרון אחר החבוי בו. שיתוף הפעולה עם השוטרים המסורים, השותפים אתנו בעבודה המאתגרת על שינויי דפוסי התנהגויות של נוער עובר חוק, אימוץ דפוסי התנהגות נורמטיביים ומניעת ביצוע עבירות בעתיד. שיתוף פעולה בין גורמי האכיפה, החינוך, הטיפול והשיקום, היא תפיסת עולמנו". 

אולי יעניין אותך

Bottom ad