היום ה-05 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מפגן תעופה

כשמונים כלי טיס ומאות משתתפים הגיעו למנחת ביום שישי שעבר.

יום התעופה המיוחד נערך בסימן המלחמה להצלת המנחת מסגירה ובמקביל, להגביר את נפח הפעילות במנחת בקרב הטייסים בישראל המשתייכים לתחום התעופה הקלה על סוגיה השונים.

ארגוני ואגודות התעופה שהשתתפו ביום התעופה, שנערך בשיתוף פעולה מלא עם מפעילי המנחת בהם אגודת התעופה הכללית (AOPA), האגודת לתעופה ספורטיבית וקלה (LSA) והאגודה הישראלית של בוני המטוסים (EAA ישראל).

החל משעות הבוקר נחתו עשרות מטוסים קלים מרחבי הארץ. לאחר הגעת המטוסים, החלה הפעילות התעופתית שכללה הסברים וסיור למשתתפים וכן תחרות נחיתות דיוק על המסלול. במהלך האירוע התקיים מפגש חברתי של כלל המשתתפים וכן ארוחת צהריים. בשעות הצהריים עזבו המטוסים את המנחת חזרה לשדות התעופה והמנחתים ברחבי הארץ.

שי פופר, יו"ר אגודת התעופה הכללית: "מנחת קריית שמונה הוא תשתית חשובה מאין כמוה עבור כלל התעופה בישראל ואנו מתנגדים בכל תוקף לפגוע במתקן, או לשנות את ייעודו. אין לנו התנגדות להוסיף פעילות כמו מירוצי מכוניות, ובלבד שלא תיפגע בטיחות המנחת, ושכל פעילות כזאת תתואם עם מפעיל המנחת ותתקיים באישורו ותחת פיקוחו. אני קורא לכל הנוגעים בדבר לסייע בהמשך קיום המנחת ובפיתוחו הן בפן הקרקעי-תשתיתי והן בפיתוח הפעילות האווירית בו. בימים אלו, בהם התעופה הקלה בישראל נלחמת נגד הרצון לסגירת תשתיות תעופתיות כמו הרצליה ושדה דב, חשוב להגן גם על התשתיות התעופתיות בקצוות הארץ, שמהוות קשר תעופתי למרכז הארץ. המנחת מכיל טרמינל מודרני שבנייתו הסתיימה בשנת 2006 בהשקעה של כ-25 מיליון שקלים ובאמצעות שמירה ופיתוח של המנחת ובניית תוכנית אסטרטגית תעופתית בשיתוף הגורמים הרלוונטיים ניתן להחזיר עטרה ליושנה מהיבטים רבים: טיסות קו מסחריות, לימודי טיסה, הכשרות תעופתיות ועוד".

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad