היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

משרד הבריאות נגד קריית שמונה

התבטאותו החריפה והמזלזלת של סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן מעל דוכן הכנסת בראש עיריית קריית שמונה הרב ניסים מלכה, ביטאה את היחס האמיתי של סגן השר בתושבי קריית שמונה והאזור.

בדיון שנערך בנושא חדר המיון הקדמי שנסגר, סתר ליצמן את ראש העיר ואמר שהוא, ראש העיר מספר סיפורי סבתא באשר להשתדלותם של פרנסי העיר למנוע את סגירת חדר המיון.

התנהלות ראשי משרד הבריאות ראויה לאות קלון והיא לא חד-פעמית. משרד הבריאות מתנהל כחנות מכולת בשכונה צדדית, ולוּ הכבוד והאיפוק שרחשו פרנסי העיר והתושבים לשרה, לסגן השר ולשלל מנכ"לי המשרד ובעלי התפקידים, רחובות העיר היו מעלים עשן.

הרב ליצמן התקבל בכניסתו לתפקיד בראשונה כאן ב'חדשות הגליל' בחום ופירגון שיוכל להוציא את עגלת החולי הכרוני של משרד הבריאות מן הרפש, וגם היום צריך להודות על מספר פעולות שעשה, אחת מהן קידום מכון ההקרנות בזיו צפת.

…אבל, אין זכויות העבר האלה עומדים לו היום כאשר הוא נוהג בזלזול ויוהרה כלפי עשרות תושבי קריית שמונה והאזור ובמו ידיו סותם את הגולל על תיקון העוול שנעשה בתחום הבריאות לתושבים.

"חדשות הגליל" מלווה זה שנים את תהפוכות חדר המיון הקדמי ורק בחודשים האחרונים ממש לפני שהממשלה התפזרה, שרת הבריאות לשעבר, יעל גרמן הקימה וועדה שתבדוק ותמליץ את המלצותיה לדרך בה יפעל חדר המיון הקדמי. בראש הוועדה עמד מנכ"ל המשרד פרופ' יוסי גמזו ש…גם הוא התפטר עוד בטרם יבשה הדיו על כתב המינוי.

בקיצור, לא נגזים אם נאמר שראשי משרד הבריאות, כל אחד בתורו, מזלזל בתושבים ומשחק בחיינו.  

 

בעוד מתפרסמים דבריו הפוגעניים של הרב ליצמן, קורים מקרים המשקפים טוב מכל דיבור את המציאות העגומה והמסוכנת.

מספר שמעון קמרי בפוסט שהעלה בפייסבוק השבוע: "אתמול בבוקר בכניסה למקום העבודה שלה מעדה רעייתי ונפלה על המרפק. כתוצאה מהנפילה נישבר המרפק ונגרמה פריקה קשה. היה צורך בטיפול דחוף וכן צילום רנטגן, גבס והיה חשש אפילו לניתוח. רעייתי הובהלה דחוף עם אמבולנס לביה"ח זיו בצפת. לאחר שהחזירו את המרפק למקומו והיד גובסה לאורכה, שבנו לביתנו בקריית שמונה. מזה מספר שעות הגבס לוחץ על היד ואישתי סובלת כאבי תופת", כותב בכאב ותסכול שמעון את שעבר על רעייתו שולה. "אם היינו גרים בעיר נורמלית שיש חדר מיון עם רפואה דחופה ומכון רנטגן שפועל 24, לא הייתי צריך עכשוו בשעת לילה מאוחרת לרוץ לצפת כדי שיבדקו את סיבת הכאבים ובמידת הצורך לטפל. אני פונה למנהיגי העיר, אתם שבמשמרת שלכם ניסגר חדר המיון לקום ולעשות מעשה. בואו ונתקומם, בואו ונפגין, בואו ונשתולל רק כך יבינו אותנו בממשלה. תפסיקו לחיות באשליות שבנשיקות ובחיבוקים מישהו יזוז. לממשלה יש סדרי עדיפות אחרים, את קריית שמונה מזמן שכחו. בואו נזכיר להם שיש תושבים גם בקריית שמונה. לצערי יש תושבים חסרי יכולת לרוץ לצפת ועליהם נגזר לסבול", כותב קמרי, וחותם במסקנות שהוא עצמו עומד להסיק "אני לא אמתין זמן רב, אני כנראה אשקול את המשך מגוריי בעיר שבה נולדתי עיר שאני כל כך אוהב ומעולם לא שקלתי לעזוב.

פרנסי העיר קומו ועשו מעשה פן יהיה מאוחר", חותם קמרי את הפוסט.

זוהי רק דוגמא של תושב ותיק ושורשי  בעיר שפשוט עומד להרים ידיים ולנטוש את המערכה הסיזיפית מול משרד הבריאות ומשרדי ממשלה אחרים.

ראש העיר לא מסתפק בהחלטה להקצות חצי מיליון שקלים להמשך הפעלת המוקד הרפואי בקריית שמונה ודורש להחזיר את חדר המיון הקדמי שהופעל בעיר החל משנת 1981.

בישיבת הנהלת העיר שהתקיימה השבוע החליטו ראש העיר וחברי ההנהלה לצאת למאבק ציבורי נרחב עד להשגת המטרה.

ראש העיר ניסים מלכה: "נושא הבריאות הוא אינטרס אזורי אשר יש בו השפעה משמעותית על איכות החיים של תושבינו. במשך עשרות שנים מנסים גורמים רבים לפגוע בהמשך הפעלת חדר המיון ולאחר מכן המוקד הרפואי בקריית שמונה. אף אחד לא יצליח לשבור אותנו במאבקנו הצודק ונילחם עד אשר נקבל את המגיע לנו. נכון שבשבוע שעבר לאחר פגישתי עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה הצלחתי למנוע פגיעה בהמשך הפעלת המוקד הרפואי בעיר אולם מה שהעיר זקוקה לו זה לא מוקד רפואי אלא חדר מיון שיעניק שירות ראוי עם מגוון שירותי בריאות לתושבי העיר והאזור. לאחר שנה וחצי של ועדות, הבטחות, כותרות, החליטה מדינת ישראל להוריד את המסכה. בצעד חסר אחריות, החליטה המדינה לוותר על שירותי בריאות בסיסים לתושבי אצבע הגליל כולו".

ראש העיר וחברי הנהלת העיר קוראים לראשי המועצות האזורית להצטרף למאבק על הדבר הכה בסיסי, בריאותנו ובריאות ילדינו. המיון הקדמי בקריית שמונה מספק שירותים מצילי חיים לכל האזור. כוחנו הוא באחדותנו- אנחנו קוראים לכל תושבי הגליל העליון, מבואות החרמון, רמת הגולן להצטרף".

במהלך השבוע החלה התארגנות של תושבים בעיקר ברשת החברתית אותה התחיל מישל בן שימול.

סיכויי הצלחה במאבק החשוב הזה תלויה קודם כל בנו התושבים וראשי הרשויות באזור, להיצמד למטרה מאוחדים מול כל העולם וסגן שר הבריאות גם.

 

ההפגנה כאמור מתוכננת ליום שני הבא בשעה 17:00 בצומת רסקו. תזכרו, "הגליל חייב טיפול נמרץ".

אולי יעניין אותך

Bottom ad