היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מתנ"סים וספרייה, חדר מיון וכלבים בישיבת מועצת העיר

ישיבת מועצת העיר הראשונה התקיימה השבוע בבית וואנקובר בנוכחותם של אחד עשר חברי המועצה.

לסדר היום הוגשו שלושה נושאים על ידי חברי המועצה ד"ר יפעת שאשא-ביטון, יורם מלול והרצל בן אשר.

יפעת שאשא-ביטון ביקשה לאכוף ביתר שאת את חוקי העזר באשר לכלבים משוטטים ולקנוס את בעליהם. "כלבים אשר יסתובבו ללא בעליהם יקנסו כפי שמורה החוק", בנוסף הצביעה יפעת על הצד הלא אסטטי והזוהמה שגורמים הכלבים בצואתם לאורך המדרכות". חברי המועצה הצטרפו להצעתה של שאשא-ביטון והמועצה הצביעה פה אחד בעד ההצעה.

 

חבר המועצה הרצל בן אשר ביקש לדון במה שקורה בחדר המיון הקדמי בעקבות העברת ההפעלה ממרכז רפואי זיו בצפת למד"א. "יש פער בין ההצהרות שהיו ערב העברת האחריות למד"א לבין מה שקורה בפועל. התושבים משלמים עבור אגרות ועבור נסיעות באמבולנס מחיר יקר", מוטי טויטו, תושב העיר שנזקק לשירות חדר המיון בשבת האחרונה סיפר לחברי המועצה שנדרש לשלם כ-800 שקלים לפינוי באמבולנס לצפת, בנוסף לאגרות הרגילות שהוא שילם על הטיפול. "זה המון כסף. העדפתי לנסוע ברכב פרטי", אמר טויטו לנוכחים והדגים מה המחיר שנדרשים התושבים לשלם בפועל על שירות שהמדינה מחויבת להעניק לאזרחיה גם בפריפריה.

ראש העיר הרב ניסים מלכה מסר שבעוד שבועיים יגיע מנכ"ל משרד הבריאות לדון בממצאים ובשינויים "אני מזמין את מי שמעוניין מחברי המועצה להגיע לישיבה".

 

יורם מלול ביקש לדעת מדוע הספרייה סגורה מאז חודש מאי, ומה מעכב את פתיחתה.

"קיבלתי פניות רבות של תושבים על כך שהספרייה מושבתת המון זמן ובשל כך נמנע מהתושבים לקבל את השירות החיוני הזה. מדוע לא פותחים את שערי הספרייה לציבור?", שאל מלול.

מנכ"ל המתנ"סים כפיר מעוז, אשר הוזמן לתת סקירה על פעילות המתנ"סים, ענה ליורם מלול על השאלה ואמר "למעשה העבודות בספרייה הסתיימו. אנחנו אמורים לראיין בעוד זמן קצר מועמדים לניהול הספרייה, ואני מקווה מאוד שעד סוף חודש פברואר הספרייה תפתח את שעריה", אמר מעוז.

מלול שאל גם לגבי רכישת הציוד וטען שלא היה צריך לקשור בין רכישת הציוד וקליטת מנהל לספרייה ובכך לעקב את פתיחת הספרייה, "הייתם יכולים להביא את הציוד לפני"..

 

מנכ"ל המתנ"סים כפיר מעוז פרס בפני הנוכחים את פעילותו של המתנ"ס בתחומי הנוער, החוגים, תנועת הנוער העירונית, אירועים ואיגום יחידות עזר ותמיכה תחת חסותו של המתנ"ס, ובין היתר ציין את תרבות הדיור ואת יחידת המתנדבים.

"אנחנו רוצים השנה להרחיב את הפעילות שלנו בשכונות ואחרי ההצלחה במינהלת השכונות ברחוב יעקב מלול אנחנו עוברים להקים מינהל באזור המערבי-דרומי של העיר (שיכון ג'). המודל של המינהלת שהוקמה ברחוב יעקב מלול הוכיחה את עצמה והביאה לשיתוף פעולה מצוין עם תושבי השכונה. אנחנו מקווים שנוכל להקים עוד מינהלות שכונתיות, ככל שיהיה תקציב ותמיכה בפרויקט "מוטב יחדיו"", אמר כפיר מעוז לחברי המועצה.

חברי המועצה שנוכחו בישיבה: ראש העיר הרב ניסים מלכה, המשנה אלי זפרני, סגניו יגאל בוזגלו ויהודה חיים, אשר פיניאן, יורם ממן, אהובה סירוגין, בנצי יעקב, יפעת שאשא-ביטון, יורם מלול והרצל בן אשר.

נעדרו: סגן רה"ע ד"ר בוריס סידלקובסקי ועופר אדר.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad