היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

"נעשה הכל לשפר ולייעל את המוקד הרפואי בקריית שמונה"

בתחילת שנת 2014 משרד הבריאות החיל על חדר המיון הקדמי בקריית שמונה את מדיניותו העכשווית ובפעולה במקביל, סגר את הקיים והעביר את הניהול לידיו של מד"א.

מבלי לגרוע או לבקר את מד"א העושה עבודת קודש, השינוי גרר ביקורת קשה מתושבי קריית שמונה והאזור.

הטענות נחלקו למספר מישורים: הייתה ביקורת על כך שהכח הרפואי שפגש את הפונים לא כלל רופאים מהשורה הראשונה, אלא פרמדיקים, ובנוכחות של רופא שלעיתים הותיר את המלאכה בידיו של הפארמדיק.

עקב המדיניות החדשה, נאלצו יותר ויותר פונים לפנות למרכז הרפואי בצפת אם לצילומי המדיה או הערכת מצב נוספת באשר למצבם הרפואי.

עלויות גבוהות של אגרות, אם בפינוי ואם בפינוי למרכז הרפואי בצפת. ראוי לומר, שמקבל שירות שפונה לצפת ולא אושפז, נאלץ לשלם אגרה בסך של כשש מאות שקלים מכיסו.

רבים שידם אינה משגת, על אף שהצוות הרפואי הורה להם להתפנות לצפת באמבולנס, החליטו לנסוע ברכבם הפרטי או של חברים כדי לחסות את העלות הגדולה.

שעות הפעילות צומצמו לטענת חלק מהתושבים. תושב שפנה לקבל שירות עם בנו לאחר שהיה חשד ששבר את אצבעו טען, שנאלץ להמתין זמן רב שפארמדיק יתפנה אליו ומיד עם ההבחנה, הוא נשלח לצפת "אני לא מבין את הדרך בה עובדים בחדר המיון. היה חשד שהילד שלי שבר את האצבע, ואחרי המתנה ממושכת, נשלחתי לצפת, שם חיכיתי לטיפול עוד מספר שעות. אין צילום כאן, אין רופא אורטופד. אני מרגיש שהשירות חזר שנים רבות לאחור", אמר אביו של הילד בשיחה ל"חדשות הגליל".

המנכ"ל פרופ' רוני גמזו הגיע בסוף השבוע החולף לישיבה המובטחת עם ראש העיר הרב ניסים מלכה ונציגי הרשות. 

בפגישה סוכם על הקמת וועדה מיוחדת  שתבדוק את הפעלת המוקד הרפואי במתכונת שונה ומקצועית יותר. פרופ' גמזו: "המוקד הרפואי חייב לשרת את הציבור בצורה הטובה ביותר וכמנכ"ל משרד הבריאות אעשה הכל שכך יהיה". ראש העיר: "אני יוצא מעודד מהפגישה ומקווה שתוך חודש כבר נקבל תשובות לכל הבעיות שהפננו למנכ"ל משרד הבריאות".

המנכ"ל קיבל את דרישת פרנסי העיר קריית שמונה להקים וועדה מיוחדת בהשתתפות נציגים מקריית שמונה שתקבע  כיצד צריך לפעול המוקד בכדי שמשרד הבריאות יעביר לצורך כך תקציב מיוחד ונקודתי לקריית שמונה.

"אני מבין היטב את חשיבות מתן שירותים רפואיים לעיר מיוחדת כמו קריית שמונה. אין עוד עיר בישראל שסמוכה לגבול כל כך בעייתי ומתוח ואני מבטיח להיות רגיש באופן הטיפול במוקד הרפואי בקריית שמונה. אטפל בנושא בצורה חכמה ורגישה", אמר מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' רוני גמזו לאחר הסיור שערך במספר מוקדים בהם חדר המיון והמרכז לגיל הרך.

במהלך הישיבה סיפרו המשתתפים על הבעיות בהן נתקלו מאז שחדר המיון הקידמי נסגר ועבר לעבוד במתכונת החדשה. "תמונת המצב היא עגומה מאוד. אין צילומי רנטגן, אין אחיות, אין פקידת קבלה, אין רופאים מקצועיים, אין מכון רנטגן ואין שירות רפואי הולם ומקצועי לפונים למוקד", אמרו משתתפי הישיבה.

בנוסף ציינו הנוכחים כי עלות אגרת הטיפול ועלות הנסיעה באמבולנס, גבוהה ביחס למה שהיה נהוג בעבר וכי מטופלים רבים מעדיפים לוותר על שירותי אמבולנס ולא להגיע למוקד בכדי להימנע מתשלום של מאות שקלים על פנייה למוקד ונסיעה באמבולנס. "לעיתים הדבר עלול לעלות בחיי אדם, חייב לתת על כך את הדעת במיידי לפני שיקרה אסון", אמרו משתתפי הישיבה למנכ"ל משרד הבריאות.

למשמע הדברים החמורים הללו אמר המנכ"ל כי הוא בא לקריית שמונה כדי ללמוד את הנושא מקרוב וכדי לתת תשובות הולמות ולא מתחמקות.

המנכ"ל קיבל את דרישת פרנסי העיר קריית שמונה להקים וועדה מיוחדת בהשתתפות נציגים מקריית שמונה שתקבע כיצד צריך לפעול המוקד בכדי שמשרד הבריאות יעביר לצורך כך תקציב מיוחד ונקודתי לקריית שמונה.

משתתפי הישיבה קיבלו את הצעת המנכ"ל ואמרו כי הם לא יתפשרו בנושא וכי הם דורשים שיפור מיידי באיכות הרפואה, הכנסת רופאים מקצועיים, הפעלת המקום 24 שעות עם כל הפונקציות הנדרשות, הכנסת אחיות מוסמכות ואחות ילדים, הפעלת מכון הרנטגן גם בלילה, הפעלת מעבדה לבדיקות דם ושתן, קליטת פקידת קבלה שתקבל את הפונים והורדה משמעותית של אגרת הטיפול ואגרת הנסיעה ברכב רפואי.

בתום הישיבה ביקש המנכ"ל לבקר במוקד הרפואי לביקור פתע במוקד.

את כל מה שנאמר בישיבה ראה המנכ"ל בעיניו. אין פקידת קבלה, הפרמדיק גם מקבל את החולים, גם מקבל את התשלום, גם מוציא קבלה ובינתיים החולים ממתינים במיטות הטיפולים וממתינים שמישהו יגיע לטפל בהם…

"אני לא מנכ"ל שיושב במשרד ומקבל החלטות, אלא מנכ"ל שמסתובב בשטח ומקבל החלטות על סמך מה שאני רואה. אני מבטיח לעשות הכל כדי לטפל בבעיה בצורה מהירה ואחראית", אמר פרופ' גמזו.

מהמוקד הרפואי עבר המנכ"ל לביקור לא מתוכנן ב"בית דינה". המנכ"ל פרופ' גמזו התרשם מהמקום ומהפעילות המתקיימת בו ולבקשת מנהלי המקום הבטיח לסייע בתקציב מיוחד למקום.

"אין ספק שהכרנו אדם מקצועי, ישר והגון שבא לפתור את הבעיה ולא להעביר את הזמן ולמכור אשליות. מדובר במנכ"ל רציני ושנון שקולט מהר את התמונה ואנו מניחים כי כבר בחודש הקרוב יהיו בשורות חדשות וטובות בנושא המוקד הרפואי בקריית שמונה", אמר ראש העיר ניסים מלכה.

בישיבה השתתפו גם ראש המועצה האזורית הגליל העליון גיורא זלץ, סגני ראש העיר ד"ר בוריס סידלקובסקי, יגאל בוזגלו ויהודה חיים, חברי מועצת העיר יורם מלול והרצל בן אשר, דובר העירייה דורון שנפר ותושב העיר דוד כהן.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad